یافتن روانپزشک در تهران

چرا انتخاب روانپزشک خوب مهم است؟

پژمان بیش از 15 سال است که با اختلال دو قطبی زندگی می کند. پژمان با اینکه سه روانپزشک در تهران عوض کرده اما با هیچ کدام وضعیتش بهبود نیافته بود. علارغم اینکه دیگر تمایلی به پیدا کردن روانپزشک جدید نداشت اما یافتن روانپزشک چهارم برای او ضروری بود. پژمان به این پی برده بود که به همان اندازه که برای خرید خانه یا ماشین وقت می گذارد باید برای پیدا کردن یک روانپزشک خوب نیز وقت بگذارد. بالاخره بعد از تحقیقات و زمان زیادی توانست با گروه روانپزشکی و روانشناسی ویان آشنا شود. پژمان می گوید: گروه روانپزشکی و روانشناسی ویان  به او کمک کرده تا زندگی کامل و معناداری داشته باشد. تنها تاسف او این است که زودتر جستجوی کامل انجام نداده است. 

انتخاب روانپزشک در تهران یک تصمیم منحصر به فرد شخصی است. یک رابطه درمانی عالی، رابطه ای مبتنی بر اعتماد، صداقت و تعهد به این فرآیند است. شما به دنبال کمک برای سلامت روان خود هستید پس به نوبه خود، باید مطمئن شوید که روانپزشک با مسائل، علائم و نیازهای درمانی شما هماهنگ باشد.

روانپزشکی که انتخاب می کنید نقش اساسی در درمان سلامت روان شما ایفا می کند. بنابراین مهم است که فردی را پیدا کنید که به خوبی نیازهای شما را برآورده کند. 

یافتن روانپزشک خوب نیاز به درک واضح از اهداف شما دارد. بنابراین روانپزشک خوب برای هر فردی متفاوت است. شاید شما به دنبال ارائه دهنده ای باشید که در درمان یک بیماری روانی خاص تخصص داشته باشد، یا عمدتاً با کودکان کار کند، یا تجربه درمان بیمارانی را که با سوء مصرف مواد مواجه هستند، داشته باشد.

کجا یک روانپزشک پیدا کنیم

روانپزشکان متخصصان سلامت روان هستند که مدرک پزشکی را در روانپزشکی دریافت کرده اند. آنها بر روی تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری های روانی تمرکز می کنند. از آنجایی که آنها یک پزشک واقعی و دارای مجوز هستند، می توانند دارو تجویز کنند، کاری که درمانگران، روانشناسان و مشاوران نمی توانند انجام دهند. روانپزشکان اغلب در کنار یک تیم سلامت روان کار می کنند تا بیماران مبتلا به افسردگی، اضطراب، مسائل مربوط به سوء مصرف مواد و سایر شرایط سلامت روان را با برنامه درمانی کاملی که نیاز دارند ارائه دهند. در ادامه بخوانید از کجا یک روانپزشک خوب در تهران و در سعادت آباد پیدا کنید.

به دنبال ارجاعات باشید: پزشکان عمومی اولین گام را برای انتخاب روانپزشک خوب ارائه می دهند. آنها می توانند آزمایشاتی را برای تعیین اینکه آیا علائم شما ممکن است به مسائل جسمی یا روانی مرتبط باشد انجام دهند. مکان‌های دیگری که می‌توانید به دنبال ارجاع باشید، شرکت بیمه و کلینیک‌های مراقبت‌های بهداشتی محلی شما هستند. 

