دنیای آب و آتش | سفری شگفت‌ انگیز به بندرعباس، قشم و کیش

سفر به بندرعباس، قشم و کیش، سه جواهر درخشان خلیج فارس و دریای عمان می‌تواند همان سفری باشد که همیشه به دنبالش بوده‌اید. سفرهای چند روزه خوبی که هرگز دوست ندارید تمام شوند می‌دانید از آن دسته سفرها که اگر با تور بندرعباس همراه باشید دلتنگ همراهان و اگر خودتان به سفر می‌روید خاطره این سفر از دلتان نمی‌رود. برنامه‌ریزی برای سفر به بندرعباس، قشم و هرمز بدون تورهای داخلی ایرانگردی کار سختی است که باور کنید ارزش روزها و هفته‌ها صرف نمودن برای انتخاب هتل خوب یا روش‌های جابه‌جایی میان این سه جزیره را دارد.

سفر به بندرعباس

اگر دوست دارید یک سفر تابستانی در خنکای هوای اواخر شهریورماه یا اوایل پاییز را انتخاب کنید که پر از شگفتی و زیبایی باشد؛ سفر به بندرعباس یا انتخاب تور کیش گزینه‌ای بسیار مناسب است اما این مرتبه صحبت از سفری جذاب است که روح و جان‌تان را تازه می‌کند. برای شروع سفر به سه شهر محبوب ایران ابتدا باید با مقصد اول یعنی بندرعباس آشنا شوید. اینجا جایی است که سفر جادویی شما آغاز می‌شود.

دیدنی‌های بندرعباس دنیایی از شگفتی‌ها
دیدنی‌های بندرعباس دنیایی از شگفتی‌ها

بندرعباس که در گذشته به نام بندر گمبرون نام داشت به عنوان دروازه ورود به جزیره هرمز و قشم شناخته می‌شود. از این جزیره بهترین دسترسی را ابتدا به جزیره هرمز و سپس به قشم از بندرعباس دارید. از جمله این دیدنی‌های بندرعباس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد تا در سفرتان حتما از آن‌ها دیدن کنید:

شهر تاریخی بندرعباس: یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های بندرعباس واقع در قسمت جنوبی شهر، مجموعه‌ای از زیباترین کاروانسراها و خانه‌های تاریخی است.

جزیره‌های نزدیک به بندرعباس: وجود جزیره‌های بکر و تماشایی ایران در نزدیکی این شهر به عنوان جاذبه‌ای شناخته می‌شود که طرفداران بسیاری دارد. جزیره هنگام، جزیره ناز و قشم و لارک و هرمز از جمله این جزیره‌ها هستند. جالب است بدانید جزیره هرمز یکی از میراث جهانی یونسکو است که به دلیل جغرافیای خاص و مناظر رنگارنگ و وجود آثار تاریخی بی‌شمار شناخته شده است.

اقامت در بندرعباس، آسودگی با حال و هوای جنوب

برای یافتن بهترین اقامتگاه و هتل‌های بندرعباس دست شما از انتخاب زیباترین بوتیک هتل‌ها تا لوکس‌ترین هتل‌ها باز است. در این شهر که همه چیز ترکیبی از فرهنگ ایرانی، عربی و هندی است. برای اقامت همه چیز آماده است تنها کافی است پیش از سفر در مورد هتل‌های بندرعباس تحقیق کنید. برخی از بهترین هتل‌های بندرعباس عبارتند از:

هتل بزرگ هرمز: هتل 5 ستاره‌ای که در لیست لوکس‌ترین هتل‌های ایران قرار دارد یکی از اولین گزینه‌ها برای رزرو هتل‌های بندرعباس است. این هتل دارای اتاق‌های بزرگ و شیک و مجهز به امکانات مدرن است. میهمانان همچنین می‌توانند از امکانات متنوعی از جمله استخر شنا، اسپا، مرکز تناسب اندام و گزینه‌های مختلف دیگر استفاده کنند.

