طراحی سایت پزشکی (10 مورد از بهترین امکانات سایت) 

پزشکان در زمینه‌های مختلف نیاز به دیده شدن و معرفی خود دارند. در حال حاضر طراحی سایت پزشکی بهترین راهکار برای ایجاد ارتباط بین بیماران و پزشک‌ها می‌باشد. یک فضای کاملاً استاندارد که کاربران با سرعت می‌توانند با یک سرچ ساده در فضای اینترنت آنچه را که می‌خواهند پیدا کنند. در واقع فرایند طراحی سایت منجر به آن خواهد شد تا عملیات خدمات رسانی در هر زمینه‌ای به متقاضیان آن راحت تر شود. حوزه پزشکی و هر نوع صنف کاری دیگر نیز از این قاعده مستثنا نخواهد بود.

در این مقاله قصد داریم 10 مورد از بهترین امکاناتی که برای طراحی سایت پزشکی در نظر گرفته شده است ارائه دهیم. البته می‌توان المان‌های مضاعف دیگری را نیز بر اساس نظر کارفرما اتخاذ کرد که باعث کاربری بهتر سایت می‌شود. 

1- صفحه اصلی در طراحی سایت پزشکی

بخش بسیار مهمی که نمای کلی وب سایت را نشان می‌دهد صفحه اصلی یا بخش خانه سایت است. این قسمت اولین صفحه‌ای است که کاربر با آن مواجه می‌شود و می‌تواند تمام امکاناتی که در یک سایت وجود دارد را در معرض دید مخاطب قرار دهد. شما می‌توانید با کلیک بر روی منوها و زیر مجموعه‌های آن به صفحاتی که به دنبال آن هستید بروید. ایجاد نظم بالا، چینش دقیق و همچنین رابط کاربری استاندارد از جمله مواردی است که در طراحی صفحه اصلی رعایت می‌شود. 

2- طراحی بخش اسلایدرهای سایت 

اسلایدرهای متحرک بالای سایت را در بر می‌گیرند و شامل تصاویر و عبارت‌های توضیحی هستند که می‌توانند بخش زیادی از خدمات اصلی وب سایت پزشکی را معرفی کنند. هر چقدر تصاویر زیباتر و توضیحات مختصر و مفید باشند به همان نسبت مخاطبان سایت درک درستی از نوع خدمات شما خواهند داشت. در این بخش تصاویر به صورت اتوماتیک تغییر می‌کنند یا به اصطلاح دقیق‌تر لغزیده می‌شوند و کاربر سایت به اطلاعات مهم و کاربردی دست خواهد یافت.

3- بخش خدمات در طراحی سایت پزشکی

یک منوی جداگانه برای قسمت خدمات سایت ترتیب داده خواهد شد. به این صورت که نوع فعالیت و خدمتی که در حوزه پزشکی به بیماران خود ارائه می‌دهید در این بخش آورده خواهد شد. به طور مثال اگر در حوزه جراحی زیبایی فعالیت می‌کنید به طور کامل می‌توانید به معرفی جزء به جزء درمان‌ها و جراحی‌ها بپردازید. کاربران با مطالعه بخش خدمات راحت تر می‌توانند با نوع تخصص پزشک آشنا شوند. 

4- نمونه کارهای انجام شده

 بسیاری از پزشکانی که در زمینه زیبایی فعالیت می‌کنند نیاز به ارائه نمونه کار و بارگذاری آن در وب سایت دارند. در واقع بسیاری از متقاضیان عمل‌های زیبایی همواره به دنبال نمونه کارهای پزشک هستند تا از این طریق بتوانند یک اعتماد خوبی نسبت به تجربه و تخصص پزشک مورد نظر خود به دست آورند. طراحان با ظرافت بالایی دکمه نمونه کارها را در نوار بالایی وب سایت قرار می‌دهند تا مخاطبان با یک کلیک به بخش مربوطه وارد شوند. 

5- بخش نظرسنجی در طراحی سایت پزشکی

بهتر است یک بخش نظرسنجی نیز در طراحی سایت پزشکی قرار داده شود. مخاطبان و بیمارانی که به شما مراجعه کرده اند می‌توانند نظر و عقیده خود را در مورد کار و خدماتی که ارائه می‌دهید به صورت ویدیویی ارائه دهند. با بارگذاری این نوع رسانه‌ها در سایت یک اعتمادسازی اساسی برای بیماران جدید ایجاد خواهد شد. ترفندی که در طراحی اکثر سایت‌های پزشکی انجام می‌شود و هدف این کار افزایش مشتریان است. 

