فروش پارچه ریون جوادی تکس

می‌دانیم که انتخاب پارچه‌ی مناسب برای دوخت لباس نیازمند جمع‌آوری اطلاعات پیرامون جنس آن پارچه، کاربرد آن، قیمت آن و… است‌‌. در این مقاله می‌خواهیم ویژگی‌های یکی از کاربردی‌ترین و پرطرفدار‌ترین پارچه‌های دنیای فشن، یعنی پارچه‌ ریون، را بررسی کنیم؛ پس تا پایان مطلب با ما همراه‌باشید.

پارچه ریون چیست؟

پارچه ریون را نه می‌توان کاملاً طبیعی و نه کاملاً مصنوعی دانست‌‌. درحقیقت این پارچه از فیبرهای سلولزی بازسازی‌شده ساخته می‌شود‌‌. سلولز از مواد تشکیل‌دهنده‌ی گیاهان است که به‌خصوص در گیاه پنبه به وفور یافت می‌شود. در ساخت ریون از سلولز استفاده می‌شود؛ اما سلولز با مواد مصنوعی ترکیب می‌شود و روند تولید و فراوری آن نیز کاملا مصنوعی است‌‌؛ ‌‌‌‌به‌همین علت است که این پارچه را هم پارچه‌ای طبیعی درنظر می‌گیرند و هم پارچه‌ای مصنوعی. هم‌چنین با مشاهده‌ی جنس پارچه ریون از نزدیک این موضوع را درمی‌یابیم که ریون می‌تواند شکل و حس انواع مختلف الیاف طبیعی از جمله ابریشم، پشم، پنبه، و پارچه کتانی را تقلید کند.

تاریخچه

پارچه ریون ، یا ابریشم مصنوعی، اولین الیاف ساخته‌ی دست بشر است که برای نخستین بار در قرن ۱۹ام میلادی در مهد مد دنیا، یعنی فرانسه، تولید شد‌‌. موضوع از این قرار است که در دهه‌ی ۱۸۶۰ میلادی، کرم‌های ابریشم که مهم‌ترین منبع برای تولید پارچه در فرانسه‌بودند، به نوعی بیماری دچار‌شدند و در نتیجه‌ی آن صنعت مد فرانسه به‌شدت تحت فشار قرار گرفت‌‌‌. در همان سال‌ها دانشمندی فرانسوی به نام هیلار دو کاردونت توانست سلولز را به نحوی جایگزین ابریشم کرده و پارچه‌ ریون، یا ابریشم مصنوعی، را بسازد. در قرن بیستم ریون وارد انگلستان و آمریکا شده و ‌‌‌‌به‌همین ترتیب به کل جهان معرفی شد.

انواع پارچه ریون

به‌طورکلی پارچه ریون را می‌توان به سه نوع اصلی تقسیم کرد که در ادامه با هرکدام از آن‌ها آشنا می‌شویم.

ریون ویسکوز

در بین تمامی انواع ریون، ویسکوز ریون بیشترین کاربرد و بیشترین میزان عرضه و تقاضا را دارد. اما این نوع ریون مخصوصا در هنگام مرطوب‌بودن استحکام بالایی ندارد. ‌‌‌‌به‌همین‌دلیل است که در دهه‌ی ۱۹۵۰ میلادی از آن در صنعت لوازم خانگی استفاده می‌شد نه پوشاک.

ریون مُدال

پارچه مدال یا پلی نوزیک ریون نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ای نسبت به ویسکوز است. این نوع از ریون با روش‌های پیشرفته‌تری نسبت به ویسکوز تهیه می‌شود و استحکام آن‌ را مخصوصا در هنگام رطوبت بیشتر می‌کند. موارد استفاده از آن بیشتر در لباس‌های راحتی و حتی حوله و دستمال است.

ریون کوپرآمونیوم

این نوع از پارچه ریون از پارچه ویسکوز بسیار ظریف‌تر و لطیف‌تر بوده و با روش‌های پیشرفته از فیلامنت‌های بسیار ظریف ساخته می‌شود.

اشکال مختلف پارچه ریون

کارخانه‌ها پارچه ریون را در شکل‌های مختلفی تولید می‌کنند. شناخته‌ترین پارچه‌های ریون موجود در بازار به پارچه ریون ساده، پارچه جودون، فلامنت، کریستال، ملانژ و پارچه ریون چاپی و طرح‌دار تقسیم می‌شوند‌. در ادامه‌ی مطلب مختصری در باب انواع پارچه ریون برای شما شرح می‌دهیم.

