ارزان ترین راه مهاجرت به استرالیا

استرالیا یکی از محبوب ترین کشور ها در بین علاقه مندان به مهاجرت است. از دلایل مهاجرت به استرالیا می توان شرایط آب و هوایی، انگلیسی زبان بودن، سیستم آموزشی مدرن و با کیفیت، دانشگاه های رتبه بالا، امنیت بالا و موقعیت های شغلی فراوان، اقتصاد و فرهنگ قوی و از همه مهم تر مهاجر پذیر بودن آن را نام برد.

کشور استرالیا ویزاهای مختلفی را در حوزه‌های کاری، تحصیلی، سرمایه‌گذاری و … صادر می‌کند. به‌همین دلیل روش های مهاجرت به استرالیا تقریبا متنوع است ولی شایان ذکر است که از ارزان ترین راه های مهاجرت، می توان به مهاجرت کاری و تحصیلی اشاره کرد. متقاضیان مهاجرت به استرالیا با توجه به شرایط مالی و کاری خود با انتخاب یکی از شیوه های مهاجرتی می توانند مهاجرت کنند.

مهاجرت تحصیلی به استرالیا

مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل، یکی از روش هایی است که متقاضیان زیادی دارد. نظام تحصیلی در کشور استرالیا جزء برترین نظام های آموزشی در دنیا است. تحصیل در کشور استرالیا در مقاطع مختلف امکان پذیر می باشد. دانشگاه‌های این کشور با رتبه‌های زیر 100 جهانی قرار گرفته‌اند، به عبارت واضح‌تر، 7 دانشگاه از 10 دانشگاه برتر این کشور دارای رنکینگ زیر 100 جهانی هستند. یکی از نقاط قوت تحصیل در استرالیا این است که فارغ التحصیلان در استرالیا می توانند در زمان اقامت پس از تحصیل به راحتی وارد بازار کار شوند.

اغلب دانشجویان خارجی به کار پاره وقت در حین تحصیل می پردازند تا از پس هزینه های زندگی و شهریه دانشگاه برآیند. دانشجویان در هفته، 20 ساعت اجازه کار دارند. یکی دیگر از روش هایی که می توان از آن به عنوان ارزان ترین راه برای مهاجرت به استرالیا نام برد، اخذ بورسیه تحصیلی است که از طریق آن می توان بدون شهریه وارد دانشگاه شد. افرادی که رزومه تحصیلی خیلی خوبی دارند و سطح زبان آن ها بالا است می توانند برای دریافت بورسیه تحصیلی اقدام نمایند. جهت دریافت بورسیه تحصیلی شخص می بایست چندین مقاله ISI، معدل خوب و آیلتس 7 داشته باشد.

بورسیه تحصیلی استرالیا

متقاضیان بورسیه تحصیلی در استرالیا باید از نقاط قوت خود در زمینه‌های متعدد و معیارهای اصلی در این راستا که مهمترین آن زمینه تحصیلی و علمی است مطلع باشند تا ببینند آیا صلاحیت لازم برای دریافت بورسیه تحصیلی استرالیا را دارند یا خیر. برخی بورسیه ها تنها شهریه دانشگاه و گاهی تنها کسری از شهریه دانشگاه را پرداخت می کنند و برخی تنها هزینه های زندگی را می پردازند. در یک بورسیه ی کامل، شهریه دانشگاه، هزینه های زندگی، رفت و آمد و هزینه سفر پرداخت می شود.

اخذ بورسیه تحصیلی در استرالیا که از ارازان ترین راهای مهاجرت است رقابتی بوده و سالانه به تعداد کمی ارائه می‌گردد. این رقابت بر سر بورسیه‌های فول فاند بسیار بیشتر می باشد، چرا که تعداد بورسیه‌های فول فاند (تحصیل رایگان) بسیار کمتر ارائه می شوند. اعطای بورسیه‌های تحصیلی استرالیا بر مبنای ارجحیت‌های متقاضی در زمینه تحصیلی و بیشتر در زمینه معدل مقطع تحصیلی ما قبل و ریزنمرات آن، نمره مدرک زبان دانشجوی بین‌المللی غیر انگلیسی زبان، مقالات تحقیقاتی و پژوهشی، شرکت در پروژه‌های علمی و… هستند.

