نکات مهم برای انتخاب پنیر پیتزا

پنیر پیتزا امروزه به یکی از مواد بسیار پر استفاده در منازل برای طبخ انواع غذاها تبدیل شده است. به همین دلیل دقت در انتخاب آن هنگام خرید، اهمیت بسیار زیادی دارد. در این مطلب قصد داریم نکات مهم برای انتخاب پنیر پیتزا را ذکر کرده و کمک کنیم تا هنگام خرید، محصول مرغوبی انتخاب نمایید.

توجه به تکه‌های رنگی در پنیر پیتزا

اگر به پنیر پیتزا‌های موجود در بازار دقت کنید، متوجه خواهید شد که برخی به صورت تک رنگ و کاملا سفید و برخی به صورت دو رنگ عرضه می‌شوند. پنیر پیتزاهایی که به شکل دو رنگ هستند معمولا ترکیب رنگی سفید و نارنجی دارند. پنیرهای نارنجی اصولا پنیر گودا یا چدار بوده که در ترکیب با پنیر پیتزای ساده استفاده می‌شوند. نکته‌ای که باید هنگام خرید این نوع پنیر پیتزا به آن توجه داشته باشید، این است که بخش رنگی پنیر پیتزا باید حتما به رنگ نارنجی باشد. زیرا پنیر چدار به طور کامل نارنجی رنگ است و هیچ گاه به شکل زرد تولید نمی‌شود. بنابراین اگر در پنیر پیتزا، قطعه‌های زرد رنگ مشاهده کردید، باید به کیفیت آن شک کنید. زیرا احتمالا در ترکیب پنیر از رنگ‌های شیمیایی سرطان‌زا استفاده شده است.

پنیر پیتزای موزارلا رامک ضمن داشتن بافت نرم و تازه، بدون استفاده از هر گونه مواد شیمیایی مضر تهیه شده است. به همین دلیل استفاده از آن در رژیم غذایی کاملا بی‌خطر می‌باشد. این نوع پنیر از شیر گاو تازه فرآوری شده و در واقع طعم بی‌نظیر آن به دلیل مواد اولیه مرغوبی است که در ترکیب آن استفاده می‌شود.

شرایط نگهداری پنیر پیتزا

هنگامی که قصد خرید پنیر پیتزا را دارید، باید به شرایط نگهداری آن هم توجه داشته باشید. در گام اول به تاریخ تولید و مصرف آن توجه کنید. نشان استاندارد روی محصول نیز یکی دیگر از نکاتی است که به خوبی نشان می‌دهد محصول دارای کیفیت لازم می‌باشد. اما توجه به این نکات کافی نبوده و شما باید به شرایط نگهداری پنیر پیتزا در فروشگاه هم توجه کنید. سالم بودن بسته‌بندی و نگهداری پنیر در یخچال، نکات مهمی هستند که فروشندگان باید آن‌ها را رعایت کنند.

رعایت نکات بهداشتی

یکی دیگر از نکات مهم هنگام انتخاب پنیر پیتزا، بهداشتی بودن آن است. پنیر پیتزا باید حتما از شیر مرغوب و در محیطی کاملا بهداشتی فرآوری و تولید شود. در غیر این صورت می‌تواند مسبب بیماری‌های فراوانی در فرد شده و بسیار مضر باشد. تنها راهکار موثر برای خرید یک پنیر پیتزای بهداشتی، خرید از مارک‌های مرغوب می‌باشد. برندهای معتبر معمولا برای حفظ اعتبار خود همواره اقدام به تولید محصولاتی بسیار با کیفیت می‌کنند. برند رامک یکی از برندهای بسیار مشهور در حوزه لبنیات است. این برند سالهاست در این زمینه پیشتاز بوده و توانسته رضایت سیل عظیمی از مخاطبان خود را جلب کند. مجموعه رامک با رعایت استانداردهای جهانی و استفاده از شیر گاو مرغوب، اقدام به تولید پنیر پیتزای موزارلا کاملا بهداشتی کرده است. به همین دلیل می‌توان با خیال راحت از این برند خرید انجام داد.

