سایزهای متفاوت نوشیدنی ها در استارباکس

هنگام سفارش قهوه از استارباکس در ترکیه و کشورهای دیگر شاید سوالات زیادی برای شما پیش آید. آیا باریستای شما به درستی نام شما را روی فنجان شما می نویسد چون بر اساس آن نام شما قهوه و نوشیدنی های دیگر که در استارباکس سفارش داده اید را سفارش میدهید. چه سایزی از قهوه و نوشیدنی های استارباکس را باید سفارش بدهیم؟ و تفاوت بین Venti، Trenta و انواع دیگر در اندازه های فنجان استارباکس واقعاً به چه معناست؟

اندازه های معمول در استارباکس کدامند؟

اندازه فنجان و نوشیدنی در استارباکس تقریباً با هر مکان دیگری که در اندازه های کوچک، متوسط و بزرگ است متفاوت است. مطمئناً این همان چیزی است که هست، اما در کمال تعجب، دلیلی واقعی – البته گیج کننده – برای آن وجود دارد. یکی از آنها که حتما شنیده اید تکنیک افزایش فروش محصولات خود بر اساس این اندازه ها میتواند باشد.

استارباکس برای اولین بار توسط هوارد شولتز در سال 1983 در سفر به ایتالیا تاسیس شد. در آنجا بود که، طبق صفحه درباره وب سایت استارباکس، شولتز “مفتور قهوه بارهای ایتالیایی و تجربه عاشقانه قهوه” شد و بنابراین تصمیم گرفت آن را به ایالات متحده بیاورد.

6 اندازه مختلف فنجان در استارباکس

1. دمی-Demi (3 اونس)

بهترین برای: نوشیدنی اسپرسو مستقیم، یک یا دو نفره.

اگر تا به حال در مورد سایز دمی در استارباکس نشنیده اید، احتمالاً اهل نوشیدنی اسپرسو نیستید. «دمی» که به طور خاص برای یک شات یا دو شات اسپرسو طراحی شده است از demitasse، کلمه فرانسوی به معنای «نصف فنجان» گرفته شده است.

  • Demi از کلمه فرانسوی “demitasse” به معنای نصف فنجان گرفته شده است.
  • در دنیای قهوه، دمیتاس به طور کلی به فنجان های کوچکی اطلاق می شود که برای سرو اسپرسو استفاده می شود. گاهی اوقات شامل قاشق هایی است که به طور سنتی با اسپرسو سرو می شود.

چه نوشیدنی هایی در سایز دمی عرضه می شوند؟

خوب، واقعا، فقط اسپرسو. تک یا دو نفره. اگر از طرفداران کورتادو یا ماکیاتو سنتی هستید، ممکن است نوشیدنی خود را در یک فنجان دمی تهیه کنید.

همه مکان‌ها فنجان‌های دمی ندارند، بنابراین تعجب نکنید اگر در یک فنجان کوتاه دو شات اسپرسو بگیرید.

2. کوتاه-Short (8 اونس)

بهترین برای: نوشیدنی های بچه گانه یا برای زمانی که فقط کمی قهوه داغ می خواهید.

همچنین فقط برای نوشیدنی‌های گرم، ایربی می‌گوید که «کوتاه» «کوچک‌ترین اندازه برای نوشیدنی‌های گرم» است. همراه با یک شات اسپرسو.»

  • اندازه کوتاه کوچکترین گزینه برای اکثر نوشیدنی ها است (به جز یک شات اسپرسو).
  • از آنجایی که تنها 8 فلور اونس است، برای بچه‌ها یا زمانی که می‌خواهید یک نوشیدنی بسیار کوچک می‌خواهید، اندازه‌ای عالی است.
  • فقط برای نوشیدنی های گرم استفاده می شود، اندازه کوتاه برای لاته، موکا یا شکلات داغ عالی است.
  • من شخصاً دوست دارم بعد از ناهار یک لاته کوتاه بخورم زیرا فقط از یک شات اسپرسو استفاده می کند.

