زغال لیمو سکه ای و کاربردهای آن

در این پست مجموعۀ سالار سوز جنوب قصد دارد تا شما را بیشتر با ویژگی و موارد کاربرد زغال های لیمو سکه ای آشنا سازند. از این رو اگر اطلاعات جامعی از نحوۀ تولید این نوع زغال ها ندارید، صرف وقت اندک برای مطالعۀ این مقاله را به شما پیشنهاد می کنم. گفتنی است که بگوییم حجم تولید و مصرف ذغال نسبت به گذشته تغییرات افزایش یافته است. بدین ترتیب بر تعداد مراکز تولید و عرضۀ ذغال لیمو در سطح جهان و همچنین داخل کشور افزوده است. امروزه شاهد عرضۀ انواع زغال لیمو در ابعاد و کیفیت های مختلف می باشیم که جهت مصارف متفاوت مورد استفاده قرار گرفته می شوند. فروش زغال لیمو سکه ای بخش مهمی از بازار عرضۀ زغال را به خود اختصاص داده است. به همین دلیل داشتن آگاهی در رابطه با این نوع زغال، به اشخاص کمک می کند که بتوانند متناسب با موقعیت و مصارف متفاوت بتوانند بهترین ذغال لیمو سکه ای را خریداری نمایند.

عوامل مؤثر بر تولید و فروش زغال لیمو سکه ای

امروزه افتتاح خط تولید ذغال لیمو نسبت به گذشته تغییرات قابل توجهی نموده است چون پیشرفت تکنولوژی و افزایش حجم مصرف، باعث گردیده تا شاهد تولید و عرضۀ انواع زغال لیمو با کیفیت تر و با اشکال متفاوت در سطح بازار باشیم. به نوعی تولید زغال لیمو سکه ای به عنوان یک کسب و کار جدید توسط افراد مختلفی مورد سرمایه گذاری قرار گرفته می شود. مصارف عمدۀ زغال لیمو و دیگر انواع زغال را می توان در مصارف طباخی، پخت انواع کباب و همچنین استعمال دخانیات مشاهده نمود. امروزه در اکثر رستوران های سنتی و قهوه خانه ها شاهد کاربرد گستردۀ انواع زغال می باشیم که تفاوت جزئی نسبت به یکدیگر دارند.

چندین دهه است که تولید زغال لیمو به عنوان یک صنعت پرسود در سطح جهانی راه اندازی شد و توانست  سهم بزرگی از بازار تجهیزات مصرفی عموم افراد را به خود اختصاص دهد. جهت تولید زغال لیمو از چوب درختانی که دارای ترک نیستند، بهره گرفته می شود. عمدتاً از چوب درختان مرکب همانند پرتقال، نارنج، لیمو و مواردی از این قبیل استفاده می نمایند که البته با گذشت زمان برخی از تولید کنندگان از طریق ضایعات به جا مانده در نجاری ها اقدام به تولید زغال لیمو فشرده می نمایند.   در نتیجۀ این اتفاق صنعت تولید زغال لیمو سکه ای در سطح جهان راه اندازی شد و به نوعی تولید کنندگان توانستند با بهره مندی از این تکنیک، از حجم قطع درختان در طبیعت بکاهند. ضمن آنکه موفق به تولید انواع زغال لیموی با کیفیت همچون زغال لیمو سکه ای، حبه ای و قلمی در ابعاد و قطر متفاوت گردند. کاربری این نوع زغال ها گسترش و همچنین راحت تر شده است و از سطح کیفیت بالا برخوردار هستند. از این رو فروش زغال لیمو سکه ای در سطح جهان گسترش یافت و در ایران نیز بسیاری از مراکز توزیع زغال همچون مجموعۀ سالار سوز جنوب توانسته اند در لیست محصولات خود، عرضۀ انواع زغال لیمو را داشته باشند.

مراحل صفر تا صد تولید زغال های لیمو

بدون شک به طور کلی با شیوۀ تولید زغال های لیمو آشنا هستید ولی با گذشت زمان، پیشرفت تکنولوژی باعث گردیده تا روند تولید زغال کاهش یابد و در عین حال کیفیت محصولات نسبت به گذشته افزایش یابد. جهت تولید زغال لیمو با کیفیت بایستی هر یک از مراحل پخت و تولید ذغال لیمو به درستی رعایت شود که طی 5 گام در مدت زمان 35 الی 50 ساعت انجام می پذیرد. طبیعتاً هر چه قطر چوب درختان بیشتر باشد، نیاز به صرف زمان بیشتر برای پخت و تولید ذغال است.

