بهترین اقامتگاه‌های بومگردی در شمال ایران

وقتی قرار است سفر شمال را برنامه ریزی کنیم یکی از اولین مواردی که باید درباره‌ی آن تصمیم بگیریم اقامتگاه است. در سفر شمال گزینه‌های متنوعی برای اقامت پیش روی شماست و شما به راحتی می‌توانید از میان انواع هتل، ویلا، سوئیت، منازل شخصی، کلبه‌های جنگلی و اقامتگاه‌های بومگردی دست به انتخاب بزنید. حالا اگر از آن دسته افرادی هستید که در سفر شمال گذشته از تفریح به دنبال تجربه کردن در یک فضای سنتی هستند و یا دوست دارند در این سفر بیشتر با فرهنگ اصیل شمالی آشنا شوند باید در میان گزینه‌های موجود به سراغ اقامتگاه‌های بومگردی بروید.

اقامتگاه‌های بومگردی علاوه بر اینکه هزینه‌های سفر شما را پایین می‌آورند این امکان را نیز برایتان فراهم می‌کنند تا در کنار لذت بردن از طبیعت بکر شمال کمی به فرهنگ و آداب این منطقه بپزدازید، با معماری و چیدمان اصیل خانه‌های شمالی آشنا شوید، غذاهای محلی بخورید و چند روزی را مهمان سنت‌های این منطقه باشید. در ادامه‌ی این مقاله با معرفی بهترین اقامتگاه‌های بومگردی شمال ایران همراه ما باشید.

اقامتگاه بومگردی و سفر شمال!

وقتی حرف از سفر شمال به میان می‌آید در نود درصد مواقع منظور سفر به دو استان مازندران و گیلان است. این دو استان شمالی به دلیل نزدیکی به تهران و همجواری با دریای خزر به نسبت استان گلستان مسافران بیشتری دارند همین هم باعث شده تا امکانات اقامتی در این دو استان به طرز چشمگیری بیشتر از استان گلستان باشد.

وقتی قرار است یکی از این دو استان را برای سفر شمال انتخاب کنید قطعا در میان انبوهی از خانه‌هی اجاره‌ای برای تصمیم گیری درباره اجاره ویلا در شمال با مشکل روبرو می‌شوید به همین خاطر گمان کردیم خوب است که در مقاله‌ای مختصر و مفید لیستی کاربردی از بهترین اقامتگاه‌های بومگردی مازندران و گیلان را در اختیارتان قرار دهیم تا اگر قصد رزرو اقامتگاه بومگردی را دارید در میان لیست بلندبالای اقامتگاه های شمالی سردرگم نشوید.

در ادامه این مقاله به معرفی بهترین اقامتگاه های بومگردی مازندران و سپس به معرفی بهترین‌ها در گیلان می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

اقامتگاه بومگردی گالش منزل ساری

یکی از بهترین اقامتگاه‌های بومگردی که می‌توان در استان مازندران انتخاب کرد اقامتگاه بومگردی گالش منزل در روستای تلوباغ شهر ساری است. یکی از دلایلی که این اقامتگاه را از دیگر اقامتگاه‌ها بومگردی مازندران متمایز می‌کند سبک طراحی و چیدمان آن است. اقامتگاه گالش منزل به سبک چادرهای عشایری مازندران طراحی و چیدمان شده است همین هم باعث می‌شود تا با انتخاب این اقامتگاه تجربه‌ای متفاوت از سفر شمال داشته باشید.

اقامتگاه گالش منزل با محیطی بومی و محلی با دارا بودن چهار اتاق مجزا و ظرفیت پذیرایی ۲۰ مهمان یکی از اولیت‌های اقامت در سفر شمال است. این اقامتگاه دو اتاق چهار نفره و دو سوئیت اختصاصی پنج و ۶ نفره دارد.

اقامتگاه بومگردی کیمه سوادکوه

یکی از زیباترین مناطق استان مازندران منطقه‌ی سبز و ییلاقی سوادکوه است. آب‌وهوای متفاوت و طبیعت بسیار بکر این منطقه باعث شده تا تعداد اقامتگاه‌های بومگردی در سوادکوه هم به سرعت بالا رود. در این میان اقامتگاه کیمه سوادکوه یکی از اولویت‌های مسافران است که در منطقه سرسبز و خوش‌آب‌وهوای لفور قرار گرفته و چشم‌اندای زیبا به طرف باغ‌های پرتقال و شالیزارهای سرسبز روستای سید کلا دارد.

اقامتگاه بومگردی کیمه با داشتن ۶ کلبه ظرفیت پذیرایی همزمان از ۳۰ گردشگر را دارد. سه کلبه این مجموعه دوبلکس و پنج نفره هستند. سه کلبه دیگر یک طبقه و ظرفیت پذیرایی از چهار مهمان را دارند. داشتن تراس‌های بزرگ در تمام کلبه‌ها با چشم انداز رویایی نقطه عطف این اقامتگاه است که در واقع هیچ تفاوتی از این نظر میان کلبه‌های معمولی و وی آی پی قائل نشده است.

اقامتگاه بومگردی کومه

اشتباه نکنید اقامتگاه قبلی در منطقه‌ی سوادکوه بود و کیمه نام داشت اما این اقامتگاه بومگردی با نام کومه در نزدیکی بهشهر مازندارن واقع شده است. اقامتگاه بومگردی کومه با هشت کلبه و سرویس خواب کف‌خواب یکی از بهترین اقامتگاه‌های بومگردی در استان مازندران است که ظرفیت پذیرش ۵۰ مهمان را به‌صورت هم‌زمان دارد.

