قرص فیفول بهتر است یا فروگلوبین؟

امروزه با توجه به نوع تغدیه علاوه بر خانم ها آقایان هم دچار کم خونی شده اند. قرص آهن برای افرادی که کم خونی دارند یا برای پیشگیری از کم خونی تجویز می شود زیرا ذخیره پایین آهن یکی از دلایل کم خونی است. کم خونی در بین زنان و کودکان شایع تر است و خود را با علائمی مانند ریزش مو، سردرد و رنگ پریدگی بروز می دهد.

اگر مصرف قرص آهن برای شما الزامی است، حتما اسم قرص فیفول و قرص فروگلوبین به گوشتان خورده است. این دو از بهترین قرص های آهن برای درمان کم خونی در ایران می باشند. این دو قرص با هم اشتراک و تفاوت هایی دارند که در ادامه به بررسی هر کدام می پردازیم.

قرص آهن فیفول چیست؟

قرص فیفول (Intrapharm Fefol Spansule) ساخت شرکت داروسازی اینترافارم انگلیس در درمان کم خونی ناشی از فقر آهن و بهبود سلامت عمومی بدن فوق العاده مفید است. این قرص خونساز شامل ترکیباتی مانند سولفات آهن و مقداری فولیک اسید می‌باشد. در هر بسته بندی تعداد 30 عدد کپسول فیفول موجود است. روزی یک عدد کپسول با آب کافی روش مصرف قرص فیفول است.

ویژگی های قرص آهن فیفول

  • پیشگیری از کم خونی مرتبط با قاعدگی زنان
  • بهبود علائم بیش فعالی در کودکان
  • بهبود سلامت عمومی بدن
  • مناسب برای زنان باردار
  • بهبود علائم افسردگی

ترکیبات قرص آهن فیفول

  • سولفات آهن (150 میلی گرم)

مقدار آهن بدن و عملکرد سیستم ایمنی ارتباط تنگاتنگی با هم دارد. تحقیقات گسترده ای نشان از آن دارد که فقر آهن یا آنمی با تشدید علائم عفونی در گروهی از بیماران همراه بوده است.

  • فولیک اسید (500 میکرو گرم)

فولیک اسید یا ویتامین B9 مواد موثر برای تولید گلبول های قرمز خون است. این ماده برای تقویت سیستم عصبی، خون رسانی و  تکثیر سلول های قرمز خونی بسیار مفید می باشد. معمولاً افراد بزرگ‌سال به روزانه 400 میلی‌گرم فولیک اسید نیاز دارند.

قرص فروگلوبین چیست؟

قرص فروگلوبین B12 ویتابیوتیکس (Vitabiotics Feroglobin B12) تحت لیسانس انگلستان خونساز و انرژی‌زاست و برای افزایش اشتها هم موثر است.  قرص رفع کم خونی فروگلوبین حاوی آهن، اسیدفولیک، زینک، مس، ویتامین‌های B6 و B12 است که به درمان ریزش مو ناشی از کم خونی، خستگی مفرط و ضعف عمومی بدن کمک می‌کند. همچنین برای دوران نقاهت بعد از بيماری مفید می باشد.

تعداد 30 عدد کپسول فروگلوبین در هر بسته بندی موجود است که باید روزانه یک عدد کپسول با آب میل شود. این قرص هم برای خانم ها و هم آقایان تجویز می شود.

ویژگی های قرص فروگلوبین

  • تقویت حافظه
  • افزایش قدرت یادگیری
  • حفظ سلامت عمومی بدن
  • تأمین آهن مورد نیاز بدن
  • کاهش خستگی و ضعف
  • مناسب برای دوران نقاهت
  • مناسب برای سلامتی مادر و جنین

ترکیبات قرص فروگلوبین

  • آهن (24 میلی گرم)

آهن ماده موثری است که در تولید گلبول های قرمز خون که وظیفه انتقال اکسیژن در بدن را دارند نقش مهمی دارد و از این طریق به درمان کم خونی کمک می کند.

