معرفی استایل اولد مانی و مناسب‌ترین رنگ‌ها برای این سبک استایل

یکی از راه‌هایی که به وسیله آن می‌توان ثروتمند به نظر رسید، استفاده از لباس و سبک پوششی مناسب است. آیتم‌های پوششی، تأثیر بسیاری در مخاطب و طرز تفکر آن‌ها درباره شما دارند. استفاده از آیتم‌های دقیق و حساب شده‌ای که استایل را گران‌قیمت نشان دهند، کار راحتی نیست. در این میان سبک‌های پوششی وجود دارند که ویژگی‌ اصلی آن‌ها این است که ظاهر را ثروتمند، شیک و عاری از نقص نشان ‌دهند. یکی از این سبک‌های خاص استایل، اولد مانی نام دارد. در ادامه این مطلب همراه‌مان باشید تا شما را با استایل اولد مانی و ویژگی‌های آیتم‌های اصلی این استایل آشنا کنیم.

استایل اولد مانی چیست؟

با کمی نگاه کردن به عکس‌های قدیمی پادشاهان و دیگر افراد سرشناس، ویژگی‌هایی در سبک زندگی و پوشش آن‌ها خواهید یافت که در دنیای امروزی هیچ جایگاهی ندارند. لباس‌های ساده و شیک و سبک دکوراسیون کلاسیکی که در این عکس‌ها وجود دارند، حسی از ثروت و قدرت را به بیننده القا می‌کنند. این سبک ساده اما در عین حال خاص و گران‌قیمت، سبک اولد مانی نام دارد. در واقع، اصطلاح اولد مانی اشاره به ثروتی دور و دراز دارد که در سبک زندگی افراد تجلی یافته است. این اصطلاح را می‌توان مقابل اصطلاح نیو مانی یا به عبارتی ساده‌تر تازه به دوران رسیده قرار داد. سبک اولد مانی نه تنها در پوشش، بلکه در تمامی ابعاد زندگی پیروان آن تجلی می‌یابد. اولد مانی ریشه در فرهنگ مردم اروپا دارد.

ویژگی‌های استایل اولد‌ مانی

داشتن استایل اولد مانی تنها به معنای استفاده از لباس‌های گران‌قیمت نیست؛ بلکه این سبک جزئیاتی دارد که همگی از اهمیت بسیار برخوردارند. در ادامه به بررسی جزئیات این استایل می‌پردازیم.

سادگی در عین پیچیدگی

سادگی، اصلی‌ترین ویژگی استایل اولد مانی است. در این سبک استایل، بیشتر از لباس با پارچه‌های ساده اما باکیفیت استفاده می‌شود. سادگی از دیدگاه طرفداران این سبک، جذابیت بی‌انتهاست که هیچگاه قدیمی نمی‌شود.

ترجیح کیفیت بر کمیت

استایل‌های اولد مانی گرچه بیشتر شامل لباس‌های ساده هستند؛ اما کیفیت در آن‌ها حرف اول را می‌زند. در واقع در این سبک، کیفیت بیشتر از کمیت اهمیت دارد. به این معنا که، داشتن تعداد کمی لباس باکیفیت بالا ارزش بیشتری نسبت به لباس‌های زیاد اما بی‌کیفیت دارد. همچنین، بد نیست بدانید که برای داشتن لباس‌هایی که استایل شما را گران‌قیمت نشان دهند، تنها داشتن لباس برند کافی نیست. باکیفیت بودن یک لباس بر برند بودن آن ارجحیت دارد.

بی‌توجهی به ترندهای زودگذر

از دیگر ویژگی‌های اصلی افرادی که از سبک استایل اولد مانی پیروی می‌کنند این است که، ترندهای زودگذر دنیای فشن برایشان کاملاً بی‌معنی است. اولد مانی چارچوب‌های مخصوص خود را دارد و اجازه نمی‌دهد هر ترندی آن‌ها را تغییر دهد. در مقابل لباس‌های ساده و کلاسیک آیتم‌های اصلی این سبک هستند که هیچگاه قدیمی نمی‌شوند و همواره قابل استفاده‌اند.

