دقیق ترین دستگاه تست قند خون

دستگاه تست قند خون که گلوکومتر نیز نامیده می‌شود، سطح گلوکز خون را اندازه‌گیری می‌کند. این دستگاه مخصوص بیماران دیابتی تولید‌ شده تا میزان غلظت گلوکز خون این افراد را نشان دهد زیرا این افراد در ترشح انسولین و واکنش بدن نسبت به آن دچار اختلال هستند و میزان قندخون آنها متعادل نیست. 

این محصول نمی‌تواند بیماری دیابت را درمان کند تا بتواند به کنترل میزان قندخون کمک کند، اما کارایی پزشکی مفیدی در دنیای مدرن امروز دارد و استفاده از آن برای بیماران دیابتی ضروری است. 

این دستگاه در تشخیص بیماری دیابت بسیار موثر واقع شده‌ و به افراد دچار این بیماری کمک بسیاری می‌کند. همچنین انواع مختلفی نیز دارد، به همین خاطر در ادامه به معرفی و بررسی یکی از دقیق‌ترین این دستگاه‌ها و مشخصات آن می‌پردازیم. 

انواع گلوکومتر

دستگاه تست قند خون به 2 دسته نسل قدیم و نسل جدید تقسیم می‌شود که باهم تفاوت‌هایی دارند. 

دستگاه‌ تست قند خون نسل قدیم 

این دستگاه‌ها به‌صورت دستی، کدگذاری و تنظیم می‌شوند و شما پس از واردکردن کد در دستگاه می‌توانید نوار قندخون خود را مشاهده کنید. این دستگاه‌ها معمولا طرفداران کمی دارند زیرا امکانات لازم را ندارند، اما قیمت مناسب‌تری نسبت به انواع دستگاه‌های نسل جدید دارند و همین موضوع باعث شده تا برخی افراد اقدام به خرید آنها کنند. 

دستگاه‌ تست قند خون نسل جدید

برعکس مورد قبلی، این محصول دارای کدگذاری خودکار است و چون در این دستگاه نیازی به وارد کردن کد نیست، بنابراین، کار با آن بسیار راحت‌تر بوده و همچنین احتمال خطا در اندازه‌گیری کم‌تر است. 

دستگاه‌های نسل جدید به‌دلیل تکنولوژی پیشرفته‌ای که دارند، می‌توانند در 5 دقیقه غلظت گلوکز خون را اندازه‌گیری کنند و همچنین ابعاد کوچکی داشته و حمل‌ونقل آنها آسان است، به همین خاطر اکثر افرادی که قصد خرید دستگاه قند خون را دارند، اقدام به تهیه این نوع از دستگاه می‌کنند. 

معرفی دستگاه تست قند خون

عوامل مختلفی بر قندخون افراد تاثیر می‌گذارند مانند داروها، حالات روحی، غذاها و فعالیت‌های ورزشی که هرکدام می‌توانند غلظت گلوکز خون را کاهش یا افزایش دهند اما برای اینکه بدن در سلامت کامل باشد، باید غلظت گلوکز در خون را اندازه‌گیری کرده و آن را متعادل کنیم. 

افراد دیابتی می‌توانند قندخون خود را در آزمایشگاه‌ها اندازه‌گیری کنند و برای این کار باید 5 تا 6 بار در ماه برای اندازه‌گیری قندخون به آزمایشگاه مراجعه کنند که این روش علاوه‌بر هزینه‌بر بودن، مستلزم صرف زمان زیادی است، به همین خاطر انواع دستگاه تست قند خون خانگی تولید شده‌اند تا افراد بتوانند در هر زمان، خودشان میزان گلوکز خون را اندازه‌گیری کنند. 

از دقیق‌ترین دستگاه تست قند خون می‌توان به سنسور تست قند خون لیبر 1 اشاره کرد. این محصول قابلیت پایش مداوم سطح گلوکز خون را دارد و می‌تواند به‌صورت 24 ساعته میزان قندخون را اندازه‌گیری کند بنابراین، افراد مبتلا به دیابت را از مراجعه به آزمایشگاه بی‌نیاز می‌کند. 