انواع بورسیه تحصیلی در استرالیا

بورسیه تحصیلی دانشگاه‌های استرالیا برای دانشجویان بین‌المللی به چند دسته عمده تقسیم می‌شوند که نمونه‌هایی از آن‌ها از قرار زیر هستند:

  • Australia Awards Scholarship (AAS)

هدف اصلی از اعطای بورس تحصیلی AAS به دانشجویان بین‌المللی، ارتقا سطح دانش و محکم‌تر کردن پیوندهای ارتباطی میان استرالیا و سایر کشورهای جهان از طریق برنامه‌های گسترده بورس تحصیلی استرالیا است.

این بورسیه‌ها معمولا توسط وزارت امور خارجه (DFAT)، وزارت آموزش‌وپرورش و مرکز تحقیقات بین‌المللی کشاورزی استرالیا (ACIAR) ارائه می‌شوند.

  • Destination Australia Program (DAP)

برنامه DAP برای فراهم کردن امکان تحصیل رایگان یا کم شهریه در استرالیا برای دانشجویان داخلی و بین‌المللی است.

  • Australian Government Research Training Program (RTP)

 RTP از اول ژانویه 2017 به‌عنوان جایگزین برنامه بورسیه‌های تحقیقات بین‌المللی تحصیلات تکمیلی یا IPRS ارائه شد که مخصوص تحصیلات تکمیلی است.

  • بورس تحصیلی زنان یا APEC در استرالیا

بورسیه تحصیلی استرالیا برای زنان یا APEC برای مشارکت دادن بانوان در موسسات آموزشی، حمایت از توانمند سازی اقتصادی زنان و ارتقا مهارت‌های آنان در علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات است.

  • بورس تحصیلی بین‌المللی تحصیلات تکمیلی (IPRS)

برنامه IPRS برای تحصیل در یکی از مقاطع تحصیلات تکمیلی در استرالیا برنامه‌ریزی شده است. به‌این‌ترتیب دانشجویان بین‌المللی بورس تحصیلی استرالیا را برای یک دوره دوساله کارشناسی ارشد یا سه‌ساله دکتری دریافت خواهند کرد. این بورس تحصیلی هزینه‌های تحصیل و هزینه‌های درمانی را پوشش می‌دهد.

  • بورس تحصیلی نوآوری دانشکده تجارت کرتین برای دانشجویان بین‌المللی

دانشجویانی که برای استفاده از این بورسیه تحصیلی باید دارای بینش و ایده‌های خلاقانه در رابطه با حرفه آینده خود داشته و درک درستی از اهمیت تحصیلات در این دوره را از خود نشان دهند.

این بورس برای گرایش‌های مختلف رشته‌های مربوط به بازرگانی و کسب‌وکار در دسترس است.

  • بورس تحصیلی کالج بین‌المللی مدیریت، سیدنی (ICMS)

این بورس تحصیلی معمولا به رشته‌های مهمانداری، گردشگری بین‌المللی، مدیریت بازرگانی و مدیریت ورزشی اعطا می‌شود.

  • بورسیه‌های کارشناسی معاونت تعالی دانشگاه وسترن سیدنی

این بورسیه به تمامی رشته‌های کارشناسی به‌جز پزشکی و جراحی اعطا می‌شود. بورسیه دانشگاه وسترن پنجاه ‌درصد شهریه دانشگاه را تا سه سال پوشش می‌دهد.

بورسیه تحصیلی استرالیا به دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز تعلق می‌گیرد. این دانشجویان می‌توانند از بورسیه‌های زیر برای ورود به این مقطع استفاده کنند:

  • بورسیه‌های دانشجویی بین‌المللی دانشگاه کاتولیک استرالیا که بر اساس لیاقت علمی اعطا می‌شوند.
  • بورسیه دانشگاه ملی استرالیا
  • بورسیه‌های بین‌المللی آدلاید یا ASI
  • بورسیه‌های تحقیقات بین‌المللی دانشگاه کرتین
  • بورسیه‌های تحقیقات بین‌المللی تحصیلات تکمیلی یا FHPRS
  • بورسیه‌های تعالی تحصیلی La Trobe (AES)
  • بورس‌های تحصیلی ملبورن MRS برای انجام یک برنامه تحقیقاتی کارشناسی ارشد در دانشگاه ملبورن
  • بورس تحصیلی Rotary Peace

مهاجرت کاری به استرالیا

استرالیا کشوری مهاجرپذیر با موقعیت‌های متعدد کاری است. مهاجرت کاری به استرالیا یکی از رایج‌ترین انواع مهاجرت در بین متخصصان است. نرخ بیکاری با توجه به جمعیت ۲۵ میلیون نفری آن، بسیار پایین بوده و در حدودا ۵ درصد است. امکانات مناسب و ایده آلی که ویزاهای مهارتی در اختیار مهاجران قرار می‌دهند و نیز سادگی شرایط اخذ این ویزاها، این نوع از مهاجرت را به متداول ترین و ارزان ترین راه مهاجرت از ایران بدل کرده است.