خانواده و دوستان نیز ممکن است در یافتن روانپزشک خوب در سعادت آباد و تهران مفید باشند. کسانی که به آنها اعتماد دارید می توانند راهنمای ارزشمندی در این روند باشند، اما روانپزشک آنها ممکن است برای شما مناسب نباشد. ارائه دهندگان را غربال کنید: هنگامی که روانپزشکان را برای بررسی انتخاب کردید، در مورد اعتبار آنها تحقیق کنید. تاریخچه آنها را بخوانید تا مشخص کنید که آیا با آموزش و تجربه آنها احساس راحتی می کنید یا خیر. دایرکتوری های پزشکی آنلاین می توانند اطلاعات زمینه ای در مورد روانپزشکان ارائه دهند. گواهی هیئت مدیره اعتبار دیگری است که باید در نظر گرفته شود. نظرات بیماران می تواند آموزنده باشد، زیرا آنها بینش ارائه دهندگان را ارائه می دهند. با این حال، مانند هر بررسی دیگری، این موارد باید با دقت در نظر گرفته شوند و نباید تنها مبنای انتخاب روانپزشک باشند.

روانپزشک خوب کیست؟

وقتی خانواده بیماران در اتاق انتظار کلینیک روانپزشک در تهران با یکدیگر روبرو می شوند، صحبت هایی در مورد بیمار و دکتر رد و بدل می شود. آیا او خوب است؟، آیا با بیمار خوب صحبت می کند یا بی ادب است؟، آیا او تماس های تلفنی شما را دریافت می کند؟ حتی اولین ملاقات با احتیاط و دقت زیادی انتخاب می شود به خصوص در مراحل اولیه. بنابراین در زیر تعدادی از ویژگی های روانپزشک خوب را بررسی کرده ایم.

رفتار عمومی یک روانپزشک خوب: دارای غیرت و استقامت برای هوشیاری در هنگام مشاوره است. خوش لباس است، خوش برخورد، طوری که باعث راحتی بیمار می شود. همچنین به راحتی در بیمارستان، کلینیک، محل اقامت (موبایل یا حتی تماس تلفنی) می توان با او در تماس بود، به ویژه در مواقع اضطراری قابل دسترسی است. 

مجموعه مهارت ها (برای جلسات مشاوره) روانپزشک خوب: با گوش تیز به علائم گوش می دهد. به راحتی ارتباط برقرار می کند. از زبان بدن به شیوه ای مثبت استفاده می کند. این توانایی را دارد که در کنار بیمار، خانواده و سایر متخصصان تیمی باشد.

ویژگی های شخصیتی روانپزشک خوب: در ایجاد ارتباطات تحلیلی بسیار شهودی و هوشیار است. دلسوز است. مثبت و خوشبین است. برای خانواده بیمار به عنوان شریک، احساس و احترام واقعی قائل است. ذهنی باز دارد و مایل به روشن کردن شبهات و ارائه توضیحات منطقی در مورد درمان، انتخاب دارو و غیره است.

تخصص حرفه ای: در کاربرد عملی نظریه خوب است. در جریان آخرین تحولات روانپزشکی است. خانواده ها را از داروهایی که اخیراً معرفی شده اند مطلع می کند. با اطلاع رسانی به خانواده ها در جنبه های حمایتی شرکت می کند.

چرا گروه روانپزشکی و روانشناسی ویان  را انتخاب کنید؟

تخصص و تجربه: متخصصان دارای گواهی هیئت مدیره در بخش روانپزشکی و روانشناسی، انواع اختلالات مانند افسردگی، اختلال دوقطبی، اعتیاد و دردهای مزمن و همچنین برخی از نادرترین و چالش برانگیزترین شرایط را درمان می کنند.

رویکرد تیمی، متناسب با نیازهای شما: کارشناسان ویان، ارزیابی های جامعی را برای نگرانی های روانی و فیزیکی ارائه می دهند. تیمی از متخصصان پزشکی برای تعیین اهداف، توسعه یک برنامه سفارشی بر اساس نیازهای شما و نظارت بر پیشرفت با شما همکاری خواهند کرد.

درمان های نوآورانه بر اساس آخرین تحقیقات: متخصصان روانپزشکی و روانشناسی به طور فعال در آموزش و پژوهش شرکت می کنند که با کمک به آخرین دانش و درمان های نوآورانه در مراقبت از بیمار حمایت می کنند.

گروه روانپزشکی و روانشناسی ویان، بهترین روانپزشک در تهران را دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.