انواع چای برای تسکین سردرد؟

سردردها معمولا زندگی را مختل می کنند و می توان گفت که این مشکل در همه افراد در هر سنی به وجود می آید.

سردرد گاها بر اثر خستگی می باشد که احساس درد در دو طرف سر می باشد، اما میگرن نوع دیگری است که در یک طرف از سر حس می شود و بر عکس حالت اول که درد خفیفی دارد در این نوع، درد نسبتا شدید است.

سردردها علل مختلف دارند و نمی توانیم همه را تنها به نام سردرد بیان کنیم، اما در موقع شدت درد می توانیم با نوشیدن یک فنجان چای گرم، درد را تا حد زیادی آرام کنیم. درد ناشی از سینوسها و یا گردن همه به نام سردرد است.

مسئله مهم اینست که با شروع هر نوع دردی در سر بلافاصله به سراغ مسکن می رویم، اما اجازه دهید در این مطلب ما شما را با چند نوع چای که درمان مناسب تری است آشنا کنیم. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که در زمان بروز دردهای بیش از 72 ساعت باید  به پزشک مراجعه شود.

تاثیر کافئین بر سردرد

کافئین می تواند در گروهی باعث تسکین درد شود، اما بالعکس در برخی دیگر درد را شدت می دهد. بهتر است اگر نمی دانید که کافئین چه جوابی به سردرد شما خواهد داد، با چای گیاهی اقدام به تسکین کنید.

انواع چای برای تسکین سردرد

چای بابونه

چای بابونه بسیار آرام بخش است و مواد تشکیل دهنده آن ضد اسپاسم و التهاب است و با این که هیچگونه گزارشی مبنی بر درمان سردرد به وسیله این چای نداریم، اما به علت داشتن خاصیت آرامبخشی می تواند سردردهای تنشی را درمان کند. برای استفاده از چای بابونه، می بایست گل بابونه را دم کنید.

چای دارچین

فشار خون بالا همیشه منجر به دردهایی در ناحیه سر می شود و به دلیل وجود عناصری مانند آنتی اکسیدانها، ترکیبات ضد التهابی و سینامالدئید، دارچین فشار خون را کاهش داده و در نتیجه مسکن خوبی برای سردرد ناشی از فشارخون بالاست.

چای سبز

ترکیبات موجود در چای سبز باعث کاهش استرس و تنظیم سطح هورمون ها می شود و همچنین با تسکین التهاب، خواب آرامی را فراهم می کند و تسکین سردرد می باشد.

چای ریحان

چای ریحان فشار در رگ های کوچک را کاهش می دهد و در نتیجه سردردهای تنشی را آرام می کند. اگر عطر و  طعم این چای، برای شما خوشایند نیست، می توانید با مخلوط کردن کمی عسل آن را بنوشید.

چای اسطوخودوس

یکی از پر خاصیت ترین گیاهان در جهان، اسطوخودوس می باشد. این گیاه بسیار مفید، درمان خوبی برای دردهای ناحیه سر می باشد.

چای لیمو

اسید سیتریک و نیز آنتی اکسیدان موجود در چای لیمو به شدت سردردهای تنشی را تسکین می دهد.

زنجبیل

این ادویه خوش طعم که تقریبا در تمامی خانه ها وجود دارد، دارای آنتی اکسیدانهای قوی می باشند که التهاب را کاسته و سبب سردرد می شود. یک محقق در سال 2014 اعلام کرد که یک واحد از داروی ضد اسپاسم “سوماتریپتان” که در زنجبیل موجود است، برای درمان سردرد میگرن مناسب می باشد.

نعناع

چای نعناع یا چای نعناع فلفلی مسکن خوبی برای سردرد می باشد و به دلیل نداشتن عوارض جانبی برای بیشتر افراد سودمند است. گاه سردردها بر اثر جریان خون نامساعد به وجود می آید، که به آسانی می توان با ماساژ دادن روغن نعناع بر روی پیشانی این درد را بهبود بخشید.

چای پوست درخت بید

سالیسین ماده ای است که در پوست درخت بید وجود دارد و مانند آسپیرین عمل می کند. پوست درخت بید، داروی گیاهی سنتی است که درمان درد و التهاب می باشد و بسیار برای سردرد موثر است. کسانی که به هر دلیلی نمی توانند آسپرین مصرف کنند، از نوشیدن این چای باید منصرف شوند.

چای میخک

میخک یک ادویه مسکن انواع دردها است. این ادویه ارزشمند در سرتاسر جهان پرورش می یابد، اما در واقع گیاه بومی اندونزی می باشد.

در کنار معرفی چای و دمنوش های مناسب درمان سردرد، شاید ندانید که بوی سیب درمان سریع سردرد است.                     این مطلب چقدر مفید بود؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.