مهمترین فاکتور های خرید میکروتیک

یکی از برندهای معتبر عرضه کننده تجهیزات و پشتیبانی شبکه میکروتیک می‌باشد که در زمینه تولید دستگاه‌هایی نظیر روتر، سوئیچ، تجهیزات وایرلس و غیره مشغول به کار می‌باشد. میکروتیک در واقع یک سیستم عامل بر پایه لینوکس بوده که با نام MikroTik Router OS به بازار عرضه شده است. 

هنگامی که شما MikroTik Router OS را بر روی سخت‌افزار اختصاصی RouterBOARD  یا رایانه‌های مبتنی بر x86  استاندارد نصب کنید، آن سخت‌افزار به روتر شبکه تبدیل شده و امکاناتی که یک روتر در اختیار کاربران شبکه قرار می‌دهد را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. بسیاری از کاربران با این پرسش مواجه هستند که به هنگام خرید روتر میکروتیک می‌بایست چه فاکتورهایی را مد نظر قرار دهند؟ اگر شما هم تمایل دارید بدانید که فاکتورهای مهم در حین خرید میکروتیک چه مواردی هستند، پیشنهاد می‌کنیم خواندن ادامه این مقاله را از دست ندهید.

راستی چنانچه تمایل به شناخت بهترین میکروتیک های موجود در بازار ایران را داشتید، می توانید به لینک ” مراجعه نموده و در خصوص بهترین نمونه های تولید شده توسط این برند اطلاعات کاملی به دست بیاورید.

فاکتورهای مهم به هنگام خرید میکروتیک 

در این بخش از مقاله قصد داریم تعدادی از فاکتورهای مهم قبل از خرید بهترین میکروتیک های بازار ایران که لازم است به آنها توجه نمایید برای شما عنوان کنیم. شما با دانستن این فاکتورها می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید و محصولی متناسب با نیازتان خریداری کنید. این فاکتورها شامل موارد زیر می‌شوند:

منابع سخت‌افزاری 

یکی از اصلی‌ترین فاکتورهایی که به هنگام انتخاب روتر میکروتیک می‌بایست به آن توجه کنید، در نظر گرفتن منابع سخت افزاری استفاده شده برای تولید این روترها می‌باشدو در شبکه‌های کوچک دیتای مبادله‌ای بین کلاینت‌ها از طریق سوئیچ رد و بدل می‌شودو در سازمان‌های بزرگ در مقیاس چند طبقه که هر طبقه دارای یک ساب نت یا شبکه می‌باشد، روتینگ با استفاده از روتر انجام می شد. بنابراین در انتخاب روتر برای این سازمان‌ها حتماً می‌بایست حجم دیتایی که بین کلاینت‌ها رد و بدل می‌باشد را مد نظر قرار دهید و به تناسب آن اقدام به انتخاب روتر مناسب کنید. پس توجه به منابع سخت افزاری از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد تا در حین اوج استفاده پرسنل، روتر کم نیاورد و اورلود نکند.

تعداد پورت‌ها 

یکی دیگر از نکات مهمی که به هنگام خرید روتر میکروتیک می‌بایست به آن توجه کنید، در نظر گرفتن تعداد پورت‌های روتر می‌باشد. افرادی که تمایل به وصل کردن آپلینک‌های بیشتری به روتر را دارند یا در حال استفاده از فیبر نوری هستند، می‌بایست سرعت‌های بالاتر را انتخاب نمایند. البته باید این موضوع را در نظر بگیرید که اگر روتری تعداد پورت‌های بیشتری دارد، حتماً باید به تناسب آن کلیه منابعش نیز باید بهبود یافته باشند تا بتواند به خوبی نیازهای سازمان را ساپورت نماید.

سرعت پورت‌ها 

همانطور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم، چنانچه قصد خرید یک روتر با تعداد پورت بیشتر را دارید برای آنکه بتوانید به بهترین شکل ممکن از آن روتر و قابلیت‌های آن استفاده کنید می‌بایست کلیه منابع استفاده شده در آن روتر به صورت بهبود یافته باشد تا بتواند به بهترین شکل ممکن اقدام به خدمات دهی به کلاینت‌ها نماید. بنابراین حتماً توجه کنید که روتری که قصد خرید آن را دارید، علاوه بر تعداد پورت بالا دارای سرعت پورت بالایی نیز باشد تا بتواند بدون تاخیر نیازهای کاربران را مرتفع نماید.

قابلیت اتصال ماژول فیبر نوری 

یکی از مواردی که لازم است در تنظیمات اولیه میکروتیک به آن توجه داشته باشید قابلیت اتصال پورت های نسل جدید شبکه است.

چنانچه شما آپلینکی که فیبر نوری می‌باشد را در اختیار دارید یا اقدام به دریافت سرویس خاصی از مخابرات کرده‌اید که به صورت فیبر نوری در اختیار شما قرار گرفته است، می‌بایست این فیبر نوری را به طور مستقیم به روترتان وصل کنید. در نتیجه حتماً می‌بایست روتری را برای خرید انتخاب نمایید که قابلیت اتصال ماژول فیبر نوری را داشته باشد.

توجه به امکانات جانبی روتر 

امکانات و قابلیت‌های موجود بر روی روترهای مختلف با یکدیگر متفاوت می‌باشد و این امکانات بر روی قیمت روتر نیز تاثیرگذار هستند. از جمله امکانات جانبی روترها می‌توانیم به قابلیت نصب روی رک اشاره نماییم. اگر تمایل دارید که روترتان قابلیت خاصی را پشتیبانی کند، حتماً به هنگام خرید چک کنید که آن قابلیت جانبی توسط روتر مد نظر شما پشتیبانی می‌شود یا نه و سپس در خصوص خرید یا عدم خرید آن روتر تصمیم بگیرید.

اگر دوست دارید تنظیمات اولیه میکروتیک را خودتان انجام بدهید ولی روش انجام این کار را بلد نیستید، پیشنهاد می کنیم سری به لینک ” ” بزنید و صفر تا صد روش انجام این کار را به صورت قدم به قدم یاد بگیرید.

جمع ‌بندی 

در این مقاله سعی کردیم اصلی‌ترین فاکتورهایی که به هنگام خرید یک روتر میکروتیک می‌بایست مد نظر قرار دهید را برای شما عنوان کنیم تا در حین خرید با در نظر گرفتن این نکات بتوانید بهترین روتری که با نیازتان تطابق بیشتری دارد را برای خرید انتخاب نمایید. در مجموع برای اینکه شما بتوانید یک روتر خوب و کاربردی را تهیه کنید، حتماً می‌بایست نیازهای سازمان و موسسه‌ای که قصد خرید روتر میکروتیک برای آن را دارید را در نظر بگیرید و به تناسب تعداد کاربران آن سازمان و میزان تبادل داده در آن اقدام به خرید روتر مناسب نمایید.

شما معمولاً چه فاکتورهایی را به هنگام خرید روتر میکروتیک مد نظر قرار می‌دهید؟ با در میان گذاشتن نظرات و تجربیات خود در این زمینه می‌توانید به کاربران در یافتن بهترین روتر میکروتیک موجود در بازار یاری رسانید.اگر سوالی درباره مهمترین فاکتور های خرید میکروتیک داشتید، به راحتی می‌توانید با خدمات کامپیوتری رایانه کمک با استفاده از تلفن های ثابت : 9099071540 و شماره: 0217129 برای ارتباط از طریق موبایل تماس بگیرید تا به جواب سوالاتتان برسید و کارشناسان سوالات شما را در کمترین زمان پاسخ دهند و ابهامات شما را برطرف کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.