جدیدترین متدهای آموزش زبان به کودکان تا سن هفت‌سالگی

آموزش زبان کودک دوزبانه از بدو تولد تا 7 سالگی + متد جدید روانشناسی کودک دوزبانه

بسیاری از والدین به دنبال این هستند که از بهترین روش‌ها برای آموزش زبان کودک استفاده کنند. در گذشته آموزش زبان انگلیسی به این صورت بود که مدرس مطالبی را توضیح می‌داد و دانش‌آموزان حفظ می‌کردند. اما این روش تاثیر کمی در یادگیری زبان انگلیسی دارد. در حال حاضر متدهای جدیدتری ابداع شده‌اند که در میزان یادگیری زبان و نهادینه شدن آن در ذهن کودکان بسیار موثر هستند. این متدها بر اساس علم روان‌شناسی به وجود آمده‌اند و ذهن کودکان را کاملا درگیر می‌کنند.

اهمیت آموزش زبان از بدو تولد تا هفت‌سالگی

سنین بدو تولد تا هفت‌سالگی بهترین دوره برای آموزش زبان کودک به شمار می‌روند. چرا که در این دوره کودکان با زبان مادری خود آشنایی کامل دارند و مغز آن‌ها در حال رشد است. از همین رو هر نوع اطلاعات تازه‌ای در مغز آن‌ها به‌راحتی ثبت می‌شود. به طور معمول افراد خردسال به هر موضوعی می‌توانند علاقه نشان داده و به‌سرعت هر مهارت را یاد بگیرند. از همین رو در سنین بدو تولد تا هفت‌سالگی به‌راحتی هر زبانی غیر از زبان مادری را یاد گرفته و به آن مسلط خواهند شد. باید بدانید که آموزش زبان در این سنین از نظر روان‌شناختی و فیزیولوژیکی نیز مزایای زیادی دارد.

به طور معمول نیاز کودکان به اجتماعی شدن در حال افزایش است. هر چه این نیاز روند افزایشی را بیشتر طی کند، کودکان بیشتر به آشنایی با دوستان جدید تمایل نشان می‌دهند. معمولا در سنین خردسالی، کودکان اجتماعی‌تر هستند و پرحرفی می‌کنند؛ به همین دلیل از نظر روانی هیچ مشکلی برای یادگیری زبان نخواهند داشت.

در سنین خردسالی، کودکان به این درک می‌رسند که هر بازی یا کاری قوانین خاص خود را دارد و در حین انجام آن باید رعایت شوند. باید اشاره کرد که اندام گفتاری خردسالان بسیار انعطاف‌پذیر است و به‌سرعت می‌توانند هر نوع تلفظ و آوا را یاد بگیرند. با توجه به اینکه خردسالان برای یادگیری زبان جدید از روش یادگیری زبان مادری خود استفاده می‌کنند، با تمرین منظم ساختارهای زبانی را به در زمان کوتاهی یاد خواهند گرفت.

جدیدترین متد آموزش زبان به کودک چه متدی است؟

جدیدترین تکنیک‌های آموزش زبان کودک روی دو مهارت بسیار مهم در کودکان متمرکز هستند که شامل اول خودباوری و اعتمادبه‌نفس و دوم هوش و حافظه می‌شوند. با تقویت هر چه بیشتر این مهارت‌ها در کودکان، آن‌ها سریع‌تر زبان دوم را یاد می‌گیرند. به عبارتی می‌توان گفت که تقویت این دو مهارت در کودکان از مهم‌ترین تاثیرات تکنیک‌های جدید آموزش زبان هستند.

در روش جدید یادگیری زبان کودک با تکنیک روانشناسی دکتر سلیمانی که با نام دوره جامع آموزش زبان کودک مانی انگلیش شناخته میشود، ابتدا روی دو مهارت خودباوری و هوش تاکید زیادی می‌شود. پس از تقویت این دو مهارت در کودک، مرحله تدریس زبان به آن‌ها آغاز می‌شود. در این تکنیک برای دوزبانه شدن کودک از روان‌شناسی زبان مادری استفاده شده و مدرس سه مرحله را پشت سر می‌گذارد.

مراحل تدریس زبان با استفاده از روان‌شناسی زبان مادری شامل موارد زیر می‌شوند:

  • نهادینه‌سازی واژگان و عبارات
  • تثبیت ساختارهای زبانی
  • آموزش دستور زبان و قواعد

نهادینه‌سازی و تثبیت واژگان؛ مراحل اولیه تکنیک جدید آموزش زبان

نهادینه‌سازی اولین مرحله از تکنیک آموزش زبان کودک با استفاده از روان‌شناسی زبان مادری است که در آن مدرس عبارت و کلمات را بارها تکرار می‌کند. به این ترتیب آواهای زبان انگلیسی ملکه ذهن کودکان شده و برای آن‌ها عادی می‌شود. به عبارتی دیگر واژگان و آواهای آن‌ها در ناخودآگاه کودکان ثبت شده و در حین مکالمه می‌توانند به هر جمله و سوالی پاسخ سریع بدهند.

برای ثبت واژگان و عبارات در ناخودآگاه کودکان بهتر است فرایند نهادینه‌سازی از بدو تولد تا یک‌سالگی انجام شود. در این بازه زمانی ناخودآگاه کودک تمام ساختارهای زبانی مختلفی ثبت خواهد کرد. به این ترتیب تمام واژگان و عبارات در ذهن کودک نهادینه و تثبیت می‌شوند.

تدریس قواعد و دستور زبان؛ مرحله نهایی تکنیک جدید آموزش زبان

پس از تکمیل دو مرحله اول آموزش زبان، مرحله سوم این فرایند آغاز می‌شود. مدرس در این مرحله قواعد و دستور زبان را به کودکان آموزش می‌دهد تا آن‌ها با استفاده از این قواعد، واژگان و عبارات را کنار هم قرار داده و جمله‌سازی کنند. به عبارتی در مرحله سوم کودکان به مرور یاد می‌گیرند که چگونه مهارت‌های زبانی خود، مانند صحبت کردن، گوش دادن، خواندن و نوشتن را تقویت کنند. به این ترتیب با گذشت زمان کوتاهی تسلط کودکان به زبان انگلیسی افزایش پیدا می‌کند. یکی از بهترین دوره‌های آموزش زبان کودک با تکنیک روانشناسی جدید خرید بسته های آموزش زبان کودک مانی انگلیش است که کاملا بر اساس تکنیک روان‌شناسی زبان مادری برگزار می‌شود.

آموزش زبان به کودکان با جدیدترین متدها توسط دکتر مانی سلیمانی

متد جدید آموزش زبان که با روان‌شناسی زبان مادری انجام می‌شود، یکی از بهترین روش‌ها برای آموزش زبان کودک است. دکتر مانی سلیمانی یکی از بهترین مدرسین زبان انگلیسی و روان‌شناس کودک است. ایشان از جدیدترین متدها و تکنیک‌ها برای آموزش زبان به خردسالان استفاده می‌کنند. شما می‌توانید کودکان خود را در دوره‌های آموزشی دکتر سلیمانی ثبت نام کنید تا آن‌ها به بهترین شکل زبان انگلیسی را یاد بگیرند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.