۱۰ خوراکی ضد سرطان

۱. زردچوبه

آن‌چه باعث می‌شود زردچوبه روی سلول‌های سرطانی خیلی تاثیر داشته‌باشد کورکومین است، ماده‌ای که خواص آنتی‌اکسیدانی فوق‌العاده‌ای دارد. بر اساس پژوهش‌ها کورکومین به فرونشاندن استرس اکسیداتیو و التهاب کمک می‌کند، که هر دوی آنها در تشکیل و نیز تکثیر سلول‌های سرطانی موثر است. متخصصان می‌گویند این ترکیب در زردچوبه واقعا برای هر نوع بیماری از راه‌حل دارویی مختلف قوی‌تر است.

۲. چای سبز

این نوشیدنی محبوب سرشار از اپی‌گالوکاتچین گالات یا ECGC‌ است، که قوی‌ترین کاتچین موجود در چای سبز است. ECGC به فرونشاندن التهاب کمک می‌کند، ابتهاب حالتی است که می‌تواند سبب تحریک تشکیل سلول‌های سرطانی شود و از تکثیر کنترل‌ناپذیرشان نیز پشتیبانی کند. متخصصان می‌گویند این کاتچین از دستگاه قلب و عروق نیز به‌طور چشمگیری پشتیبانی می‌کند.

۳. سبزیجات دریایی

از آن‌جا که سبزیجات دریایی سرشار از مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان هستند، عجیب نیست که کونبو، نوری، واکامه، ارامه، و سایر سبزیجات دریایی برای مقابله با سرطان عالی هستند. پژوهش‌ها نشان می‌دهد سبزیجات دریایی به‌ویژه برای پیشگیری از سرطان روده‌ی بزرگ و مبارزه با آن عالی است، هرچند برای کنار آمدن با بسیاری از سرطان‌های دیگر هم فوق‌العاده است.

۴. سبزیجات چلیپایی

گفته می‌شود رژیم غذایی سرشار از گل کلم، کلم کالی، کلم پیچ، کلم بروکسل، سبزی‌های پهن برگ و بروکلی برای حفاظت از شما در برابر سرطان مفید است. علت‌اش این است که این سبزیجات چلیپایی حاوی گلوکوزینولات هستند. این ماده ترکیبات خاصی را در بدن فعال می‌کند که دارای خواص ضدسرطانی هستند. این ترکیبات که از نظر بیولوژیکی فعال هستند تنها از تشکیل سرطان جلوگیری نمی‌کنند، بلکه از متاستاز نیز پیشگیری می‌کنند و مرگ سلول‌های سرطانی را افزایش می‌دهند.

۵. گوجه‌فرنگی

لیکوپن موجود در گوجه‌فرنگی آنتی‌اکسیدانی قوی است که از ایجاد سلول‌های سرطانی پیش‌گیری می‌کند و این سلول‌ها را می‌کشد. از این گذشته، لیکوپن از التهاب نیز جلوگیری می‌کند، حالتی که تاثیر چشمگیری در پیشرفت سرطان و نیز بیماری قلبی عروقی دارد.

۶. سیر

بر کسی پوشیده نیست که این گیاه دارویی قادر است کارهای شگفت‌انگیزی برای سلامتی بکند. آیا می‌دانستید سیر برای مبارزه با سرطان نیز عالی است؟ پژوهش‌ها نشان داده‌است دیآلیل دیسولفید یا DADS، ماده‌ای که در این گیاه دارویی پرطرفدار وجود دارد، به جلوگیری از تکثیر سلول‌های سرطانی کمک می‌کند. هم‌چنین، DADS به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند و مرگ سلول‌های سرطانی را افزایش می‌دهد.

۷. انگور سرخ

در انگور سرخ ترکیبی وجود دارد که به عنوان رسوراترول شناخته می‌شود و اثبات شده‌است که برای مقابله با سرطان موثر است. کاری که رسوراترول می‌کند این است که سلامت کبد را بهبود می‌بخشد تا این اندام حیاتی وظیفه‌اش را، که سم‌زدایی از بدن است، انجام دهد و از آن در برابر سرطان محافظت کند. به علاوه، رسوراترول به تولید سیکلواکسیژناز-۲ یا کوکس-۲ کمک می‌کند که اثبات شده‌است وقوع سلول‌های سرطانی را در بدن کاهش می‌دهند.

خوراکی ضد سرطان ۸:  کلروفیل

همه می‌دانند کلروفیل به غذاسازی گیاهان کمک می‌کند. اما آیا می‌دانستید این ماده قادر است سلول‌های سرطانی را نیز از بین ببرد؟ ۲ منبع شگفت‌انگیز این ماده‌ی ضدسرطان کلرلا است که فلزات سنگین را خنثی می‌کند و اسپیرولینا است که دستگاه ایمنی را تقویت می‌کند، و باعث می‌شود به‌طور موثرتری با سرطان مقابله کند.

خوراکی ضد سرطان ۹: قارچ‌ها

اکنون قرن‌ها است که درمانگران سنتی از قارچ‌ها برای کنار آمدن با مجموعه‌ی سرگیجه‌آوری از بیماری‌ها استفاده می‌کنند. پژوهش‌ها نشان داده‌است ترکیبات زیادی در قارچ‌ها وجود دارد که خواص ضدسرطانی فوق‌العاده‌ای دارند. متخصصان اضافه می‌کنند انواع مختلف قارچ‌ها برای تقویت دستگاه ایمنی‌تان خیلی خوب هستند.

خوراکی ضد سرطان ۱۰: شاهدانه

چیزی که باعث می‌شود شاهدانه برای مبارزه با سرطان عالی باشد، توانایی آن در افزایش تولید ملاتونین است. هرچند این هورمون معمولا برای تنظیم چرخه‌ی خواب و بیداری است، اما واقعا قادر است سرعت رشد سلول‌های سرطانی را کاهش دهد یا متوقف کند. بر اساس پژوهش‌ها، ملاتونین به‌ویژه توانایی زیادی در پیشگیری از سرطان‌های مربوط به دستگاه تولید مثل دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.