فرش طوسی و تاثیر آن در محیط داخلی منزل

چرا امروز استفاده از فرش طوسی در محیط‌های مختلف رایج شده است؟ این رنگ از نظر روان‌شناسی چه تاثیری دارد و چگونه به زیبایی محیط کمک می‌کند؟ برخی افراد با مراجعه به سایت‌های مختلف یا فروشگاه‌های سطح شهر و دیدن فرش‌های متنوع طوسی با این سوال‌ها مواجه می‌شوند.

با توجه به اینکه فرش‌ها همواره از کالاهای اصلی خانه به‌شمار می‌آیند و تاثیر زیادی بر محیط می‌گذارند نباید در انتخاب و خرید آن‌ها عجولانه اقدام کنید بلکه باید با بررسی طرح و رنگ این محصول، منا‌سب‌ترین آن‌ها را انتخاب کرد.

درحال‌حاضر فرش‌های طوسی در بین خریداران محبوبیت زیادی به‌دست آورده‌اند. اما دلیل این موضوع تنها زیبایی این فرش نیست بلکه از نظر روان‌شناسی، طوسی می‌تواند آثار بسیار مثبتی روی ذهن بگذارد. در ادامه به‌طور کلی به‌بررسی این آثار و تاثیر این محصول بر محیط داخلی خانه می‌پردازیم پس تا انتهای متن با ما همراه باشید.

روان‌شناسی رنگ طوسی

پیش از بررسی فرش طوسی بهتر است به بررسی رنگ این فرش بپردازیم که در دسته رنگ‌های خنثی قرار دارد و افراد می‌توانند از طیف تیره تا روشن آن در بخش‌های مختلف خانه یا حتی لباس خود استفاده کنند. طیف‌های تیره هاله‌ای از غم را به‌همراه دارند و به همین دلیل نیز استفاده از آن در هر مکانی توصیه نمی‌شود.

از سوی دیگر باید گفت این رنگ به کاهش استرس نیز کمک می‌کند و ازاین‌رو باعث افزایش اعتماد و آرامش در افراد می‌شود. به همین دلیل رنگ طوسی در دکوراسیون خانه‌های جدید نقش اساسی دارد.

به‌طور کلی باید گفت طوسی میانه‌ سفید و مشکی است. این ویژگی‌ باعث شده رنگ طوسی سازگاری زیادی با محیط اطراف خود داشته باشد. علاقه‌مندان به این رنگ نیز معمولا در سازش با مسائل بسیار خوب عمل می‌کنند.

فرش طوسی و تاثیر آن بر محیط منزل

حال که با روان‌شناسی این رنگ پرطرف‌دار آشنا شدیم بهتر است تاثیر آن بر محیط داخلی منزل را نیز بررسی کنیم. در واقع باید گفت خنثی و سرد بودن این رنگ باعث تناسب آن در محیط‌های مختلف می‌شود.

یعنی فرش طوسی می‌تواند برای خانه‌های مدرن و سنتی گزینه مناسبی باشد و باعث زیباتر شدن محیط شود. البته در این شرایط انتخاب طرح فرش، میزان تیره یا روشن بودن آن و رنگ سایر دکوراسیون نیز اهمیت دارد. در واقع اگر تناسب لازم به‌وجود نیاید هیچ محصولی نمی‌تواند به محیط خانه شما زیبایی هدیه دهد.

فرش طوسی برای خانه مدرن

اگر فرش برای خانه مدرن انتخاب می‌شود بهتر است طرحی مینیمال یا بدون ترنج وسط داشته باشد تا بتواند تناسب لازم را با محیط ایجاد کند. همچنین باید گفت فرش طلاکوب نیز برای فضایی که در آن چند وسیله به رنگ طلایی وجود دارد مانند کوسن‌های مبل یا حتی حاشیه آینه و طرح روی کنسول، گزینه مناسبی به‌حساب می‌آید.

فرش‌های طوسی در خانه‌هایی با دکوراسیونی به همان رنگ اما با طیفی تیره یا روشن‌تر می‌توانند جذابیت‌های بسیار زیادی به‌وجود بیاورند. همچنین استفاده از فرش طوسی در خانه‌ای مدرن با دکوراسیون سفید باعث ایجاد فضایی آرامش‌بخش و بسیار خاص خواهد شد.

فرش طوسی برای دکوراسیون کلاسیک

فرش‌های طوسی اگر طرحی کلاسیک داشته باشند می‌توانند ظاهری بسیار جذاب و زیبا برای خانه‌های سنتی ایجاد کنند. در انتخاب این فرش علاوه‌بر طرح باید به رنگ سایر لوازم خانه نیز دقت داشته باشید.