یکی از مزایای اقامت در کومه این است که شما در طول سفر خود می‌توانید از راهنمای محلی و تورهای گشت تفریحی این اقامتگاه نیز بهرمند شوید. این تورها برنامه‌های هیجان انگیزی مانند سافاری، اسب‌سواری، دوچرخه‌سواری، آشپزی در طبیعت و جنگل‌نوردی را برایتان تدارک می‌بینند.

اقامتگاه بومگردی لیا رامسر

رامسر یکی از زیباترین شهرهای استان مازندارن برای سفر و اجاره ویلا در رامسر است که در واقع به عنوان آخرین شهر این استان و مرز میان مازندران و گیلان شناخته می‌شود. این شهر به لحاظ موقعیت مکانی خاص و ویژه‌ای که دارد اقامتگاهای بومگردی زیادی را در دل خود جای داده که در این میان اقامتگاه بومگردی لیا بکی از بهترین موارد است.

این اقامتگاه در دهستان دالخانی و در ارتفاعات گرسماسر رامسر قرار گرفته و به سبک معماری سنتی خانه‌های شمال ایران ساخته شده است. طبقه اول این اقامتگاه ظرفیت پذیرایی از پانزده گردشگر و طبقه دوم ظرفیت پذیرایی از هشت مهمان را دارد.

اقامتگاه بومگردی تیکیش زیبا

همانطور که می‌خوانید اقامتگاه بومگردی تیکیش زیبا یکی از زیباترین و بهترین اقامتگاه‌های بومگردی شمال ایران است که در روستای تیکیش تنکابن و در یکی از بکرترین و زیباترین بخش‌ها در ارتفاعات استان مازندارن واقع شده است. نمای ساختمان مانند خانه‌های اصیل مازندرانی چوبی و دیوارهای داخلی کاهگلی است.

کجا می‌توانید چشم‌انداز کوه، جنگل و دریای را در کنار هم داشته باشید؟ بهار خواب اقامتگاه تیکش رو به کوهپایه، دریا و جنگل است با این حساب در این اقامتگاه قرار است شاهد یکی از رویایی‌ترین مناظر فراموش نشدنی باشید.

اقامتگاه بومگردی پیله بابا رشت

نوبتی‌ هم باشد نوبت معرفی بهترین اقامتگاه‌های بومگردی گیلان است. رشت به عنوان مرکز استان گیلان در طول سال بیشترین تعداد مسافر را دارد. اقامتگاه بومگردی پیله بابا یک خانه روستایی با بیش از 70 سال قدمت است که تجربه اقامت در محیطی محلی و بومی را برایتان فراهم می‌کند. این خانه روستایی با داشتن چند اتاق در طبقه بالا و داشتن یک سالن بزرگ برای پذیرایی از تورهای گردشگری در طبقه پایین به طور همزمان ظرفیت پذیرایی از پنجاه مهمان را دارد.

اقامتگاه بومگردی بهشت

به نظرتان 70 سال سن کمی برای یک بناست؟ خب پیشنهاد ما این است که به سراغ اقامتگاه بومگردی بهشت در روستای خوش‌آب‌وهوای موشنگاه بروید که بیش از 160 سال از عمر آن می‌گذرد! اقامتگاه بومگردی بهشت یکی دیگر از بهترین اقامتگاه‌های بومگردی شمال ایران در گیلان است که درمجموع امکان پذیرایی از ۲۲ گردشگر به‌صورت هم‌زمان را دارد.

اقامتگاه بومگردی داروک ماسال

و اما آخرین مورد از لیست بهترین اقامتگاه‌های بومگردی شمال ایران که به معرفی آن می‌پردازیم اقامتگاه بومگردی داروک در منطقه زیبا و سرسبز ماسال است. همانطور که میدانید ماسال یکی از زیباترین و گردشگرپذیرترین مناطق گیلان است. در این منطقه کلبه‌های چوبی و اقامتگاه‌های بومگردی زیادی برای اجاره وجود دارد که در این میان داروک یکی از بهترین‌هاست.

سبک معماری اقامتگاه داروک مانند اکثر اقامتگاه‌های بومگردی این استان به شیوه معماری بومی و اصیل گیلان است. این خانه در مجموعه دو طبقه و چهار واحد اقامتی دارد که واحدهای طبقه بالا از بالکن چشم‌انداز زیبایی به مناطق اطراف دارند. در طبقه پایین نیز اتاقی مجزا و بزرگ برای پذیرایی از گروه‌های طبیعت‌گردی تعبیه کرده‌اند.

لیست بالا موارد پیشنهادی ما به عنوان بهترین اقامتگاه‌های بومگردی در شمال ایران بود اما در نهایت این شمایید که تصمیم می‌گیرید برای اجاره ویلا در شمال به سراغ چه اقامتگاهی بروید. این حقیقتی غیرقابل انکار است؛ در هر گوشه از شمال ایران، طبیعتی زیبا و فرح بخش به انتظارتان نشسته است و همین باعث شده تا تنوع مناطق گردشگری و اقامتگاه‌ها در شمال بسیار زیاد باشد.

مواردی که در بالا نام برده شد تنها گوشه‌ای از لیست بلندبالای بهترین اقامتگاه‌ها در شمال کشور هستند پس اگر نام اقامتگاه محبوبتان را در این لیست نمی‌بینید به این خاطر است که ما تنها به ذکر چند نمونه بسیار مطرح بسنده کردیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.