هتل هما بندرعباس: رزرو هتل همای بندرعباس که باز هم هتلی 5 ستاره رو به دریای خلیج فارس است نیز گزینه‌ای هوشمندانه است. این هتل با داشتن اتاق‌های زیبا و آخرین امکانات بهترین مکان برای استراحت و سپس شروعی دوباره برای گشت و گذار در محیطی لوکس است.

از دیگر گزینه‌ها نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هتل بندرعباس، 3 ستاره، مجهز به رستوران سنتی ایرانی و امکانات مناسب، گزینه‌ای مقرون به صرفه
  • هتلی سنتی هرمزگان، بوتیک هتل بازسازی شده در بافت تاریخی بندرعباس، مناسب افرادی که به اقامتگاه‌های سنتی علاقه‌مند هستند.
  • هتل ژاله، هتل صحرابی، هتل پارسیان بندرعباس و هتل زیتون نیز از دیگر هتل‌های مناسب و با کیفیت در بندرعباس هستند که محبوب اقامت‌های لوکس تا مقرون به صرفه شده‌اند.

شما می‌توانید جهت اطمینان از اقامتی بی‌نظیر از خدمات شرکت علاءالدین تراول استفاده نمایید و براساس فیلترهای موردنظر بهترین اقامتگاه را در بندرعباس برای خود رزرو نمایید.

مقصد بعدی سفر به قشم است. این جزیره که بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس به شمار می‌رود از توابع استان هرمزگان بوده و با بندرعباس تنها 27 کیلومتر فاصله دارد. اگر پیش از این سابقه شرکت در تور قشم یا سفر به این جزیره را داشته باشید می‌دانید که چه جادویی در انتظارتان است. جادویی که از همان ابتدا با نوای جاشوها و آهنگ‌هایی که می‌خوانند آغاز می‌شود. بوی ماهی تازه، برنج محلی هوتا و ماهیگیرهایی که از دریا باز می‌گردند در کنار موسیقی محلی و لباس‌های زیبای اهالی قشم چنان شگفت‌انگیز است که قطعا شما را عاشق این جزیره می‌سازد.

شروع یک ماجراجویی جادویی در قشم

برای سفر از بندرعباس به قشم می‌توانید با اتوبوس‌های دریایی، قایق‌ یا فرودگاه‌های بین‌المللی قشم که پروازهای داخلی و خارجی را پوشش می‌دهد انتخاب کنید. سفر دریایی میان بندرعباس و قشم روزانه انجام می‌شود و مدت زمان آنن حدود 30 تا 45 دقیقه است. اگر با پرواز راهی سفر از بندرعباس به قشم هستید در کمتر از 30 دقیقه به مقصد خواهید رسید.

سفر به قشم و جزیره عجایب هفتگانه ایران

سفر به قشم از بندرعباس تجربه‌ای واقعا جذاب و جالب است به خصوص اگر سفر اولی باشید. شما به راحتی با اطلاع از شرایط پروازها یا حرکت قایق‌ها و اتوبوس‌های دریایی می‌توانید برای سفر به مقصد دوم برای تعطیلاتی چند روزه در دنیای آب و آتش آماده شوید.

جزیره لارک: یکی از زیباترین جزیره‌های نزدیک به قشم که با قایق چند دقیقه فاصله دارد با خانه‌های سنتی و کوچه‌های باریکش شما را به دنیا تاریخی این جزیره می‌برد. جایی که می‌‌توانید مانند زنان محلی زیباترین نقش حنا را بزنید یا برقع‌ها و نقاب‌های زری دوزی شده زیبا را خریداری کنید.

تنگه چاهکوه: این تنگه بدون شک یکی از زیباترین معماری‌های طبیعت در دنیا است. می‌توانید در این تنگه که با حوضچه‌های شفاف و فیروزه‌ای مانند تابلوی نقاشی است. حسابی آرامش درون خود را پیدا کنید.