پنیر فله‌ای یا پنیر بسته‌بندی؟

در بازار هر دو نوع پنیر فله‌ای و پنیر بسته‌بندی وجود دارد؛ اما به نظر شما کدام نوع بهتر است؟ نکته‌ای که در این باره باید بدانید آن است که پنیرهای رنده شده فله‌ای معمولا بسیار زود فاسد می‌شوند. دلیل این اتفاق آن است که پنیر فله‌ای بسته‌بندی خیلی خوبی نداشته و به راحتی در مجاورت هوا قرار می‌گیرد. بدین ترتیب روند فساد در آن زودتر آغاز می‌شود. این در حالی است که پنیرهای بسته‌بندی شده معمولا به دلیل نوع خاص بسته بندی، در مجاورت هوا قرار نمی‌گیرند. بدین ترتیب به راحتی اکسید نشده و تا زمان تاریخ انقضا به شرط نگهداری صحیح قابل استفاده هستند.

نکته قابل توجه دیگر در این باره، آن است که پنیرهای فله‌ای معمولا تاریخ انقضا ندارند. بنابراین نمی‌توان تشخیص داد که آیا پنیر تازه است یا خیر؟ اما پنیرهای بسته‌بندی شده دارای اطلاعات کاملی راجع به تاریخ تولید و مصرف هستند. بدین ترتیب خیال خریدار را از بابت خرید و مصرف پنیر راحت می‌کنند.

توجه به جدول ارزش غذایی

هنگام خرید، پنیر پیتزا توجه به ارزش غذایی آن بسیار مهم است. شما باید بدانید هنگام مصرف پنیر پیتزا چه مقدار نمک، چربی و کالری وارد بدن شما می‌شود. این اطلاعات را می‌توانید به راحتی از روی بسته‌بندی پنیر پیتزا در قسمت جدول ارزش غذایی پیدا کنید. پنیر بسیار شور و یا بسیار چرب می‌تواند گزینه اشتباهی در رژیم غذایی روزانه باشد. به همین دلیل بهتر است قبل از خرید تمامی جوانب را بسنجید.

پنیرهایی که نباید خرید!

با توجه به آنچه عنوان کردیم، پنیر پیتزاهای فله‌ای یکی از بدترین انتخاب‌هایی است که افراد می‌توانند داشته باشند. زیرا اغلب بی‌نام و نشان بوده و فاقد اطلاعات بهداشتی مشخص هستند. از طرفی دیگر پنیرهای رنگی که ترکیبات زرد رنگ دارند، حاوی مواد سمی شیمیایی هستند. هر چند عده‌ای عنوان می‌کنند که این پنیرها زعفرانی بوده و به خاطر رنگ زرد زعفران بدین شکل درآمدند، اما نباید گول چنین ادعاهایی را خورد.

 پنیر موزارلا رامک تهیه شده از شیر گاو تازه بوده و در بسته‌بندی زیپ کیپ عرضه می‌شوند. بین ترتیب می‌توانید بعد از هر بار استفاده به راحتی درب آن را بسته و برای استفاده مجدد کنار بگذارید. بسته‌بندی زیپ کیپ پنیر، باعث می‌شود تا پنیر کمترین میزان مجاورت را نسبت به هوا داشته باشد. بنابراین خیلی زود فاسد نشده و برای چندین مرتبه قابل استفاده است. علاوه بر این استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا برای بسته‌بندی آن، باعث شده تا پنیر بهم چسبیده‌ای نداشته باشد. پنیر رامک دارای میزان پروتئین بسیار بالا بوده و در هر 30 گرم، حدودا 75 کیلو کالری دارد. بافت کشسان و تازه پنیر باعث شده تا بتوان از آن در هر نوع غذایی استفاده کرد.

کلام آخر

نکات بسیار مهمی هنگام انتخاب پنیر پیتزا وجود دارد که باید بدانید. در این مطلب راجع به این نکات صحبت کردیم تا بتوانید بهترین پنیر پیتزای موجود در بازار را تهیه کنید. پنیر پیتزای موزارلا رامک یکی از بهترین پنیر پیتزاهای موجود در بازار است که با رعایت بالاترین استانداردهای جهانی تهیه می‌شود. بافت بسیار نرم به همراه طعم بی‌نظیری که دارد باعث شده تا سالیان طولانی انتخاب اول مشتریان باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.