چه فرشی برای نگهداری سگ و گربه مناسب است؟

افراد زیادی در منزل خود از حیوانات خانگی مانند سگ و گربه، خرگوش و انواع پرندگان نگهداری میکنند. یکی از اصلی ترین دغدغه های این افراد کثیف شدن مکرر فرش است و حداقل سالی 4 یا 5 مرتبه و حتی بیشتر مجبور به شستن فرش خواهند شد. علاوه بر شستشوی مکرر فرش، افرادی که سرپرستی حیوانات خانگی را قبول میکنند با مشکلات دیگری هم مواجه خواهند بود.

برخی فرش ها آنتی باکتریال نیستند و موجب بروز حساسیت برای حیوان خانگی خواهند شد. برخی از فرش ها پرز های بلندی دارند که باعث میشود هنگام بازی کردن پنجه و پای حیوان خانگی در آن گیر کرده و صدمه ببیند. اگر شما هم از حیوان خانگی در منزل خود نگهداری میکنید یا قصد سرپرستی حیوان خانگی دارید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. در این مطلب اینکه چه فرشی برای نگهداری یگ و گربه مناسب است و ویژگی های فرش مناسب حیوان خانگی را بصورت کامل بررسی کردیم.

ویژگی های فرش مناسب حیوان خانگی

علاوه بر وسایل ضروری و اسباب بازی هایی که برای حیوان خانگی خود خریداری میکنید باید یک فرش مناسب هم برایش در نظر بگیرید. فرشی که تمیز کردنش آسان باشد، مقاوم باشد و حساسیتی برای حیوان خانگی شما ایجاد نکند. در ادامه مهم ترین ویژگی هایی که فرش مناسب نگهداری سگ و گربه و سایر حیوانات خانگی باید داشته باشد را بررسی خواهیم کرد.

قابلیت شستشو در ماشین لباسشویی!

اگر سرپرستی سگ یا گربه را قبول کرده اید یا دوست دارید اینکار را انجام دهید به فرشی نیاز دارید که قابلیت شستشوی آسان داشته باشد. قابلیت شستشوی فرش در ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که صاحبان حیوانات خانگی باید آنرا در نظر بگیرند و فرشی انتخاب کنند که بتوان آن را در ماشین لباسشویی قرار داد و شست.

ضد لغزش بودن فرش

دومین ویژگی مهم فرش مناسب سگ و گربه این است که فرش نباید روی سطوح مختلف سرامیکی و پارکت جابه‌جا بشود. سگ و گربه بیشتر از سایر حیوانات خانگی در فضای خانه به بازی کردن و دوییدن به این طرف و آن طرف مشغول هستند. پس فرشی که انتخاب میکنید باید 100 درصد روی تمامی سطوح مختلف ضدلغزش باشد. البته میشود با استفاده از پد های ضد لغزش یا ترمز فرش مشکل جابه‌جا شدن فرش را تا حدودی برطرف کرد اما بهترین گزینه انتخاب و خرید فرش ضد لغزش است.

آنتی باکتریال بودن فرش

آنتی باکتریال بودن فرش بسیار مهم است مخصوصا اگر قصد نگهداری سگ در منزل خود دارید. پاروا بیماری خطرناکی است که بیشتر سگ ها دچار آن میشود و منشا آن کثیف بودن و باکتری هایی است که در محیط های مختلف ممکن است وجود داشته باشد. آنتی باکتریال بودن فرش موجب میشود تا فرش شما باکتری ها و ویروس های مختلف را به خود جذب نکند و بدین ترتیب برای سگ، گربه و سایر حیوانات خانگی که قصد سرپرستی دارید مشکلی بوجود نیاید.

ضد حساسیت بودن فرش

علاوه بر آنتی باکتریال بودن، فرشی که در فضای منزل خود پهن میکنید باید از الیاف مرغوب بافته شده باشد تا موجب بروز حساسیت برای کودکان، افراد مسن، افرادی که سابقه آلرژی و حساسیت دارند و همچنین حیوانات خانگی نشود. فرش هایی که از الیاف پلاستیکی تولید میشوند موجب بروز حساسیت برای شما یا حیوان خانگیتان خواهند شد. بهتر است فرشی انتخاب و خریداری کنید که از الیاف مرغوب و ضد حساسیت تولید شده باشد.

