یک آشپزخانه به چه لوازمی نیاز دارد؟

همه ی ما این را می دانیم که آشپزخانه قلب خانه است و لوازم آشپزخانه از مهم ترین لوازم های یک خانه است.یک آشپزخانه ی کامل آشپزخانه ای است که حس رفاه را به شما القا می کند؛ این به این معناست که در یک آشپزخانه مجهز انواع وسایل ضروری برای یک زندگی ایده آل موجود است . در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی ضروری ترین لوازم آشپزخانه بپردازیم.

در خرید لوازم آشپزخانه به چه مواردی باید توجه کنیم؟

قطعا این موضوع را می دانید که باید برای آماده‌ سازی یک آشپزخانه‌ ی مجهز و کامل باید به فکر تهیه وسایلی باشید که کاربرد زیادی داشته باشند و از لحاظ طراحی ظاهری با یکدیگر هماهنگی داشته باشند. کاربردی ‌بودن و کیفیت بالای لوازم آشپزخانه ، عمر استفاده از آنها را طولانی می‌کند. داشتن طرح و رنگی خنثی وسایل باعث می شود از این لوازم بتوان طی سالیان دراز استفاده نمود. برای مثال بهتر است  در انتخاب رنگ سرویس ظرف‌ها و قابلمه‌ها دقت زیادی به خرج بدهید. در صورتی که در خرید لوازم خانگی رنگی خاص انتخاب کنید یا به دنبال مُد باشید، پس از مدت کوتاهی رنگ وسیله شما خسته کننده می شود.

ضروری ترین لوازم آشپزخانه کدام است؟

1- قابلمه‌ها 

قابلمه‌ها یکی از مهم ترین لوازم پخت و پز می باشند که به کمک آن می توان انواع خوراک را تهیه نمود. در انتخاب و خرید قابلمه باید به موارد زیادی همچون طراحی، شکل و کیفیت بالا توجه نمود.توجه داشته باشید در خرید لوازمی که با پختن سروکار دارند، حتما باید به جنس وسیله توجه ویژه ای داشته باشید. نباید ماده‌ای شیمیایی در پوشش وسایل باشد؛ مثلا اگر روکش نامناسبی روی قابلمه‌ها وجود داشته باشد، اوضاع چندان خوب نخواهد بود. در این صورت، امکان دارد که مادهٔ شیمیایی با مواد غذایی در حین پختن ترکیب بدهد و سلامت‌تان را به خطر بیندازد. یکی از برند های فوق العاده ای که توانسته طی این چند سال اخیر به تولید با کیفیت ترین قابلمه ها بپردازد، محصولات دلمونتی است. قابلمه های دلمونتی دارای کیفیت فوق العاده و قیمت متناسبی می باشند.

2- لوازم برقی آشپزخانه

شاید درظاهر، بتوان برخی از لوازم برقی را از لیست لوازم آشپزخانه حذف کرد؛ اما وجود این وسایل باعث افزایش سرعت و کیفیت آشپزی در آشپزخانه می شود.

