صفر تا صد احداث باغ شلیل به کمک بزرگترین نهالستان خاورمیانه

احداث باغ شلیل اگر با رعایت تمامی نکات و حفظ شرایط و بستر لازم برای رشد و پروش نهال صورت گیرد، قطعا سوددهی تضمین شده ای دارد. به نقل از پالیز نهال، پرورش نهال شلیل باید سازگار با اقلیم باغ مدنظر باشد. چنانچه در زمینه احداث باغ شلیل تجربه کافی ندارید بهتر است کار را به کاردان سپرده و از بهترین نهالستان‌های ایران کمک بگیرید. مسلما مشورت با کارشناسان و افراد خبره در این نهالستان‌های معتبر تا حد زیادی به حفظ و افزایش سرمایه شما کمک خواهد کرد. در ادامه شما را با شرایط احداث باغ شلیل و جزئیات این کسب و کار بیشتر آشنا می‌ کنیم.

شرایط لازم برای احداث باغ شلیل چیست؟

نهالستان پالیز با قدمتی بیش از نیم قرن به عنوان یکی از برترین نهالستان‌های ایران، به شما باغداران عزیز توصیه می کند که بهترین نهال شلیل را طبق شرایط جوی، آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی باغ خود انتخاب کنید. در انتخاب رقم نهال شلیل برای کاشت و شرایط باردهی این نهال می‌ توانید از سایت‌های معتبری مانند پالیز نهال، ویکی پدیا، ویکی کشاورز، ویکی how و غیره کمک بگیرید. مسلما هرچه اطلاعاتتان در این زمینه بیشتر باشد، موفق‌تر ‌و البته ثروتمند‌تر خواهید بود. پس برای اینکار درنگ نکنید. اما اگر به دلیل مشغله کاری یا فقدان زمان کافی وقتی برای گشت و گذار در سایت‌ها ندارید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده مشخصات و قیمت انواع ارقام نهال شلیل و همچنین خرید اینترنتی نهال شلیل پیوندی می‌توانید از طریق لینک اقدام فرمایید. کافیست آدرس زیر را در مرورگر خود کپی کرده و جستجو کنید :

https://paliznahal.ir/product-category/nectarine/

شرایطی که برای احداث باغ شلیل لازم است عبارتند از:

  • آب و هوا : شکوفه‌های درخت شلیل دربرابر سرما مقاوم نیستند و دچار سرمازدگی می شوند. شاخه‌های درخت شلیل کمی مقاوم‌ترند. آن‌ها می توانند تا سرمای ۳۲- درجه سانتی گراد را تحمل کنند. اما شکوفه‌ها نهایتا تا دمای ۲- درجه سانتی گراد را متحمل می شوند. بنابراین باید در احداث باغ شلیل به سازگاری آب و هوای منطقه با نهال شلیل توجه کنید. به طور کلی درختان شلیل گرما را بیشتر دوست دارند.
  • خاک : خاک تحت کشت برای نهال شلیل باید سبک یا متوسط بوده و میزان پی اچ آن باید ۶/۷ باشد. زهکشی خاک مهم‌ترین مرحله برای کاشت نهال است. چنانچه قصد کاشت درخت شلیل را در تپه‌ها دارید بهتر است خاک تحت کشت سنگین باشد. 
  • محل کشت : محلی که برای کشت نهال شلیل در نظر گرفته اید باید حاصل خیز و آفتاب خور باشد. درختان دیگر نباید روی نهال شلیل سایه بیندازند. به لطف نهالستان‌های بزرگ و مجوزدار کشور همچون پالیز نهال و غیره می توان به جای بذر از نهال شلیل استفاده کرد و زمان باردهی و بلوغ درخت را به طرز چشمگیری کاهش داد. نهال شلیل در این نهالستان‌ها با حفظ شرایط کافی و بهداشت ریشه به محل کاشت انتقال داده می‌شوند. بهتر است از نهال‌های یک ساله استفاده کرد و به طور میانگین با فاصله ۴/۵ متر از هم کاشته شوند. 
  • آبیاری : درختان شلیل عمدتا در تابستان ثمر می دهند‌. آبیاری آن‌ها باید متناسب با نوع خاک و رطوبت آن، زمان برداشت شلیل و روش آبیاری باشد. آبیاری زیاد باعث زرد شدن شلیل می‌شود همچنین این درختان را نباید با آب شور تغذیه کرد. در مناطق پر بارش تقریبا با ۷۰۰ میلی لیتر بارندگی سالانه، به آبیاری نیاز نیست.
  • شیب زمین : در زمین‌های با شیب جنوبی با وجود اینکه شرایط برای پرورش شلیل مناسب است اما ممکن است شکوفه‌ها گرفتار سرمای بهاره شوند. زمین‌های با شیب شمالی در مناطق سردتر برای پرورش درختان شلیل گزینه بهتری هستند.
  • نور کافی، انتخاب رقم مناسب شلیل و ارتفاع از سطح دریا دیگر عوامل محیطی تاثیر گذار بر رشد و ثمر دهی درختان شلیل هستند. اگر باغدار بخواهد تک تک این موارد را مورد سنجش قرار بدهد زمان زیادی از او گرفته می شود. راحت‌ترین کار این است که باغدار به یکی از نهالستان‌های با سابقه مراجعه کرده و احداث باغ شلیل را به کارشناسان این نهالستان‌ها بسپارد.