استفاده از آیتم‌های کلاسیک گران‌قیمت

کلاسیک بودن از ویژگی‌های اصلی سبک اولد مانی است. بر همین اساس، لباس‌ها در این سبک حالتی رسمی و بدون زرق و برق دارند. آیتم‌های کلاسیک همچنین با پارچه‌های گران‌قیمت باکیفیتی مانند ابریشم، ترمه و … دوخته می‌شوند. طرح و نقش نیز در این سبک در کمترین حالت ممکن و پالت رنگی خنثی، پالت رنگی اصلی آن است. انواع مدل شلوار زنانه کلاسیک ، انواع جلیقه و کت‌های ساده و کلاسیک از جذاب‌ترین آیتم‌های این سبک هستند

اکسسوری‌های کلاسیک نیز از دیگر آیتم‌های گران‌قیمت و کاربردی سبک اولد مانی هستند. ‌جواهرات خاص و اکسسوری‌هایی از جنس طلا و ظریف، بهترین آیتم‌های فرعی برای تکمیل استایل اولد مانی هستند. به ویژه سنگ‌های زینتی گران‌قیمتی مانند الماس، یاقوت، زمرد و دیگر جواهرات، می‌توانند به عنوان امضای شخصی افراد پایبند به این سبک به شمار روند. در انتخاب کیف و کفش نیز، کفش‌های ظریف اما استاندارد و راحت در این سبک کاربرد دارند. همچنین، کیف و کفش در این استایل باید از نظر جنس و رنگ با یکدیگر و دیگر آیتم‌های استایل اولد مانی کاملاً هماهنگ باشند.

پالت رنگی مورد استفاده در سبک استایل اولد مانی

در قسمت قبل از ویژگی‌های سبک و استایل اولد مانی گفتیم. در این قسمت نیز سعی داریم به پالت رنگی مناسب این استایل بپردازیم. از دیگر ویژگی‌های مهم و اصلی سبک اولد مانی، پالت رنگی خاص آن‌هاست. در استایل اولد مانی پالت رنگ‌های خنثی به عنوان رنگ‌های اصلی شناخته می‌شوند. رنگ‌هایی نظیر سیاه، سفید، بژ، طیف رنگی کرم و طیف رنگی طوسی در پالت رنگ‌های خنثی قرار می‌گیرند. از ویژگی مثبت این رنگ‌ها این است که علاوه بر زیبایی، با یکدیگر همنشینی بسیار خوبی دارند. این رنگ‌ها حس قدرت و اصالت را به خوبی القا می‌کنند. همچنین از نظر بصری بسیار چشم‌نواز و شکیل هستند. علاوه بررنگ‌های خنثی، رنگ‌های پاستلی نیز در استایل‌های اولد مانی پرکاربرد هستند.

در این میان، ست کردن رنگ‌های خنثی با یکدیگر ممکن است به آن آسانی که به نظر می‌رسد نباشد. در استایل اولد مانی، افراد رنگ‌های خنثی را در بهترین حالت ممکن در کنار یکدیگر قرار می‌دهند. در ادامه از نکات اصلی استایل کردن این رنگ‌ها برایتان می‌گوییم

استایل کردن طیف رنگ‌های کرم

رنگ‌های خنثی به دو دسته کلی رنگ‌های خنثی گرم و رنگ‌های خنثی سرد طبقه‌بندی می‌شوند. برای بهتر دیده شدن آیتم‌های استایل در کنار یکدیگر، بهتر است طیف رنگ‌های گرم با یکدیگر و طیف رنگ‌های سرد با یکدیگر استایل شوند. رنگ‌های نزدیک به آجری و نارنجی رنگ‌های گرم هستند و رنگ‌های کرمی که به این دسته بیشتر گرایش دارند در طبقه‌بندی کرم گرم قرار می‌گیرند. در مقابل رنگ‌هایی مانند خاکی یا عاجی رنگ‌های سردتری هستند و در دسته‌بندی رنگ‌های کرم سرد قرار دارند

استایل کردن طیف رنگ‌های طوسی، مشکی و سفید

همانطور که می‌دانید، مشکی و سفید خنثی‌ترین رنگ‌ها هستند که با یکدیگر و دیگر رنگ‌های پالت رنگ به راحتی ست می‌شوند. این رنگ‌ها در استایل اولد مانی جایگاه ویژه‌ای دارند. سیاه و سفید به همراه طیف رنگ‌های طوسی در بسیاری از استایل‌های زمستانی اولد مانی دیده می‌شوند. این دسته از رنگ‌های خنثی در طبقه‌بندی رنگ‌های سرد قرار دارند

در انتها نیز باید بگوییم، اولد مانی تنها مختص سبک پوشش و استایل نیست. اولد مانی سبکی از زندگی است که از گذشته طرفداران خاص خود را دارد. اولد مانی را می‌توان در استایل، دکوراسیون و سبک زندگی مشاهده کرد. ما این مطلب را به استایل اولد مانی و ویژگی‌ها و رنگ‌های مناسب آن اختصاص دادیم. امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.