جارو شدن آسان

افرادی که در منزل خود سگ، گربه یا سایر حیوانات خانگی را نگهداری میکنند به فرشی نیاز دارند که جارو کردن آن آسان باشد. فرش های پرز بلند مانند فرش های شگی، فرش گبه و فرش هایی که از چرم و پوست تولید شده‌اند به دلیل داشتن پرز های بلند قابلیت جارو شدن آسان را ندارند. شما باید چندین مرتبه فرش را با جاروبرقی جارو کنید تا به طور کامل تمیز بشود. این مشکل علاوه بر اینکه زمان زیادی از شما خواهد گرفت، به الیاف فرش هم آسیب خواهد رساند و فرش شما پس از گذشت یک یا دو سال آسیب زیادی خواهد دید.

کدام فرش ها برای نگه داری سگ و گربه مناسب هستند؟

بهترین و مناسب ترین فرش برای سگ و گربه و سایر حیوانات خانگی، فرشی است که قابلیت شستشو در ماشین لباسشویی، ضدلغزش بودن در تمامی سطوح، آنتی باکتریال و ضد حساسیت بودن و قابلیت جارو شدن آسان را داشته باشد. در میان فرش هایی که در بازار وجود دارد تنها فرش مدما است که این قابلیت ها را یکجا دارد و سایر فرش ها تنها برخی از این قابلیت ها را دارند.

مدما فرش مخصوص سگ و گربه

در میان فرش های مختلف مدما تنها فرشی است که تمامی قابلیت های بررسی شده را بطور کامل دارد. فرش مدما بواسطه دولایه بودن به شما این امکان را میدهد تا هرزمان که فرشتان کثیف شد لایه رویی (طرح فرش) را جدا کرده و به آسانی در ماشین لباسشویی بشویید. همچنین لایه زیرین فرش مدما از مواد ضدلغزش سرتاسری با کیفیت تولید شده که در تمامی سطوح مختلف ازجمله سطوح سرامیکی ضدلغش است و به هیچ عنوان سر نمیخورد. فرش های مدما از الیاف درجه یک تولید شده اند و 100 درصد آنتی باکتریال و ضد حساسیت هستند.

مناسب ترین قیمت فرش

علاوه بر قابلیت هایی که فرش مناسب سگ و گربه باید داشته باشد، قیمت فرش هم باید مناسب باشد. فرش های ماشینی، گلیم فرش، گبه و فرش های چرم و پوست قیمتشان بسیار بیشتر از فرش های مدما است. مدما فرش تماما ایرانی است که بدون واسطه و از طریق وبسایت فروشگاه فرش مدما قابل خریداری است.

بدلیل اینکه بدون واسطه و از کارخانه فرش را خریداری میکنید قیمت فرش نسبت به سایر فرش ها مناسب تر خواهد بود. همچنین مدما ارسال رایگان فرش به سراسر ایران دارد و بهتر از آن 7 روز مهلت تست رایگان هم به شما میدهد. شما میتوانید در این 7 روز فرش را در فضای منزل خود پهن کنید و حتی آنرا کثیف کرده و در ماشین لباسشویی بشویید! به هر دلیلی اگر از فرشتان راضی نبودید آنرا بدون هزینه بازگردانید و هزینه ای که پرداخت کردید را پس بگیرید.

بیشترین تنوع طرح و سایز فرش

یکی دیگر از قابلیت های جذابی که به واسطه دولایه بودن فرش های مدما خواهید داشت این است که میتوانید طرح فرش خود را با پرداخت نیمی از هزینه فرش تغییر دهید. شما میتوانید هر زمان که از طرح فرش خود خسته شدید لایه رویی دیگری را در منزل خود پهن کنید. فرش های مدما بیش از 1500 طرح فرش مختلف در رنگ بندی های متنوع دارند. مدما 16 سایز استاندارد و اختصاصی فرش را در اختیار شما قرار میدهد تا بتوانید برای تمامی قسمت های منزل خود فرش مدما را تهیه کنید.

برای مشاهده فرش های مدما میتوانید به وبسایت فرش مدما به نشانی www.modema.com مراجعه کنید و با ویژگی های فرش مدما بیشتر آشنا بشوید. مدما تنها یک فروشگاه فرش نیست، یک سبک زندگی متفاوت است!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.