  • غذاساز:  برای خرید یک غذاساز لازم نیست به دنبال خرید گران قیمت ترین غذاساز باشید. دستگاه غذاساز یک وسیله ی کاربردی برای خردکردن مواد مختلف، درست‌کردن سالاد، درست‌کردن خمیر و… می باشد. یکی از بهترین غذاسازهای موجود در بازار از بین محصولات میگل می باشد.
  • همزن برقی کاسه دار: یکی از لوازم کاربردی آشپزخانه در بین سایر لوازم، همزن های برقی کاسه دار می باشد. از این دستگاه می توان برای مخلوط مواد مختلف و درست‌کردن انواع کیک و دسر استفاده نمود.
  • زودپز و بخارپز: یکی از وسایل کاربردی برای افزایش سرعت آشپزی، زودپزها و بخارپزها می باشند. به کمک زودپزها و بخارپزها شما می توانید در مدت‌ زمانی کمتر از ۲ ساعت، انواع غذاهای سالم فراهم کنید.
  • آرام‌ پز: به کمک آرام پزها شما می توانید انواع خورش و خوراک را با بالاترین کیفیت تهیه کنید. همانطور که از نام این دستگاه مشخص است، در آرام پزها خوراک و خورش شما به ‌آرامی و در مدت‌زمانی طولانی می‌پزد. می‌توانید غذایتان را در آن بگذارید و با صرف انرژی اندک، درحالی‌که به کارهایتان می‌رسید، غذایی خوشمزه و مغزپخت و جا افتاده تهیه کنید. 
  • کتری برقی: یکی از پرطرفدار ترین محصولات میگل، کتری برقی های میگل می باشد. به کمک این وسیله می توان در کمترین زمان ممکن آب جوش برای تهیه ی انواع نوشیدنی مانند قهوه،چای و دمنوش را تهیه نمود. علاوه بر این ها، این وسیله در زمانی که عجله دارید و برای پخت غذا به آب‌ جوش نیازمندید بسیار به شما کمک می کند.
  • گوشت ‌کوب برقی:  یکی از با کیفیت ترین محصولات دلمونتی، گوشت کوب برقی دلمونتی می باشد. شاید باور این موضوع برای شما سخت باشد اما به جرات می توان گفت گوشت کوب برقی یکی از کاربردی ترین لوازم آشپزخانه می باشد. به کمک این دستگاه می توان کارهای مختلفی همچون خردکردن گوجه‌های املت تا درست‌ کردن اسموتی‌های حرفه ‌ای را انجام داد.
  • سالاد ساز:  دستگاه سالاد ساز وسیله ای بسیار کاربردی است که می‌تواند در تهیه سالادهای رنگارنگ و مقوی به شما کمک زیادی بکند.
  • هم‌ زن برقی معمولی: هم ‌زن‌های برقی یکی از گزینه های فوق العاده ای است که به کمک آن می توان انواع مواد غذایی را به آسانی مخلوط نمود. 
  • مخلوط ‌کن و آسیاب ها:  پس از گوشت کوب برقی های میگل، یکی از با کیفیت ترین و محبوب ترین محصولات پارس خزر، آسیاب مخلوط کن ها می باشند. مخلوط‌ کن‌های پارس خزر با قابلیت تنظیم درجه‌ شان در سرعت‌های مختلف، به پخت و آماده‌سازی مواد غذایی گوناگون در کمترین زمان کمک می کند.
  • توستر: تست ‌کردن و برشته کردن نان و …  آن هم برای آماده‌کردن صبحانه یا شامی سبک و مقوی فکر فوق العاده ای است. در اینجا است که یک توستر به شما کمک می کند تا مزه ی واقعی نان را تجربه کنید.

3- چاقوهای تیز و برنده در آشپزخانه

چاقوهای تیز یکی دیگر از مهم ترین لوازم برای آشپزی و تهیه ی مواد اولیه ی انواع خوراک می باشد. قطعا این موضوع را می دانید که به کمک چاقوی تیز که مواد غذایی را به خوبی برش می دهند، فرآیند آشپزی شما سریعتر پیش می رود. 

4- وسایل مربوط به سرو قهوه و چای

اکثر افراد اولین معمولا کاری که پس از بیدار شدن از خواب انجام می دهند، درست کردن چای و قهوه است و بدون نوشیدن چای یا قهوه‌ نمی توانند روز خود را آغاز کنند. حتی اگر از طرفداران پر و پا قرص این نوشیدنی‌های گرم هم نباشید، قطعا در طول روز یک بار به ‌سراغ نوشیدن آنها خواهید رفت. پس لازم است قوری، کتری، قهوه‌ساز، فنجان و این موارد را در فهرست لوازم ضروری آشپزخانه لحاظ کنید.

دمنوش ساز و انواع لوازم قهوه هم می‌توانند بخش مهمی از وسایل مربوط به سرو قهوه و چای را به خود اختصاص بدهند. پس شما می توانید با توجه به سلیقه ‌تان در مصرف نوشیدنی ها، فهرستی متناسب با نیازهایتان در این باره تهیه کنید.

جمع بندی:

وجود یک لیست که به شما بگوید برای داشتن یک آشپزخانه ی مجهز لازم است که چه لوازمی را خریداری کنید قطعا خرید را برای شما ساده تر و لذت بخش تر می کند. شاید معتقد باشید که خودتان بهتر از هرکسی می‌دانید که برای خرید چه باید کرد و چه انتخاب‌هایی داشت. اما هدف ما جمع‌بندی یک لیست کامل از کاربردی ترین لوازم آَشپرخانه بود. در نهایت باید گفت که فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر مفتخر است تمامی لوازم خانگی پارس خزر و محصولات دلمونتی ایتالیا و میگل را با مناسب ترین قیمت و ضمانت نامه رسمی از سوی کمپانی به شما عزیزان ارائه دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.