6- طراحی قسمت اطلاع رسانی و مقالات

در فرایند طراحی سایت پزشکی نیاز اساسی به بخش مقالات مرتبط داریم. به همین دلیل طراحان یک بخش جداگانه‌ای را با عنوان مقالات، رویدادها و اطلاعیه‌ها در نظر می‌گیرند تا به مرور زمان بتوان مقاله‌های جدید اخبار و اتفاقات پیش آمده را در آن قسمت بارگذاری کرد. با این کار مخاطبان سایت می‌توانند اطلاعات جامع‌تری در مورد نوع خدمات شما و همچنین شرایط کار به دست آورند. 

7- قسمت “ارتباط با ما” در طراحی سایت پزشکی

بخش مهمی که همواره کاربران سایت به آن نیاز دارند “ارتباط با ما” است. در واقع با مراجعه به این صفحه می‌توان از آدرس کلینیک و راه‌های ارتباطی با پزشک مطلع شد. در این قسمت سعی می‌شود با ظرافت کاری بالایی تمامی اطلاعاتی که پزشک به طراح سایت ارائه می‌دهد قرار داده شود. 

8- طراحی بخش “دربار ما” 

در صفحه درباره ما اطلاعات مهمی در مورد تخصص پزشک مورد نظر آورده خواهد شد. البته عبارت‌ها و متونی که انتخاب می‌شوند کاملاً با مشاوره با پزشک مورد نظر است. در مواردی ممکن است نوع محتوا نیز توسط خود شما نوشته شود. به همین دلیل شما بر اساس سلیقه و زمینه ذهنی خود می‌توانید یکسری اطلاعات مرتبط با زمینه کاری ارائه دهید تا در فرایند طراحی سایت پزشکی در قسمت درباره ما گنجانده شود. 

9- درخواست مشاوره

بسیاری از پزشکان تمایل دارند به صورت آنلاین با بیماران خود در تماس باشند. به همین دلیل یک صفحه جداگانه در قالب درخواست مشاوره طراحی خواهد شد که کاربران می‌توانند به انتقال پیام بپردازند. قطعاً مدیران سایت با باز کردن وب سایت خود می‌توانند این پیام‌ها را ببینند و پاسخ دهند. با این کار بیماران نیز با آسودگی خاطر فرایند درمان را به شما خواهند سپرد. 

10- جذابیت‌های بصری و نمای زیبا

تمامی مواردی که در بالا ذکر شد همگی جزو المان های فنی در طراحی سایت پزشکی بودند. اما در کنار این‌ها باید توجه ویژه‌ای به جذابیت‌های بصری و نمای زیبای سایت شود. یک سایت حرفه‌ای اگر زیبا نباشد کاربران رغبتی برای ماندن نخواهند داشت. پس انرژی و زمان زیادی برای بخش زیبایی شناختی سایت صرف خواهد شد که از امکانات اساسی آن قلمداد می‌شود. 

پشتیبانی و سئو سایت پزشکی

مراحل طراحی سایت پزشکی قدم اول می‌باشد. اما ما باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای پشتیبانی و سئو سایت پزشکی نیز داشته باشیم. در واقع با سئو سایت پزشکی می‌توانیم مشتریان زیادی جذب کنیم و حتی تبدیل به یک برند در زمینه کاری خود شویم. یک پزشک متخصص همواره سعی می‌کند با ارائه خدمات مناسب بیماران خود را راضی و خشنود نگه دارد. سئوکاران نیز تمام تلاش خود را خواهند کرد که به افزایش رنکینگ کلمات کلیدی و رتبه دهی به صفحات سایت بپردازند. 

ارائه خدمات طراحی سایت پزشکی در شرکت یاس وب

شرکت یاس وب با مشتریان خود تنها با نمونه کارهای قوی صحبت می‌کند. به همین دلیل ما در وب سایت مرجع یاس وب با چندین پزشک متخصص همکاری داشتیم و توانستیم وب سایت های بسیار زیبا، کاربردی، سئو شده و همراه با پشتیبانی قوی را طراحی و تحویل دهیم. این شرکت با داشتن یک تیم تخصصی بهترین خدمات را به شما ارائه خواهد داد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید. 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.