با چه سرمایه ای می توان باغ شلیل احداث کرد؟

اگر شما صاحب یک زمین هستید با سرمایه ای بسیار کم می توانید صاحب یک باغ پر رونق و پر سود شوید. این کار ممکن نیست، مگر با مشورت افراد کاردان در زمینه باغداری! سرمایه ای که برای خرید نهال شلیل و آماده سازی بستر و خاک پرداخت می‌شود بعد از یک دوره ثمر دهی با سود قابل توجهی برگشت داده می شود. احداث باغ شلیل از آن کسب و کار‌هایی است که درآمد دلاری دارد. به این صورت که باغدار با صادرات محصول با کیفیت می تواند پول روی پول بگذارد. هزینه خرید نهال شلیل با توجه به رقم و سن بلوغ، نوع پایه و سن نهال متفاوت است. 

بزرگترین مرکز فروش نهال شلیل در خاورمیانه کجاست؟

برای احداث باغ شلیل می توانید از بزرگترین نهالستان خاورمیانه یعنی پالیز نهال کمک بگیرید. این نهالستان علاوه بر عرضه ارقام نهال شلیل شناسنامه دار و گواهی سلامت، ارائه دهنده خدمات احداث باغ نیز می باشد‌‌. کارشناسان پالیز نهال قبل و بعد از احداث باغ شلیل به صورت تلفنی یا حضوری پشتیبانی دائمی به باغداران ارائه می دهند. 

این نهالستان معتبر با سابقه درخشان در پرورش و فروش نهال‌ شلیل شناسنامه دار متنوع و ثمرده، به همراه گواهی سلامت؛ گواهی قرنطینه؛ گواهی عاری از افات؛ ضمانتنامه واقعی بازگشت، کارت گارانتی معتبر دوساله و قیمت رقابتی در بازار همواره سهم فروش بالایی در میان رقبا داشته است.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به خدمات احداث باغ شلیل و قیمت ارقام مختلف نهال شلیل، می توانید به سایت (paliznahal.ir) مراجعه کنید و یا عبارت “پالیز نهال” را در مرورگر خود تایپ و سرچ کنید. این راحت‌ترین کار برای دسترسی به بزرگ‌ترین نهالستان خاورمیانه است. عزیزان باغدار می توانند به صورت حضوری نیز به این نهالستان مراجعه کنند. 

مجموعه متعهد و با دانش پالیز نهال به یاری کارشناسان ماهر و با تکیه بر فناوری و جدیدترین تکنولوژی‌ها در زمینه کشاورزی و همکاری با باغداران و تولید کنندگان محترم توانسته اند نقش بسزایی در پیشرفت و توسعه باغداری و کشاورزی در کشور ایفا کنند‌.

شماره تماس کارشناسان برای دریافت مشاوره و خدمات :  09144501007  –  09144501008

آدرس اینترنتی فروشگاه نهال: paliznahal.ir 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.