3. بلند-Tall (12 اونس)

بهترین برای: یک لاته سنتی تر، نوشیدنی های کوچک سرد، یا اگر شکر کمتری می خواهید.

در استارباکس که به صورت گرم یا سرد موجود است، یک نوشیدنی 12 اونسی است. ایربی توضیح می دهد: «اگر یک کوچک سفارش دهید، این همان چیزی است که به دست می آورید. «استاندارد با یک شات اسپرسو می آید. یک اسپرسوی سرد نیز در این فنجان می آید زیرا کوچکترین فنجان یخ است.

  • قبلاً بزرگترین اندازه ای بود که استارباکس ارائه می کرد، به همین دلیل است که به آن “قد بلند” می گویند. اما حتی زمانی که بزرگ‌ترین اندازه بود، تنها 12 فلور اونس را نگه می‌داشت.
  • بلندترین فنجان موجود برای نوشیدنی سرد است.
  • به طور کلی، نوشیدنی های بلند تنها با یک شات اسپرسو ساخته می شوند. اگر لاته خود را با کمی شیر اضافی دوست دارید، تهیه یک لاته بلند انتخاب خوبی است.
  • آمریکاییو و سفید تخت با دو شات در یک فنجان بلند ساخته می شوند.
  • اما فراموش نکنید که همیشه می توانید یک شات اسپرسوی اضافی در اندازه بلند بخواهید.

4. گراند-Grande (16 اونس)

بهترین برای: نوشیدنی های استاندارد Starbucks یا زمانی که می خواهید یک اندازه متوسط داشته باشید. این اندازه مورد علاقه من برای فراپوچینو است. همچنین در انواع قهوه داغ یا سرد موجود است، یک فنجان 16 اونسی در اندازه بعدی است و به آن “گراند” می گویند.

  • Grande محبوب ترین نوشیدنی در استارباکس است.
  • آنها دو شات اسپرسو دارند، اگرچه برخی از نوشیدنی‌ها مانند Americano و سفید مسطح با سه شات عرضه می‌شوند.
  • مانند سایز بلند، نوشیدنی های گراند می توانند گرم یا سرد باشند.
  • برخی از نوشیدنی های موجود در منو فقط در اندازه Grande هستند.

5. Venti (20 اونس نوشیدنی گرم) (26 اونس نوشیدنی سرد)

بهترین برای: زمانی که می خواهید شیر بیشتری برای رقیق کردن طعم اسپرسو داشته باشید، یا زمانی که می خواهید مقدار زیادی قهوه بنوشید.

این اندازه استارباکس است که همه چیز را تغییر داد! اگرچه “venti” در ایتالیایی به معنای “بیست” است، اما چه مقدار نوشیدنی (و چه مقدار کافئین) هنگام سفارش یک venti دریافت می کنید بستگی به این دارد که گرم یا سرد سفارش دهید. همانطور که از نام آن پیداست، یک نوشیدنی داغ venti به شما 20 اونس می دهد. یک نوشیدنی سرد ونتی در واقع 26 اونس است.

  • اگر یک ونتی داغ بخورید، یک فنجان 20 اونس دریافت خواهید کرد. بالاخره “ونتی” در ایتالیایی 20 سال است.
  • بزرگترین اندازه فنجان داغ استارباکس Venti است. دو شات اسپرسو در این اندازه دریافت خواهید کرد.
  • اما شما همیشه می توانید نوشیدنی های خود را سفارشی کنید!
  • اگر بخواهم یک نوشیدنی بزرگ با کمی شیر و شربت اضافی به جای طعم قوی تر قهوه داشته باشم، یک Venti را انتخاب می کنم.

6. ترنتا-Trenta (31 اونس)

بهترین برای: مقدار زیادی اسپرسو در یک نوشیدنی سرد.

به گفته Healthline، تنها گزینه ای برای نوشیدنی های یخی در استارباکس، “trenta” 31 اونس است که به طور قابل توجهی بزرگتر از ظرفیت معده انسان است.

بیشتر بخوانید:

منبع: caffeinepark.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.