دره ستارگان: دره ستارگان با ساختار عجیب کوه‌ها و زیبایی کویری که در شب و خنکای هوای اواخر شهریور و مهرماه دارد جایی است بی‌نظیر که به عقیده محلی‌ها به آن دره جن‌ها نیز می‌گویند.

اقامت در بهترین هتل‌های قشم
اقامت در بهترین هتل‌های قشم

اقامت در بهترین هتل‌های قشم

خانه‌های بومگردی، ریزورت‌های زیبا و بوتیک هتل‌های جذاب، هتل‌های لوکس و 5 ستاره و صدها مورد دیگر برای اقامت شما در قشم آماده است. به عنوان چند گزینه خوب برای رزرو هتل‌های قشم موارد زیر را می‌توان نام برد:

هتل پارس قشم: از جمله لوکس‌ترین هتل‌های جزیره با نمایی رو به خلیج فارس که گزینه‌ای بسیار خوب برای اقامتی راحت در این جزیره و آماده شدن برای سفر به مقصد بعدی است.

هتل بزرگ قشم: هتلی 5 ستاره با طراحی مدرن و امکانات کامل که در نزدیکی ساحل واقع شده است. این هتل انتخابی بسیار خوب برای خانواده‌ها است زیرا خدمات پرستار کودک دارد.

هتل پارک قشم: یکی از معروف‌ترین هتل قشم بدون شک هتل پارک قشم است که با معماری زیبا و امکانات رفاهی فوق‌العاده در مرکز شهر قشم قرار دارد.

هتل رویال قشم: از جمله هتل‌های 4 ستاره که گزینه‌ای اقتصادی برای اقامت در قشم به شمار می‌رود. این هتل با امکانات مدرن و خدمات عالی در منطقه تجاری شهر قشم قرار دارد.

شما می‌توانید با فعال کردن فیلترهای سایت علاءالدین تراول بهترین هتل‌های قشم را به صورت کاملا آنلاین رزرو نمایید.

سفر از قشم به کیش؛ مروارید خلیج فارس

تجربرای سفر به جزیره کیش از قشم ابتدا باید بدانید که چه راه‌های پیش‌روی شماست. یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها در سفر به بندرعباس، قشم و کیش انتخاب مسیر توریستی سفر بین دو جزیره با کشتی‌های کروز است. هر ساله میلیون‌ها نفر تنها برای تجربه دیدن چنین مسیری راهی جنوب می‌شوند.

به لوکس‌ترین جزیره ایران خوش آمدید!

برای سفر از قشم به کیش اولین گزینه رزرو هواپیما یا خرید بلیط کشتی‌های کروز تفریحی و اتوبوس‌های دریایی است. پرواز میان قشم و کیش حدود 15 دقیقه و با کشتی و قایق 30 تا 45 دقیقه به طول می‌انجامد. اگر می‌خواهید سفرتان را با ماجراجویی به پایان برسانید تورهای قایقرانی قشم به کیش نیز تجربه جالبی هستند.

وقتی به کیش می‌رسید باید خودتان را برای فعالیت‌های تفریحی و گردشگری بی‌نظیری آماده کنید. این جزیره بهترین تفریحات آبی ایران را ارائه می‌دهد و با داشتن جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بی‌شمار مانند بازار و کاروانسرای کیش یا موزه دریانوردی و آبشار هرمز شهری برای تمام سلیقه‌ها به خصوص در اواخر تابستان، پاییز و به خصوص زمستان است.

هر چه از لذت سفر به کیش بگوییم کم است. به خصوص این که پیش از آن بندرعباس و قشم و هرمز زیبا را دیده باشید. کیش تاریخی غنی و چند هزار ساله دارد. از جمله دیدنی‌های کیش که توصیه می‌کنیم حتما در سفر و آخرین مقصدتان ببینید عبارتند از:

کشتی یونانی: بدون شک معروف‌ترین دیدنی جزیره کیش کشتی یونانی‌ها است. کشتی‌ای نمادین و غرق شده در سواحل کیش که از همه جا خودنمایی می‌کند.