  • در گام ابتدایی از مراحل تولید زغال لیمو به روش صنعتی ، مرحلۀ سفت شدن چوب درختان در کوره های صنعتی بایستی تحت حرارت بالا و محیط خلاء قرار گرفته شوند.
  • گام دوم در فرآیند تولید زغال لیمو نوبت به اسیدزدایی یا سرکه گیری اولیه از چوب می باشد. البته بایستی به این مسئله اشاره نمود که سرکۀ خارج یافته از این مرحله، در صنعت کشاورزی در راستای از بین بردن آفات مورد استفاده قرار گرفته می شود.
  • گام سوم از مراحل تولید زغال، ادامۀ فرآیند اسیدزدایی تا میزان خلوص 60 % همراه با کربونیزاسیون اولیه تحت دمای 200 درجۀ سانتی گراد صورت می پذیرد. رنگ سرکه، قهوه ای به رنگ چوب بود و بدین ترتیب هنگام تولید ذغال، رنگ سرکۀ خروجی نقش بسزایی بر روی کیفیت زغال دارد.
  • گام چهارم از فرآیند تولید زغال می بایست گازهای خارج یافته از سوختن چوب درختان، از طریق فیلترهای مخصوص عبور داده شود و پروسۀ کندانسیون یا همان تبدیل گاز به مایع آغاز گردد. فرآیند تولید زغال ها به نحوی است که دیگر مشکلات محیط زیستی را به دنبال ندارد و از جمله مراحلی است که در پروسۀ تولید زغال چوب و کربونیزاسیون به شمار می رود.
  • گام پنجم، اختصاص به فرآیند گاز زدایی و ورود به گام انتهایی کربونیزاسیون می باشد. در این گام، دامنۀ درجه دما به زغال سفید وارد شده و شاهد خروج علائم مشخصی از دریچۀ کورۀ زغال می باشیم که با چشمان غیر مسلح نمی توان آن را رویت نمود.

نکتۀ طلایی که در خصوص تولید زغال لیمو سکه ای وجود دارد، همان ابتدا، پیش از آغاز فرآیند پخت، برش چوب درختان به صورت سکه ای انجام می پذیرد. البته خیلی از تولید کنندگان زغال فشرده در لیست محصولاتی که عرضه می کنند، اقدام به تولید و فروش زغال لیمو سکه ای می نمایند. به عبارتی با استفاده از دستگاه های مخصوص به طور اتوماتیک قادر به برش زغال فشرده لیمو در ابعاد سکه ای، حبه ای و ستاره ای می باشند.

استقبال از فروش زغال لیمو سکه ای به دلیل مزایای آن

با توجه به مطالب مذکور، فروش زغال لیمو سکه ای از سوی مصرف کنندگان مورد استقبال قرار گرفته است چون از مزایای متعددی برخوردار می باشد. مجموعۀ سالار سوز جنوب در ادامۀ پست دقیق تر به مهمترین ویژگی های زغال لیمو می پردازند که می توانید ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

  • کاهش مدت زمان سوختن زغال
  • تسریع زمان شعله ور شدن زغال
  • عدم تولید گاز سمی و دود
  • تولید حداقل خاکستر
  • تولید بوی مطبوع
  • عدم تولید جرقه
  • قیمت ارزان
  • کیفیت بالا

هم اکنون می توانید با آسودگی خاطر متناسب با مصارفی که در صنایع مختلف دارید، بهترین زغال لیمو را با قیمت مناسب و کیفیت عالی خریداری نمائید. با توجه به مصارف گوناگون، به سهولت می توانید زغال با دوام خریداری نمائید. به عبارتی خرید زغال لیمو سکه ای جهت مصارف استعمال دخانیات مورد استقبال قرار گرفته می شود چون به سرعت شعله ور می شوند.

قیمت زغال لیمو سکه ای بر اساس میزان کیفیت آنها تعیین می گردد. به عبارتی با توجه به تعدد مراکز تولید زغال در بازار، شاهد عرضۀ انواع زغال لیمو در مدل و کیفیت های مختلف می باشیم. بدین ترتیب متناسب با مصارف گوناگون، راحت تر از گذشته قادر به انتخاب و خرید زغال با کیفیت و مرغوب با قیمت ارزان تر خواهید بود. جهت سفارش اینترنتی زغال لیمو سکه ای در حجم های متفاوت می توانید از طریق مجموعۀ سالار سوز جنوب اقدام نمائید که دارای سابقۀ طولانی در حوزۀ تأمین و پخش زغال های قلیانی و کبابی در تهران و حومه می باشند. جهت هماهنگی بیشتر با واحد فروش مجموعه تماس بگیرید.

https://2khanshop.com/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.