کشور استرالیا از نیروهای ماهر و متخصص بسیار استقبال می‌کند. متقاضیان برای دریافت ویزای کار استرالیا حتما باید برای شغلی درخواست دهند که در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا ذکر شده باشد. علاوه بر این، اثبات کنند که شرایط جسمی و روحی کار در این کشور را دارند، تسلط به زبان انگلیسی، به دست آوردن مجموع امتیاز حداقل 65، دریافت اسسمنت مثبت به منزله اثبات مدارک تخصصی ارائه شده. سن کمتر از 45 سال، سابقه کاری مرتبط با شغل درخواستی و ارائه مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری از شرایط دیگر دریافت این ویزا است.

می بایست قبل از مهاجرت، شرایط مهاجرت کاری به استرالیا را بررسی نمایید از مهمترین شرایط اقامت استرالیا از طریق کار می توان به نرخ بیکاری این کشور اشاره نمود.

اسکیل ورکر و دریافت ویزای کار استرالیا

ویزای کارگر ماهر یا Skilled Worker استرالیا برای کسانی مناسب است که مهارت کافی در یک رشته کاری خاص داشته و حالا می‌خواهند از این طریق به کشور استرالیا مهاجرت کنند. اسکیل ورکر یک سیستم امتیازی است که در آن افراد، بر اساس شرایط سنی، سطح زبان، سوابق کاری و میزان تحصیلات خود برای دریافت ویزای کاری واجد شرایط می شوند.

این برنامه مهاجرتی به افراد ماهر که دارای تخصص و مهارت در حرفه یا شغلی هستند کمک می کند تا کمبود نیروی حرفه‌ای در این کشور را تکمیل نمایند. مهارت کاری شما باید دقیقا مطابق با نوع تخصصی باشد که شما برای ویزای اسکیل ورکر استرالیا انتخاب نموده اید.

پیشنهاد کاری یا جاب آفر و دریافت ویزای کار استرالیا

جاب آفر استرالیا یکی از شیوه ‌های کم هزینه و از ارزان ترین راه های مهاجرت به استرالیا از طریق کار است و برای افرادی است که پیشنهاد کاری از طرف کارفرما از کشور مقصد دارند. با استفاده از این پیشنهاد کاری، فرد می‌تواند به کشور مقصد مهاجرت کرده، کار کند و در صورت داشتن شرایط، اقامت آن کشور را بگیرد.

داشتن این دعوتنامه رسمی از سوی یک کارفرما یا یک شرکت معتبر در تمام کشورهای مهاجرپذیر، پیش نیاز ویزای کار با اسپانسر شغلی است و البته تضمین کننده 100 درصد صدور ویزای کار نیست. با درخواست کارفرما، پیشنهاد کاری از طرف یک کارفرما برای شما ارسال می‌شود که شرایط ویژه‌ای دارد. برای ارسال این درخواست، کارفرما باید مراحل ارزیابی را طی کند و همچنین اثبات کند که  ضمن تلاش برای استخدام نیروی بومی و ساکن همان کشور، به نتیجه نرسیده و فردی با تخصص ویژه را در خارج از کشور پیدا کرده است.

کلام پایانی در رابطه با مهاجرت ارزان

باید صادقانه بگوییم مهاجرت یک مسیر هزینه بر است روزی که با یک شرکت مهاجرتی به نام درنامایگریشن https://dornamigration.com/fa/ مشاوره اولیه دریافت کردم در همان ابتدا آب پاکی را روی دست من ریختن و صادقانه عنوان کردند که مهاجرت یک مسیر دارای هزینه است از همان ابتدای شروع مطالعه زبان و شرکت در کلاس های زبان تا هزینه های مروط به اداره مهاجرت ذالبته باید بگوییم که این هزینه ها بسته به مسیر انتخابی شما متفاوت است ولی در کل دو مسیر تحصیلی و کاری جز کم هزینه ترها محسوب می شود البته متقاضیان عزیز به این نکته هم توجه کنید مسیر اقدام برای تحصیلی کم هزینه محسوب میشود ولی در ادامه مسیر شما هزینه های بالایی را برای تحصیل دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.