محبوب ترین سالادهای دنیا که قطعا دوست خواهید داشت!

غوطه ور شدن در کاسه های بزرگ سالاد و سبزیجات جانی دوباره می بخشد و احساس طراوت در ما ایجاد می کند. درست زمانی که فکر می کنید که انواع سالاد ها را نوش جان کرده اید، ما اینجا هستیم تا به شما یادآوری کنیم به اندازه تمام انسان های جهان سالاد وجود دارد که هنوز امتحان نکرده اید. سالاد ها  انواع مختلفی دارند که از میان آن ها می توان به سالاد فصل و سالاد تابولای بسیار سالم تا پانزانلا که کمی پرکالری تر است. این سالاد های بین المللی را به وعده های ناهار و شام خود استفاده کنید و لذت ببرید.

فیامبرا / گواتمالا

فیامبر در تاریخ خود و مواد تشکیل دهنده آن بی نظیر است. در گواتمالا ، افراد این سالاد را برای 1 نوامبر میل می کنند. قرن هاست که خانواده ها این روز را به دیدار عزیزان درگذشته خود در گورستان ها می گذرانند. مردم ظروف مختلفی برای آوردن با یکدیگر می آورند ، همه آنها مخلوط و مخلوط می شوند تا زمانی که یکی شوند: فیامبرا.

فیامبرا یک سالاد سرد سرو است که به طور متوسط از 50 ماده تشکیل می شود. اجزای این سالاد اغلب شامل مارچوبه، کلم، ذرت، پیاز، لوبیا، مرغ، هات داگ، سالامی و تخم مرغ آب پز است. ورژن مدرن این سالاد “قیامبر قرمز” (با چغندر) و “فیامبر سفید” (بدون چغندر) است. نسخه دیگری نیز وجود دارد که مواد تشکیل دهنده به طور جداگانه انتخاب می شوند تا بر اساس سلیقه افراد مخلوط شوند.

گادو / اندونزی

گادو به زبان جاکارتایی یعنی میکس! سالاد گادو تنها به مجموعه ای از سبزیجات خام یا کمی بخارپز نیاز دارد. می توانید تخم مرغ آب پز، توفوی سرخ شده یا پخته شده، لوبیا یا همه این موارد را به سالاد  اضافه کنید. سس بادام زمینی تنها بخشی از فرایند تهیه سالاد گادو است که زمانبر است. پیشنهاد می شود گادو را به کمی چاشنی شیرین میل کنید. 

لارب/ تایلند

لارب سالادی است که شباهت زیادی به غذاهای گوشتی دارد. در تهیه این سالاد از مرغ ، گوشت گاو ، اردک، ماهی یا گوشت خوک استفاده می شود (هم چنین می توانید از قارچ به عنوان جایگزین استفاده کنید). سالاد لارب برای شمال تایلند است، و در واقع منشا آن کشور همسایه تایلند ، لائوس می باشد و به عنوان غذای ملی آن کشور شناخته می شود. این سالاد همزمان از طعم های ترش، شور، شیرین و تلخ تشکیل شده است. برای تهیه سالاد لارب، هر نوع گوشتی که می خواهید را با سس ، آب لیمو و نعناع مخلوط کنید. می توانید مقداری سبزی، موسیر یا لیمو را نیز به سالاد اضافه و همراه با برنج نوش جان کنید.

تابولا / لبنان

اگر تا به حال در یک رستوران خاورمیانه ای بوده اید، احتمالاً اسم تابولا به گوشتان خورده است. تابولا مخلوطی از جعفری های خوشبو و دلچسب است که غذای شما را به خوبی تکمیل می کند. تابولا طیف وسیعی از طعم ها را دارد کهدر هماهنگی کامل با هم مخلوط می شوند. تابولا علاوه بر جعفری، دارای گوجه فرنگی، پیاز، نعناع و بلغور است و در آخر آبلیمو و روغن زیتون به آن اضافه می شود. پیشینه این غذا به قرون وسطی برمی گردد و زمانی این غذا را ساکنین کوه های لبنان و سوریه تهیه می کردند. جالب است بدانید در سال 2009 ، یک تیم 350 نفره با همکاری هم بزرگترین کاسه ظرف سالاد تابولا را تهیه کرده بودند، چیزی که ما هرگز حتی نمی دانستیم وجود دارد.

روزولی / فنلاند

سالاد روزولی یکی از اجزای اصلی شام کریسمس فنلاندی ها است. این سالاد ترکیبی تازه از طعم ها است که در همه فصل ها می توان آن را سرو کرد. طرز تهیه سالاد رزولی مانند سالاد مکزیکی بسیار آسان است و ترکیبی از شیرینی جات ، نشاسته و سرکه است. این سالاد بهتر است باید با سبزیجاتی مانند چغندر، هویج و سیب زمینی مخلوط شود. ترشی و پیاز نیز می توانند به سالاد روزولی اضافه شوند. مواد تشکیل دهنده سس این سالاد مخلوطی از خامه ترش و سرکه است که رنگ روشنی به آن می دهد؛ البته رنگ روشن آن بخاطر وجود چغندر است.  روزولی اغلب به صورت لایه لایه سرو می شود. سبزیجات خرد شده روی هم قرار می گیرند.

سالاد کاب / آمریکا

برخی سالاد ها به عنوان پیش غذا برای وگان ها استفاده می شوند اما سالاد کاب اینطور نیست. کاب یک سالاد پروتئینی است که ترکیبی از طعم های خاص و متفاوت است که پر از آووکادو ، بیکن، سینه مرغ، تکه های تخم مرغ آب پز و پنیر آبی است. این سالاد توسط باب کاب (بله، اسم واقعی اش همین است) در هالیوود معرفی شد و در زمان بسیار کمی به سالاد محبوبی در آمریکا تبدیل شد. اکنون که با طرز تهیه سالاد کاب آشنا شدیم ، این سالاد کلاسیک کالیفرنیایی می تواند به لیست غذای ما اضافه شود. نه تنها تهیه سالاد کاب بسیار آسان است، پروتئین کافی ما را برای بالا رفتن از کوه نیز تامین می کند. اگرچه ما معمولاً تصمیم می گیریم بعد از خوردن یک کاسه سالاد، چرت بزنیم.

سالاد سزار / یونان

همه ما تقریبا یک بار سالاد سزار را امتحان کرده ایم. سزار یک سالاد محبوب آمریکایی است که س سوال مهمی را مطرح می کند: با ماهی یا بدون ماهی؟پاسخ این سوال معمولا مثبت است و بستگی به این دارد که سالاد سزار را در کازینوی لاس وگاس خورده ایم یا در هتلی در ویتنام و یا در خانه!

افسانه ها حاکی از آن است که سزار کاردینی هنگامی که در سال 1924 این سالاد کاهو را تهیه می کرد به آن ماهی اضافه نکرده بود. ماهی می تواند براحتی از این سالاد حذف شود. از اجزای دیگر سالاد سزار می توان به کاهو، فلفل سیاه، کروتون، خردل دیژون، تخم مرغ، سیر، روغن زیتون، پنیر پارمزان و سس ورسترشر اشاره کرد.

منبع : سالاد آسمونی https://asemooni.com/cat81-salad

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.