برای استفاده از این محصول، در ابتدا باید اپلیکاتور دستگاه روی سنسور قرار گرفته و سپس سنسور دستگاه به بدن متصل شود. بعد از متصل شدن سنسور به بدن، می‌توان اپلیکاتور را جدا کرد چون دیگر نیازی به آن نیست. این سنسور باید در دمای 25 درجه سانتی‌گراد قرار داشته ‌باشد تا بهترین کارایی خود را ارائه دهد و همچنین می‌تواند تا 20 روز روی پوست بدن سالم باقی‌مانده و گلوکز را اندازه‌گیری کند. 

محل نصب دستگاه گلوکومتر

پس از انتخاب و تهیه دستگاه تست قند خون، مهم است که آن را در محل مناسب نصب کنید تا بهترین استفاده را داشته باشد. بنابراین اطلاعات کافی درمورد محل مناسب نصب بر پوست را در اختیار شما قرار داده‌ایم تا بدانید بهترین محل برای نصب سنسور بر پوست کدام نقطه است. 

سنسور باید در جایی که از بدن نصب شود که کم‌ترین خم‌شدگی و چین برداشتن پوست را داشته باشد تا درحین فعالیت‌های روزانه جابه‌جا نشود. همچنین سنسور مورد نظر باید با محل تزریق انسولین در افراد دچار دیابت، 2 تا 3 سانتی‌متر فاصله داشته باشد. 

معمولا دستگاه گلوکومتر باید به قسمت پشت بازو متصل شود و از نصب آن در نقطه زخم، توده یا خال گوشتی خودداری کنید. زمانی که گلوکومتر را در محل مناسبی نصب می‌کنید، آسیب پوستی کم‌تری ایجاد می‌شود و دقت اندازه‌گیری نیز بالاتر می‌رود. 

نصب سنسورها باعث نمی‌شود که افراد دیابتی نتوانند به فعالیت‌های ورزشی مورد علاقه خود بپردازند، حتی افراد می‌توانند با وجود سنسورها، ورزش شنا نیز انجام دهند اما در نظر داشته‌ باشید که عمق آب استخر بیش‌تر از یک متر نباشد و همچنین بیش‌تر از نیم ساعت در آب نمانید. 

مشخصات سنسور تست قند خون لیبر 1

  • ابعاد: 10×5×5 سانتی‌متر و وزن : 200 گرم که نشان می‌دهد این دستگاه سایز کوچکی داشته و نصب آن بر پوست، باعث اذیت‌شدن فرد نمی‌شود. 
  • دمای مناسب برای نگهداری: 20 تا 30 درجه سانتی‌گراد است که سنسور در این دما بهترین کارایی را دارد و تغییر دما از این بازده باعث کاهش کارایی آن می‌شود. 
  • بدون سوزن و بدون درد: به این صورت که نصب آن بر پوست بدون تزریق است و دردی ایجاد نمی‌کند. 
  • قابلیت اتصال به موبایل: انواع سنسور‌های پیشرفته این قابلیت را دارند که اندازه‌گیری میزان غلظت گلوکز خون را آسان‌تر می‌کند. 
  • دارای تکنولوژی NFC
  • دارای یک عدد سنسور قند خون که روی اپلیکاتور سوار می‌شود تا به پوست فرد دیابتی متصل شود. 
  • دارای یک عدد اپلیکاتور نصب که به‌جای سوزن استفاده می‌شود و از طریق این اپلیکاتور می‌توان سنسور را به بدن فرد متصل کرد. 
  • قابل استفاده برای افراد دیابتی بالای 4 سال که این قابلیت باعث شده تا بتوان از این دستگاه تست قند خون برای کودکان مبتلا به دیابت نیز استفاده کرد.‌ 
  • مقاوم در برابر آب و رطوبت که کمک می‌کند تا در صورت تعریق پوست و خیس‌شدن، سنسور آسیبی نبیند و کارایی قبلی خود را حفظ کند. 
  • ماندگاری: 20 تا 21 روز است و پس از نصب بر پوست، فرد می‌تواند تا 20 روز از طریق سنسور میزان قندخون خود را اندازه‌گیری کند. 

کاربردهای دستگاه تست قند خون

کاربرد اصلی دستگاه تست قند خون در بیماری دیابت نوع 1 و دیابت نوع 2 است زیرا افراد مبتلا به این 2 اختلال، به‌طور مداوم مجبور به اندازه‌گیری میزان غلظت گلوکز خون هستند. 