پارچه ریون ساده

ریون ساده لطافت و درخشندگی جالبی دارد و شبیه به ابریشم است‌‌. برای همین هم آن را جایگزین ابریشم می‌دانند‌‌. از ریون معمولی می‌توان در تولید بسیاری از انواع لباس استفاده کرد‌‌. از تونیک‌های زنانه و دخترانه گرفته تا لباس‌های مجلسی‌‌. قیمت پارچه ریون ساده با توجه به شباهت آن به ابریشم بسیار مقرون‌به‌صرفه‌است.

ریون کریستال

این نوع از ریون‌ها پارچه‌های لختی هستند که برای دوخت انواع مانتو و لباس مجلسی زنانه مناسب‌اند. این پارچه‌ها هم‌چنین دارای تنوع رنگی و فانتزی بالایی هستند. قیمت پارچه ریون رنگی را نیز مانند قیمت پارچه ریون سفید می‌توانید در فروشگاه‌هایی هم‌چون پارچه‌‌ فروشی جوادی مشاهده کنید.

پارچه جودون

ریون جودون که به‌عنوان ریون زنبوری نیز شناخته می‌شود ضخامت و وزن بالاتری نسبت به دیگر انواع ریون دارد؛ با این حال لختی و حالت نرم آن نیز بسیار قابل‌ توجه ‌است. علت اینکه به آن زنبوری گفته می‌شود این است که بافت تار و پود آن شبیه لانه‌ی زنبور است. جودون یا کج‌راه از جدیدترین انواع پارچه ریون است.

پارچه ملانژ

پارچه ملانژ یا رگه دار نوعی از پارچه ریون است که از آن در تولید لباس‌های مجلسی بسیار شیک استفاده ‌می‌شود. این پارچه در تنوع رنگی بالایی عرضه می‌شود. گاهی برای تولید دامن یا سارافون هم از ملانژ استفاده می‌کنند.

ریون چاپی

پارچه ریون چاپی هم مانند ویسکوز از خاصیت رنگ‌پذیری نسبتاً خوبی برخوردار است. این پارچه محبوبیت زیادی دارد و به علت خاصیت رنگ‌پذیری، از آن برای چاپ حرارتی نیز استفاده می‌شود.

ریون طرح‌دار

پارچه ریون طرح‌دار نیز از محبوب‌ترین انواع پارچه ریون است که در طرح‌های متنوعی تولید و به بازار عرضه می‌شود. خیلی‌ از زنان ترجیح می‌دهند از این نوع پارچه برای دوخت لباس‌های خود استفاده‌کنند؛ زیرا تنوع آن در طرح باعث تنوع در استایل می‌شود. هم‌چنین آن‌ها می‌توانند با انتخاب طرح مناسب هیکل خود، اندام خود را زیباتر نشان دهند. قیمت پارچه ریون طرح دار را نیز می‌توانید از فروشگاه پارچه جوادی جویا شوید.

ریون جز موارد بالا در انواع دیگری نیز در بازار تولید و عرضه می‌شود که در این میان می‌توان به ریون ترک، ریون هندی، ریون کره‌ای، ریون نگین‌دار، ریون گل‌دار، ریون مخملی، ریون سوزنی، ریون نخی، ریون شانل، ریون تونیک، ریون حاشیه‌دار و… اشاره کرد.

پارچه ریون و دیگر پارچه‌ها را از کجا می‌توانیم تهیه کنیم؟

اگر قصد تهیه‌ی پارچه مخصوصا پارچه‌ی کیلویی را با قیمت مناسب دارید، ما به شما بافندگی جوادی را با بیش از ۴۵ سال سابقه در کار توزیع پارچه معرفی می‌کنیم‌‌. فروشگاه جوادی از سال ۱۳۸۲ با مدیریت آقای کاظم جوادی در حال تولید و توزیع انواع پارچه‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع به قیمت پارچه  در کارخانه‌ است. در سایت جوادی تکس می‌توانید در میان انواع پارچه‌های باکیفیت موجود، پارچه‌ی موردنظر خود را انتخاب کرده و سفارش دهید‌‌. هم‌چنین در این سایت مزیت‌هایی چون مشاوره‌ی رایگان با طراحان پارچه و مطالب علمی و به‌روز درمورد دنیای پارچه برای شما عزیزان در نظر گرفته‌شده‌است. هم‌چنین شما می‌توانید در سایت جوادی تکس از کمترین قیمت روز پارچه در بازار باخبر شوید. اهداف اصلی این شرکت همیشه کیفیت و رضایت مشتریان عزیز بوده و همین امر باعث شده که این شرکت به یکی از بهترین شرکت‌های تولید و توزیع پارچه در ایران تبدیل شود. چشم‌انداز بلندمدت این شرکت تبدیل‌شدن به یکی از معتبرترین برندهای پارچه در ایران و بی‌نیاز‌کردن هم‌وطنان عزیز از استفاده از پارچه‌های خارجی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.