نبشی | بهترین قیمت نبشی در بازار آهن

قیمت نبشی تابع متغیرهای فراوان است. کاربردی که برای این محصول در نظر دارید، تاثیر گذارترین متغیر در قیمت نبشی به شمار می‌رود. پس از آن نوبت به شرکتی است که تمایل دارید این محصول را از آن خریداری کنید. اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، باید گفت بهترین قیمت نبشی را در آهن آلات شهر آهن می‌توان یافت. کافی است یکبار خودتان ببینید!

نبشی چیست و چه کاربردی دارد؟

نبشی یکی از انواع مصالح ساختمانی است که به صورت گسترده در این صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع می‌توان گفت صنعت ساختمان بدون نبشی‌ها چیزی کم دارد!

نبشی در حقیقت پروفیلی است که به شکل دو ضلع عمود برهم شکل گرفته است. البته ظاهر آن به این صورت است که سطح مقطع ضلع‌ها برهم عمود است. این ماده هم به صورت خام و هم به صورت مرکب در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته نوع مرکب آن معمولاً در ساختمان‌های صنعتی و پروژه‌های عمرانی کاربرد دارد.

این پروفیل ریز نقش در دنیای بین الملل با نام Angle bar شناخته می‌شود. البته بسیاری از سایت‌ها و مراجع بین المللی در نقشه‌ها و لیست‌های خود از عبارت خلاصه شده L استفاده می‌کنند. دلیل آن هم ظاهر این پروفیل‌های زیباست.

البته در بسیاری از نقشه‌ها و سایت‌ها از عبارت V نیز استفاده می‌شود. به طور معمول دو ضلع نبشی کوچک و بزرگ نیستند. زاویه آن‌ها نیز قائمه می‌باشد. به این نبشی‌ها، نبشی‌های با بال مساوی گفته می‌شود. اما نبشی‌هایی که به صورت V نمایش داده می‌شوند، نبشی‌های با زاویه متفاوت می‌باشند.

جنس نبشی‌ها از مواد مختلفی می‌تواند باشد. از پلاستیک و آلومینیوم گرفته تا استیلنس استیل و فولاد ساختمانی می‌توانند مواد تشکیل دهنده نبشی‌ها باشند. طبیعی است که جنس هر نبشی ویژگی‌های آن را متفاوت می‌کند. نبشی فولاد ساختمانی یا همان نبشی آهنی پر کاربردترین انواع نبشی در ایران است. در ادامه این مقاله هرجا از عبارت نبشی استفاده کردیم، منظور این نوع نبشی‌ها می‌باشد.

یکی از مهم‌ترین کاربردهایی که برای نبشی‌ها در نظر گرفته شده است، مهار دیوار می‌باشد. دیوارهای سفالی و بتن آرمه اگر با استفاده از نبشی‌ها مهار نشوند، به مرور زمان زشت و کج خواهند شد. وظیفه نبشی این است که دیوار را در حالت قائمه خود نگه دارد.

از سوی دیگر از نبشی‌ها در صنایع دیگری همچون درب و پنجره سازی نیز استفاده می‌شود. نبشی در چهارچوب این لوازم بسیار پر کاربرد است.

اتصال تیرآهن به بیم‌ها در ساختمان یکی دیگر از وظایفی است که نبشی‌های لقمه‌ای برعهده گرفته‌اند. این نبشی‌ها نوع خاصی از انواع نبشی آهنی هستند که در مقاله‌ای دیگر به آن خواهیم پرداخت. همچنین ستون‌ها و خرپاهایی که در اسکلت فلزی ساختمان به کار گرفته می‌شوند، بدون نبشی‌ها نمی‌توانند وجود داشته باشند. 

صد البته که از نبشی‌ها در صنایع دیگر نیز می‌توان استفاده کرد. یکی از این صنایع، تولید قفسه‌های کتاب وغیره است. نبشی‌ها برای ساخت ساپورت لوله در نیروگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و خطوط لوله نیز به کار گرفته می‌شوند. اما متداول‌ترین نبشی‌هایی که در دیگر صنایع مشاهده می‌شوند، نبشی‌هایی هستند که برای ساخت پایه تجهیزات ترافیکی یا ساپورت سینی‌های کابل به کار گرفته می‌شوند.

با در نظر گرفتن تمام این کاربردها و تنوعی که در آن‌ها وجود دارد، می‌توان گفت بازار به نبشی‌های متفاوتی نیاز دارد. نبشی‌هایی که باید ویژگی‌های متفاوتی داشته باشند. در ادامه این مقاله به تعدادی از ویژگی‌های فنی نبشی‌ها که باید پیش از خرید بدانید اشاره می‌کنیم.

ویژگی های فنی نبشی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فنی نبشی‌ها که باید به آن دقت کنید، مشخصات شیمیایی آن هاست. مشخصات شیمیایی به طور مستقیم از مشخصات ورق‌های شیمیایی که در تولید این محصولات به کار گرفته شده‌اند، به دست می‌آید. جالب است بدانید به طور معمول از ورق‌های سیاه برای تولید نبشی‌ها استفاده می‌شود.

در بخش بعدی باید به مشخصات فیزیکی نبشی توجه داشته باشید. از جمله این مشخصات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع فولاد
  • تنش تسلیم
  • مقاومت کششی
  • درسد ازدیاد طول
  • ضخامت نهایی خمش

در نهایت نیز بهتر است به وزن نبشی توجه داشته باشید. فراموش نکنید اگر نبشی به صورت بال مساوی باشد، سایز و ضخامت آن به صورت میلی متری بیان می‌کنند. اما اگر نبشی با بال نامساوی در اختیار داشته باشید، اندازه‌های دو بال به صورت دقیق بیان می‌شود. 

در نهایت باید گفت رعایت استاندارد در همه جا شرط اصلی است. در تولید نبشی‌های بازار آهن استاندارد همه چیز است. در پایان پیشنهاد می دهیم با کارشناسان فروش شهر آهن تماس حاصل فرمایید و از قیمت پروفیل و نبشی و مشاوره های رایگان پیش از خرید اطلاع پیدا کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.