دیابت نوع 1 یک بیماری ارثی و مادرزادی بوده که افراد دچار این اختلال در ترشح انسولین دچار مشکل خواهند شد و به همین خاطر، میزان قندخون آنها همیشه بالا است. دستگاه تست قند خون به این افراد کمک می‌کند تا از میزان غلظت گلوکز خون خود آگاهی داشته و درصورت بالابودن میزان آن، اقدامات لازم را انجام دهند. 

دیابت نوع 2 برعکس مورد قبلی ارثی نیست و عوامل محیطی مختلفی مانند تغذیه ناسالم، عدم ورزش، مصرف دخانیات و به‌طور کلی سبک زندگی ناسالم در به‌وجود آمدن آن تاثیرگذار هستند. این افراد خلاف دیابت نوع یک، انسولین را ترشح می‌کنند اما بدن آنها به انسولین مقاوم است. بنابراین، آنها نیز باید به‌طور مداوم میزان غلظت قندخون خود را کنترل کنند. 

راهنمای خرید گلوکومتر

خرید تجهیزات پزشکی نیاز به داشتن اطلاعات و تخصص کافی در این زمینه دارد زیرا این تجهیزات بسیار حساس بوده و بالابودن کیفیت آنها بسیار مهم است. دستگاه تست قند خون نیز از این قاعده مستثنی نیست. 

در خرید این دستگاه نکاتی را باید مد نظر قرار داد تا بتوان یک محصول باکیفیت تهیه کرد. همان‌طور که گفته شد، سنسور تست قند خون لیبر 1 بهترین و دقیق‌ترین دستگاه برای اندازه‌گیری میزان قندخون است بنابراین، بهتر است این نوع را خریداری کنید. 

همچنین لازم است تا قبل از خرید برندهای مختلف را شناسایی کرده و بتوانید از بهترین برند، این محصول را تهیه کنید. علاوه‌بر نام برند، اصل‌بودن دستگاه تست قند خون نیز شرط ضروری در خرید است زیرا دستگاه‌های غیراصل و تقلبی دقت کافی نداشته و در مدت‌زمان کوتاهی خراب می‌شوند. 

نکته مهم به هنگام خرید، داشتن ضمانت کالا است که باعث می‌شود تا در صورت آسیب احتمالی محصول، نمایندگی فروش برای تعمیر آن اقدام کند. 

توجه به امکانات دستگاه یک فاکتور مهم دیگر است که کمک می‌کند تا متوجه شوید آیا دستگاه مورد نظر احتیاجات شما را برطرف می‌کند یا خیر، زیرا برخی دستگاه‌ها امکانات کم و برخی تجهیزات بیش‌تری دارند. 

برخی دستگاه‌ها قابلیت ذخیره اطلاعات و بازیابی آنها را دارند. بنابراین اگر این عامل در خرید شما تاثیرگذار است، قبل از خرید درمورد آن تحقیق کنید. به‌دلیل اینکه دستگاه تست قند خون قرار است مدت طولانی بر پوست شما متصل باشد نیاز است تا راحتی آن را مد نظر قرار دهید تا گلوکومتری را تهیه کنید که با آن احساس راحتی دارید. 

نکته آخر در زمان خرید، بررسی قیمت محصول مورد نظر است که طبق امکانات آن کم یا زیاد می‌شود. به همین خاطر در حین خرید قیمت آن را با تجهیزات دستگاه مطابقت دهید و اگر دارای هزینه معقولی بود آن را تهیه کنید. 

جمع‌بندی

برخی انواع دستگاه تست قند خون نیاز به تجویز نسخه پزشک دارند و اکثر آنها بدون نیاز به نسخه قابل خریداری هستند و شما می‌توانید آنها را به‌صورت غیرحضوری از سایت‌های فروشگاهی معتبر تهیه کنید. 

با خرید غیرحضوری شما می‌توانید در هزینه‌ها و زمان خود صرفه‌جویی کرده و همچنین قبل از خرید، با مشاوران فروش سایت مشورت کنید تا درمورد این محصول اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دهند. علاوه‌بر آن، در خرید آنلاین از سایت‌ها می‌توان از نظر دیگر خریداران نیز بهره بود و تجربه آنها را در حین خرید مد نظر قرار داد. 

برانکارد یک فروشگاه اینترنتی معتبر تجهیزات پزشکی است که می توانید به راحتی پس از مراجعه به وبسایت برانکرد به آدرس berankard.com و مشاوره با متخصصان برانکارد، بهترین محصول مورد نظر خود را تهیه نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.