از رنگ‌های متناسب با این فرش که با نمای داخلی فضاهای کلاسیک تناسب خوبی ایجاد می‌کنند باید به قرمز و سبز اشاره کرد. یعنی شما می‌توانید در انتخاب سایر لوازم از این رنگ‌ها کمک بگیرید.

توجه داشته باشید که چه خانه شما مدرن باشد چه کلاسیک نباید در کنار فرش طوسی از چندین رنگ استفاده کنید. چراکه محیط ظاهری نامتناسب به‌خود می‌گیرد. حال سوال اینجاست که بهترین فرش‌های طوسی کدام‌اند؟

معرفی جدیدترین فرش‌های طوسی

با توجه به محبوبیت رنگ طوسی و آثار خوبی که روی ذهن افراد و محیط دارد کارخانه فرش کاشان از بهترین طراحان کمک گرفت تا فرش‌هایی با طرح‌های جدید و متنوع با زمینه طوسی تولید و به‌بازار عرضه کند.

ازآنجایی‌که قیمت فرش 12 متری نسبت به نمونه‌های موجود در بازار مناسب‌تر است با شناخت چند مدل محبوب از محصولات این کارخانه می‌توانید طبق سلیقه و محیط خانه، مناسب‌ترین فرش را با کم‌ترین قیمت خریداری کنید. این موارد به شرح زیر هستند:

  • فرش وینتیج طلاکوب 500 شانه: اگر فرشی با ضخامت مناسب، رنگی تیره و طرحی جذاب می‌خواهید که در محیط‌های مختلف قابل استفاده باشد طوسی وینتج طلاکوب گزینه مناسبی به‌شمار می‌آید. این فرش با تراکم و شانه کمی که دارد از قیمت مناسبی نیز برخوردار است.
  • فرش افشان طوسی طلاکوب: فرش‌های افشان بسیار زیبا و جذاب هستند اما معمولا قیمت فرش 1200 شانه تراکم 3600 گل برجسته آن کمی زیاد است. همچنین به‌دلیل ظرافت این محصول استفاده از آن در سالن‌های پذیرایی که تردد کمی دارند مناسب خواهد بود.
  • فرش وینتیج دودی 1200 شانه: محصول دیگری که توسط کارخانه فرش کاشان بافته می‌شود و طرحی کهنه‌نما دارد فرش وینتیج 1200 شانه است که با طرح خاص خود علاوه‌بر محیط‌های مدرن در خانه‌هایی با دکوراسیون سنتی نیز قابل استفاده است.
  • فرش آیسان نقره‌ای 1200 شانه: اگر به‌دنبال فرش طوسی با رنگی روشن و طرحی خاص و بی‌نظیر هستید می‌توانید مدل آیسان نقره‌ای را نیز در نظر داشته باشید. این محصول طرحی شبیه فرش‌های دست‌بافت دارد اما قیمت آن بسیار مناسب است.
  • فرش طرح آترینا نقره‌ای: در تولید این محصول از نخ‌های اکریلیک استفاده شده و ازاین‌رو نرمی و لطافت بسیاری دارد. طرح این فرش نیز بسیار جذاب است و در محیط خانه مدرن شما جلوه خاصی به‌وجود می‌آورد. البته استفاده از آن در خانه‌های کلاسیک نیز می‌تواند ایده‌آل باشد.
  • فرش 700 شانه طرح مهیا دودی: برای خانه‌هایی که نورپردازی مناسبی دارند استفاده از فرش‌هایی با رنگ تیره می‌تواند مناسب باشد. اگر محیط خانه شما نیز از نور خوبی برخوردار است می‌توانید فرش طرح مهیا را انتخاب کنید. قیمت فرش در این نوع تولیدات کاملا اقتصادی بوده و به‌دلیل چرک‌تابی بالا برای محیط‌های پردد بهترین گزینه است.

جمع‌بندی

فرش طوسی فرش جدید و یکی از پرطرف‌دارترین‌های بازار است و با توجه به طرحی که دارد می‌توان از آن در محیط‌های مدرن یا کلاسیک استفاده کرد. خنثی و سرد بودن این رنگ باعث تناسب آن با محیط‌های مختلف شده است. از مهم‌ترین مدل‌های این محصول باید به فرش افشان، مهیا دودی، وینتیج طلاکوب و آیسان نقره‌ای اشاره کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.