شهر باستانی حریره: این شهر تاریخی واقعا تماشایی است. جایی که نباید از کنار زیبایی‌های به سادگی گذشت. شهر باستانی حریره که در راه ثبت یونسکو است از جمله اولین سکونتگاه‌های انسان در جزیره کیش به شمار می‌رود.

وجود صدها پاساژ، شهربازی، پارک آبی و بازارهای سنتی تا برندهای بین‌‌المللی در کنار خانه‌های تاریخی در کیش تضاد جالبی ایجا کرده که به نوبه خود جاذبه‌ای دیدنی به شمار می‌رود در نهایت با دیدن باغ پرندگان و پارک دلفین‌ها می‌توانید لذت تفریح این سفر فوق‌العاده را برای خود چند برابر کنید.

در جزیره کیش از بوتیک هتل‌ها و خانه‌های سنتی تا هتل‌های 5 ستاره همه جا لوکس بودن محیط خود را به شما نشان می‌دهد. از جمله بهترین هتل‌های جزیره کیش که اقامت در آن‌ها واقعا رویایی است عبارتند از:

هتل بزرگ داریوش: این هتل پنج ستاره به دلیل معماری منحصر به فرد خود که از کاخ‌های باستانی ایرانی تخت جمشید الهام گرفته شده است، شناخته شده است. هتل بزرگ داریوش با اتاق‌ها و سوئیت‌های مجلل، چشم‌انداز خیره‌کننده دریا، و امکانات رفاهی عالی از جمله استخر، اسپا و رستوران‌های متعدد، تجربه‌ای واقعا مجلل را برای شما فراهم کرده است.

هتل مارینا پارک: بهترین پارک آبی کیش در این هتل واقع شده است. این هتل پنج ستاره که در نزدیکی ساحل واقع شده است، اتاق‌هایی راحت با امکانات مدرن و بالکن‌های مشرف به دریا دارد.

هتل پارمیس کیش: این هتل نیز انتخابی خوب برای مسافرانی است که به دنبال گزینه‌های اقامت مقرون به صرفه هستند. هتل سه ستاره پارمیس در نوع خود واقعا شیک و زیباست.

چه به دنبال یک اقامتگاه مجلل باشید و چه به دنبال اقامتی مقرون به صرفه تر باشید، در این جزیره زیبا تعداد زیادی هتل عالی برای انتخاب وجود دارد پس از بابت پیدا کردن هتل در کیش نگران نباشید.

می‌توانید باز هم جهت آسودگی بیشتر براساس فیلترهای سایت علاءالدین تراول بهترین هتل‌های کیش را رزرو نمایید.

سخن پایانی

کیش، بندرعباس و قشم سه مقصد رویایی و فریبنده در ایران هستند که طیف متنوعی از جاذبه‌ها و تجربیات بی‌نظیر را در اختیار شما می‌گذارند. از سواحل خیره‌کننده در بندرعباس تا جزیره هنگام و دلفین‌هایش در قشم و فعالیت‌های لوکس دریایی در کیش این ماجراجویی برای هر مسافری با سلیقه‌های متفاوت بسیار مناسب هستند. چه به دنبال آرامش باشید، چه به دنبال ماجراجویی یا غرق شدن در فرهنگ اصیل جنوب ایرا باشید، این سفر مطمئناً خاطرات فراموش نشدنی برای شما به یادگار خواهد گذاشت. برای دو چندان کردن خاطره این سفر علاءالدین تراول با برگزاری تور بندرعباس، کیش و قشم همراه شوید. اطلاعات این تور و سایر تورهای ایرانگردی را می‌توانید در وب‌سایت علاءالدین تراول مطالعه کرده و کار رزرو هتل، خرید بلیط یا برنامه‌ریزی سفر را انجام دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.