چای اسیاک چست؟ (Essiac)

در این مقاله قصد داریم شما را با چای اسیاک آشنا کنیم. با چای مارکت همراه باشید.

اگر قصد مقابله با سلول های سرطانی را دارید، حتما از این چای خوشمزه بنوشید.

بسیاری از محققین بر این اعتقادند که چای اسیاک ضمن نابود کردن سلول های سرطانی، قادر است که بدن را سم زدایی نماید و سیستم ایمنی را تقویت کند.

پیدا شدن این چای به هزاران سال پیش، توسط بومیان کانادا بر می گردد. اولین بار در دهه 20 میلادی توسط یک پرستار کانادایی به نام رن کایسی، چای اسیاک را به عنوان داروی درمان سرطان معرفی کرد، زیرا به اعتقاد او نتایج خوبی از این چای برای درمان بیماران سرطانی گرفته است . 

ترکیبات چای اسیاک و خواص آنها

  • چای اسیاک ترکیبی از گیاهانی مانند، پوست داخلی نارون قرمز، ریشه بابا آدم یا آراقیطون، میش ترشک یا ترشک میشی و ریواس هندی می باشد.
  • ریواس هندی: با آزمایشاتی که بر روی حیوانات انجام گرفته، مشاهده شده که ریواس هندی به دلیل اینکه سرشار از آنتی اکسیدان است، امکان توقف رشد سلول های سرطانی را دارا می باشد.
  • ریشه بابا آدم یا آراقیطون: ترکیباتی در این ریشه موجود است که در پیشبرد گردش خون، ثابت نگه داشتن قند خون و بهبود بافت پوست کمک موثری می کند.
  • دارمرا: این عنصر لغزنده سرشار از آنتی اکسیدان های ضد بیماری می باشد و می تواند در درمان بیماری های التهابی روده کمک موثری برای بیماران باشد.
  • Rumex acetosella نام علمی ترشک میشی است. ترشک میشی، طبق مطالعات محققین دارای خواص ضد ویروسی  قوی می باشد.

نتیجه تحقیقات و مطالعات اثر ضد سرطان چای اسیاک

مطالعات بر روی چای اسیاک در درمان سرطان ضد و نقیض است. طبق تحقیقات مردی مبتلا به سرطان پروستات را با این چای درمان نموده اند، اما بیشتر مطالب حاکی از این است که مصرف این چای سرطان سینه را تشدید کرده، و به همین دلیل توصیه می شود که مبتلایان به سرطان سینه از نوشیدن این چای خودداری کنند و در ضمن زنان باردار و شیر ده نیز بهتر است از مصرف آن خودداری نمایند.

همان گونه که اشاره شد مطالب در مورد خاصیت ضد سرطانی این چای ضد و نقیض است، اما ما در این مطلب هر کدام از مواد تشکیل دهنده چای اسیاک را از این دیدگاه، مورد بررسی قرار می دهیم.

ریشه بابا آدم یا آراقیطون:

این ماده حاوی ماده شیمیایی آنتراکینون است. آنتراکینون ماده ای است که سبب کاهش رشد تومور سرطانی و همچنین جلوگیری از جهش سلول های سرطانی خواهد نمود.

ترشک میشی:

منبع غنی از بتاکاراتن، ویتامین های A و C و بیشترین میزان آنتی اکسیدان می باشد. این گیاه یک تصفیه کننده قوی خون می باشد و می تواند نواحی آلوده شده به سلول های سرطانی را پاکسازی، و از تکثیر و متاستاز سلول های بیماری جلوگیری نماید. پرستار کانادایی که اولین بار از این چای برای درمان سرطان استفاده کرد، معتقد بود که این ماده موجود در چای اسیاک قوی ترین عنصر ضد سرطان می باشد و بیمارانی را هم در آن زمان با استفاده از این ماده درمان کرد.

دارمرا:

این گیاه اثرات ضد سرطانی ضعیف تری نسبت به دو گیاه قبلی دارد، اما خاصیت ضد التهابی بسیار خوبی دارد که از عملکرد ریه ها محافظت می کند. برای افرادی که مبتلا به سرطان ریه هستند و تحت پرتو درمانی می باشند، مصرف این ماده بسیار موثر است.

نارون قرمز:

این گیاه موجود در چای اسیاک موادی مانند استرول های گیاهی، تانن و اسیدهای چرب ضروری دارد که سبب کاهش التهاب می شود. پوست نارون قرمز در ترکیب با دیگر مواد تشکیل دهنده چای اسیاک، ضمن اینکه از دستگاه ایمنی بدن محافظت می کند، می تواند قسمت های مختلف بدن را در برابر درمان های رایج سرطان نیز مراقبت نماید.         

عوارض جانبی در مصرف چای اسیاک

منع مصرف در زنان باردار و شیرده و مبتلایان به سرطان سینه

تهوع، استفراغ، مشکلات پوستی، افزایش حرکات روده ای، تکرر ادرار، علائمی مانند آنفلوانزا، سردرد.

مواد تشکیل دهنده چای اسیاک

دستور سنتی تهیه این چای ضد سرطان، شامل ریشه بابا آدم، پوست نارون قرمز، ترشک میشی و دارمرا می باشد، اما امروزه 4 گیاه، خار مقدس، ترتیزک، شبدر سرخ و اشنه ی دریایی، که خاصیت ضد سرطانی این چای را افزایش می دهد، به آن افزوده شده است.

آیا چای اسیاک تنها خاصیت ضد سرطان دارد؟

در مورد خواص چای اسیاک، تنها در مورد خاصیت ضد سرطانی آن گفتیم، اما در اینجا شما را با خواص دیگر این چای آشنا خواهیم کرد.

التهاب: در ترشک میشی و ریشه بابا آدم ترکیبات آنتی اکسیدانی با خاصیت ضد التهابی وجود دارد که قادر است، التهاب در بیماران مبتلا به آرتروز، بیماران قلبی و مفاصل، سردرد، نقرس، دردهای عضلانی، هموروئید و بسیاری از بیماریهای التهابی دیگر را درمان کند.

گوارش: پاک شدن باکتری های مضر در روده ها به وسیله لعاب موجود در نارون قرمز و خاصیت ملین بودن ترشک میشی سبب از بین رفتن یبوست و نفخ می شود و همچنین گوارش را تسریع می دهد.

متابولیسم: ترکیبات گیاهی موجود در چای اسیاک، اثر تحریک پذیری بر بدن دارد، و سبب سوخت و ساز بهتر بدن می شود و در نتیجه منجر به لاغری می گردد.

مشکلات تنفسی: به وسیله ریشه دارمرا و نارون قرمز که خاصیت تسکین عفونت های ریوی و کم شدن خلط های مضر دستگاه تنفسی دارند، ضد سرفه و ضد التهاب دستگاه تنفسی می دانیم.

تقویت سیستم ایمنی بدن: طبق تحقیقات مشخص شده است که آنتی اکسیدان موجود در ترکیبات گیاهان چای اسیاک از آنتی اکسیدان چای سبز هم بیشتر است و به همین دلیل موجب تقویت اساسی سیستم ایمنی بدن می شود. این چای گیاهی تولید گلبول های سفید را افزایش داده، در نتیجه بدن در برابر عفونت های ویروسی و باکتریایی مقاوم تر خواهد شد.

چای اسیاک عموما به صورت پودر در اختیار خریداران قرار می گیرد، اما کپسول و کیسه ای آن هم به راحتی قابل تهیه است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.