راهنمای خرید باربیکیو

رفتن به پیک و نیک، ویلا و باغ شخصی به‌منظور دور بودن از فضای شلوغ و هوای آلوده شهر و تهیه غذا بر روی باربیکیو در ایام تعطیل یکی از ایده‌آل‌های بسیاری از ما مردم است که می‌توانیم حتی در مدت زمان کوتاهی انرژی از دست رفته خود را ریکاوری کرده و اوقات خوشی را در کنار دوستان و خانواده خود داشته باشیم.

تهیه وعده‌های غذایی خوشمزه از اقدامات اصلی شما بوده و جزو برنامه‌هایی است که باید برای آن برنامه‌ریزی داشته و مواد اولیه لازم را تهیه کنید. فراهم ساختن و تهیه وسایل اولیه موردنیاز برای پخت غذا و انتخاب بهترین روش پخت آن می‌تواند در نتیجه کار و کیفیت طعم غذایی که می‌چشید تاثیر بسزایی داشته باشد. برخی از مردم گریل و باربیکیو را برای پخت غذای خود انتخاب می‌کنند. شما با این انتخاب علاوه بر تهیه غذای خوشمزه و لذیذ می‌توانید از تمامی لحظات آماده‌سازی تا پخت غذا بهره گرفته و با دوستان خود سرگرم شوید.

برای خرید باربیکیو می‌توانید به فروشگاه آنلاین آذرافروز مراجعه کنید.

روش‌های مختلف تهیه غذا

باربیکیو، گریل، آب‌پز و پختن غذا از رایج‌ترین روش‌های تهیه غذا هستند که استفاده از آتش و حرارت آن برای پخت مواد غذایی از قدیمی‌ترین روش‌های پخت در بیشتر کشورها است که طعم خوبی به غذا داده و تهیه وسایل مورد نیاز برای تهیه غذا به این روش بسیار ساده و آسان است.

تفاوت روش‌های گریل و باربیکیو

بسیاری از مردم ممکن است روش گریل کردن و باربیکیو را یکی بدانند. اگرچه هر دوی آن‌ها روش‌های پخت و پز غذا محسوب می‌شوند اما تفاوت‌هایی دارند. در روش گریل کردن، پختن غذاها به‌صورت گرم و سریع بوده و غذا یا سیخ‌های مواد خوراکی بر روی حرارت مستقیم قرار می‌گیرد. دمای حرارت در روش گریل معمولاً 500-550 درجه فارنهایت یا بالاتر است. گریل برای پخت استیک و انواع گوشت قرمز، غذاهای دریایی، همبرگر و هات داگ روش مناسبی است. بسیاری از سبزیجات و برخی میوه ها نیز در کباب پخته می شوند.

مهم‌ترین ویژگی پخت غذا به روش گریل، قرار گرفتن مستقیم حرارت اعم از شعله گاز یا ذغال و چوب زیر گوشت و ماده غذایی شما است.

باربیکیو، روش پخت غذا به‌صورت آهسته و بسیار آرام و بدون برخورد مستقیم با منبع حرارت است. شما می‌توانید برش‌هایی از قسمت‌های مختلف گوشت مانند دنده، سینه گوشت گاو یا مرغ کامل یا بوقلمون را به روش باربیکیو بپزید. مهمترین دلیل استفاده از این روش این است که این گوشت‌ها بافت سفتی دارند و با این روش پخت اگرچه مدت زمان زیادی طول خواهد کشید اما پس از پخت بافت آن نرم و بسیار لطیف خواهد شد. در این روش دمای پخت حداقل 225 درجه فارنهایت خواهد بود.

برای مشاهده قیمت باربیکیو و خرید انواع مدل‌های مختلف آن به سایت آذرافروز مراجعه کنید.

در این روش کباب کردن اغلب با حرارت غیرمستقیم انجام می‌شود. جایی که منبع گرما به محفظه‌ای که گوشت در آن نگهداری می‌شود وصل شده، اما گوشت به‌طور مستقیم روی شعله آتش مانند کباب‌پز نیست.

باربیکیو نه تنها به روش پخت غذا گفته می‌شود بلکه وسیله و ابزاری مناسب برای پخت غذا است که در طرح، رنگ، مدل و انواع گوناگونی تولید و عرضه می‌شود. برای خرید باربیکیو می‌توانید انواع پیش ساخته آن را تهیه کنید یا بر اساس نیاز و خواسته خود و متناسب با مکانی که می‌خواهید باربیکیو را آن‌جا قرار دهید، مدل خاصی از باربیکیو را در اندازه و طرح مناسب سفارش دهید.

انواع باربیکیو

همان‌طور که پیش‌تر مطالعه کردید باربیکیو در انواع مختلفی وجود دارد. این دسته‌بندی محصول بر اساس معیارهای مختلفی صورت می‌گیرد. از لحاظ منبع حرارت، می‌توان گفت که باربیکیو ذغالی، چوبی، گازی و برقی گزینه‌های انتخابی شما هستند که می‌توانید آن را در مدل‌های سنگی، سیمانی، فولادی، آجری نسوز و یا ترکیبی از این متریال‌ها تهیه کرده یا سفارش دهید. باربیکیوهای ذغالی پرطرفدارترین انواع باربیکیو هستند که منبع حرارتی آن ذغال است. ذغال طعم خوبی به غذا بخشیده و نسبت به سایر منابع حرارتی، حرارت بیشتری تولید کرده و طعم بسیار خوب و لذیذی به غذا خواهد بخشید.

منبع حرارت باربیکیو گازی، گاز شهری یا کپسول مایع است. این نوع از باربیکیو حرارت را به‌صورت یکسان منتشر می‌کند و شما می‌توانید حجم زیادی از غذا را در زمان کوتاهی بپزید. باربیکیو برقی را باید به منبع برق متصل کنید. روشن کردن و استفاده از باربیکیوهای گازی و برقی نسبت به باربیکیوهای ذغالی و چوبی آسان‌تر بوده و زمان و انرژی کمتری از شما خواهند گرفت.

خرید باربیکیوهای سنگی، آجری و فلزی می‌تواند بر اساس سایر متریالی که در ساخت ویلا و باغ استفاده کرده‌اید صورت بگیرد. این کار جلوه خاصی به محیط بخشیده و آن را بسیار زیبا و جذاب خواهد کرد.

خرید باربیکیوهای کابینت‌دار می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. با خرید این مدل از باربیکیو می‌توانید ابزار و وسایل خود را در کابینت نگهداری کنید و نگرانی بابت گم یا پراکنده شدن آن‌ها نداشته باشید. علاوه بر در هنگام پخت غذا این ابزار و وسایل در دسترس شما هستند. علاوه بر این می‌توانید سینی و ظروف نگه‌داری مواد غذایی پخته شده را بر روی پیشخوان باربیکیو قرار دهید.

فروشگاه آذرافروز برترین تولیدکننده و عرضه کننده انواع باربیکیو باکیفیت در طرح و مدل‌های متنوع است که می‌توانید از طریق سایت ( bbqlux.com ) و به‌صورت حضوری نسبت به خرید باربیکیو مدنظر خود اقدام نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.