  • فولیک اسید (500 میکرو گرم)

اسید فولکی از ویتامین های گروه B می باشد و برای درمان کم خونی بسیار مهم است. همچنین باعث رشد سلول ها و بهبود عملکرد سیستم قلبی و عروقی می شود.

  • زینک (12 میلی گرم)

ماده معدنی زینک تعادل هموگلوبین های خون را حفظ می کند و تاثیر بسزایی در تقویت و رشد مو دارد.

  • مس (2000 میکرو گرم)

مس یک از موادی است که برای جذب آهن بسیار ضروری می باشد و در ترکیبات این مکمل خونساز یافت می شود.

  • ویتامین ب 12 (10 میکرو گرم)

با توجه به اینکه B12 برای تولید گلبول های قرمز خون مورد نیاز است، کمبود ویتامین B12 منجر به کمبود آهن می شود.

  • ویتامین ب 6(5 میلی گرم)

ویتامین ب 6 برای تشکیل گلبول های قرمز خون و هم چنین تبدیل آهن به هموگلوبین لازم است. کپسول فروگلوبین ب12 ویتابیوتیکس تمامی ویتامین های گروه B را داراست. ویتامین B برای تولید گلبول های قرمز و افزایش انرژی بسیار ضروری است.

جدول مقایسه ترکیبات قرص فیفول با فروگلوبین

در زیر برای مقایسه بهتر قرص فیفول و فروگلوبین ترکیبات موجود در این دو قرص آهن آورده شده است.

قرص فیفول بهتر است یا فروگلوبین؟

از نکات مهم در انتخاب قرص آهن، مقدار آهن موجود در آن، وضعیت جذب و تحمل گوارشی آن است. با نگاهی ساده ترکیبات این دو قرص متوجه می شویم که قرص فیفول نسبت به فروگلوبین ترکیبات کمتری دارد و فقط از دو ماده مهم تشکیل شده است؛ آهن و فولیک اسید. اما میزان آهن فیفول تقریبا 6 برابر فروگلوبین است.

اگر میزان کمبود آهن شما طبق آزمایش ناچیز است و می خواهید در کنار آهن از ترکیبات مغذی دیگر هم برخوردار شوید به شما فروگلوبین را پیشنهاد می کنیم. اما اگر دچار فقر آهن شدید هستید و نیازی به سایر ویتامین ها و مواد معدنی ندارید بهتر است حتما قرص فیفول را مصرف کنید.

از طرفی برخی افراد با مصرف قرص آهن دچار حالت تهوع و دل پیچه می شوند و دیگر آن را ادامه نمی دهند. هر دو قرص فیفول و فروگلوبین به خوبی جذب بدن شده و مشکلات گوارشی ایجاد نمی کنند.

بهترین زمان مصرف قرص آهن

معمولا پزشکان بهترین زمان مصرف قرص آهن را شب بعد از صرف شام می دانند زیرا احتمال بروز عوارضی مانند اسهال، یبوست و حالت تهوع وجود دارد. بنابراین اگر قرص آهن را با معده پر مصرف شود فرد هرگز دچار ناراحتی معده نخواهد شد. بهتر است قرص آهن همراه با ویتامین ث میل شود تا جذب آهن راحت‌تر و سریع تر صورت می گیرد. همچنین از مصرف مکمل آهن همراه با شیر، چای و قهوه خودداری کنید.

خرید قرص آهن از داروخانه اینترنتی داروبوم

برای خرید قرص فیفول و قرص فروگلوبین باید به داروخانه های آنلاین و یا حضوری مراجعه کنید. یکی از داروخانه های آنلاین معروف داروخانه آنلاین داروبوم به نشانی سایت darooobom.com است. شما می توانید وارد سایت داروبوم شوید و علاوه بر قرص فیفول و فروگلوبین انواع دیگر قرص آهن را مشاهده و بررسی نمایید و در صورت نیاز هر کدام از قرص های آهن را سفارش دهید.

ارسال سفارشات در داروبوم رایگان است و از همه مهمتر امکان پرداخت در محل برای سراسر ایران فعال است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.