سوسیس کراکف چیست؟

سوسیس کراکف یا سوسیس کراکوف یک نوع سوسیس لهستانی (کالباس) است که معمولاً در خارج از ایران به صورت تکه‌های سرد سرو می‌شود اما در ایران به صورت ساندویچ گرم سرو میگردد. نام این سوسیس از شهر کراکف (پایتخت کشورهای مشترک المنافع لهستان-لیتوانی در قرون وسطی تا قرن شانزدهم) گرفته شده‌است.

عکس سوسیس کراکف لهستانی

این سوسیس در کشورهای غیر ایران از تکه‌های کوچک گوشت خوک که با فلفل، فلفل فرنگی شیرین، گشنیز و سیر طعم دار شده‌اند ساخته می‌شود ولی در کشورهای اسلامی از گوشت گوسفند و گاو برای تهیه سوسیس کراکف استفاده میکنند و همانند تصویر پایین سوسیس کراکف درون خود پر از پنیر است که همین باعث لذیذ شدن آن می شود.

سوسیس کراکف طول زیادی دارند و از گوشت فشرده تهیه می‌شود. برخی از این سوسیس‌ها دودی می‌شوند و به صورت نیم پز به فروش می‌رسند. سوسیس کراکف می‌تواند به روش‌های مختلفی سرو شود، به عنوان مثال به صورت تماماً سرخ شده، ورقه ای سرخ شده یا به صورت ورقه‌های سرد.

سوسیس کراکف یک نوع سوسیس ملایم است که در خارج از ایران بیشتر به صورت سرد مصرف می‌شود. ولی در ایران بخاطر ذائقه ی متفاوت ما به صورت ساندویچی و مثل هات داگ سرو میشوند. سوسیس کراکف بخاطر وجود پنیر در بین آن بسیار لذیذ است و یکی از بهترین انتخابها برای یه ساندوچ عالی میتونه باشه.

کالباس کراکف چیست؟

کالباس کراکف از گوشت گوساله تهیه می شود. برای درست کردن کالباس کراکف علاوه بر  گوشت گوساله از روغن سویا، پنیر گودا، گلوتن، سیر، فلفل سفید، گشنیز و ادویه جات مختلف استفاده می کنند. همه این مواد را با هم در قالب هایی بزرگ می ریزند و کاملا دودی می کنند. البته علاوه بر کالباس کراکف پنیری، کالباس ساده و بدون پنیر نیز وجود دارد. هر دو نوع این کالباس بسیار لذیذ و پر طرفدار است.

پیتزا کراکف چیست؟

پیتزا کراکف یکی از خوشمزه ترین انواع پیتزا است. در تهیه این پیتزای خوشمزه از سوسیس کراکف یا کالباس کراکف استفاده می شود. طعم کراکف در کنار پنیر و به همراه ادویه های پیتزا بسیار لذیذ می شود.

سوسیس کراکف پنیری چیست؟

سوسیس کراکف پنیری یکی از خوشمزه ترین انواع سوسیس می باشد. درصد گوشت به کار رفته در تهیه این سوسیس بین پنجاه تا هفتاد درصد است. سوسیس کراکف پنیری در دو نوع پنیری و ساده تهیه می شود. اغلب افراد ترجیح می دهند این نوع سوسیس را به شکل بخار پز شده میل کنند. عطر و طعم سوسیس کراکف واقعا اشتها بر انگیز است.


تور ایروان

ارائه تورهای ارزان ایروان با بهترین خدمات رفاهی توسط آژانس های مسافرتی معتبرِ ایران در سایت لحظه آخر. تورهای ایروان نظیر قیمت، مدت زمان اقامت و هتل رزرو شده را مشاهده کنید و با اطمینان خاطر خرید تور ایروان را انجام دهید.


قیمت کراکف

قیمت کراکف نیز مثل سایر انواع سوسیس و کالباس تحت تأثیر عواملی خاص تعیین می شود. برای مثال درصد گوشت به کار رفته در تهیه کراکف، اصلی ترین عامل تأثیر گذار روی قیمت کراکف می باشد. علاوه بر این، نام برند تهیه کننده کراکف نیز روی قیمت آن تأثیر گذار است.

توجه داشته باشید که باید قیمت سوسیس و کالباس با درصد گوشتی که در آن به کار رفته است همخوانی داشته باشد. در غیر این صورت باید به استاندارد بودن و بهداشتی بودن آن محصول شک کنید.

طرز تهیه ساندویچ کراکف

اگر از آن دسته افرادی هستید که خیلی با خوردن غذا در بیرون از خانه موافق نیستید. و یا اینکه به بهداشتی بودن غذاهای بیرون اعتماد نمی کنید. و یا به علت قرنطینه این روزهای کرونایی نمی توانید از خانه خارج شوید و حسابی هوس ساندویچ کراکف کرده اید.

موادلازم ساندویچ کراکف

  • چهار عدد، سوسیس کراکف
  • نصف فنجان، خیارشور
  • هشت عدد، قارچ
  • چهارصد گرم، فلفل دلمه ای
  • یک فنجان، پنیر پارمزان
  • یک قاشق غذا خوری، کره
  • دو عدد، پیاز کوچک
  • سس مایونز، به مقدار لازم
  • نان ساندویچی

طرز تهیه ساندویچ سوسیس کراکف با پنیر

  1. فر را با دمای صد و هشتاد درجه سانتی گراد گرم کنید.
  2. سوسیس های کراکف را در سیخ جوجه گردان فر قرار دهید.
  3. اجازه دهید سوسیس کراکف ها کاملا گریل شوند.
  4. قارچ ها را اسلایس کنید و در تابه تفت دهید تا کاملا سرخ شوند.
  5. کره را در تابه، با حرارت ذوب کنید.
  6. پیازها را نگینی کنید و در کره تفت دهید.
  7. فلفل را هم به صورت نگینی خرد کنید و به همراه پیاز تفت دهید.
  8. سوسیس کراکف های گریل شده را داخل نان ساندویچی قرار دهید.
  9. پیاز، فلفل و قارچ را روی کراکف ها بریزید.
  10. روی ساندویچ را با پنیر بپوشانید.
  11. ساندویچ را به مدت بیست دقیقه در فر با دمای صد و هشتاد درجه قرار دهید.
  12. بعد از خارج کردن ساندویج از فر، گوجه، خیارشور و کاهو در نان قرار دهید.
  13. ساندویچ کراکف شما آماده است و می توانید با سس و نوشیدنی دلخواه میل بفرمایید.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.