نسل جدید تلویزیون های هوشمند در راه است

همه ی ما این را می دانیم که تکنولوژی روز به روز با سرعت بیشتری در حال پیشرفت است و لوازم صوتی تصویری نیز هر ساله با تغییرات زیادی روبرو می شوند. کمپانی ‌های تولید کننده ی لوازم صوتی تصویری سال به سال  تلویزیون‌هایی را با تکنولوژی ‌های جدید و امکانات و قابلیت های ویژه وارد بازار می کنند. در این مطلب با ما همراه باشید تا به معرفی نسل جدید تلویزیون های هوشمند بازار بپردازیم و محبوب ترین آن ها را به صورت تخصصی بررسی  کنیم.

معرفی  نسل جدید تلویزیون های بازار

  • تلویزیون سونی Z9J

Z9J از جدید ترین و محبوب ترین تلویزیون‌های سونی است که در سایزهای ۷۵ و ۸۵ اینچ وارد بازار جهانی شد. سونی در این سری از تلویزیون ها امکانات زیادی را قرار داده که موجب شده تا کاربران از انتخاب این تلویزیون بسیار راضی باشند. سونی در این تلویزیون از تکنولوژی فوق العاده ی صدای ۸۵ وات استفاده کرده است که برای ارائه صدا از فناوری‌های صوتی بسیار عالی Dolby Audio و 3D Surround Upscaling و Dolby Atmos و DTS Digital Surround استفاده کرده.

یکی دیگر از مواردی که باید در رابطه با این تلویزیون باید گفت، کیفیت تصویر بسیار بالای 8K  آن است که در رزولوشن بسیار بالای ۷۶۸۰x۴۳۲۰ تصاویر را به نمایش می‌گذارد. سونی در این تلویزیون از سیستم عامل بسیار سریع و کاربردی Google TV پشتیبانی کرده که حجم وسیعی از برنامه‌ها را در اختیار کاربر قرار‌ دهد. همچنین این کمپانی ژاپنی برای تقویت زاویه دید مخاطب از فیلتر فوق‌العاده X-Wide Angle استفاده کرده و برای جلوگیری از بازتاب نور فناوری X-Anti Reflection نیز به آن افزوده شده است.

  • تلویزیون سونی A90J

تلویزیون سونی مدل A90J از محصولات بسیار فوق العاده ی سری Master است که در آن از کیفیت تصویر 4K بهره برده شده است. این مدل از تلویزیون سونی از نظر طراحی بسیار خاص و منحصر به فرد می باشد و دارای ضخامت بسیار کمی می باشد. با وجود این که قیمت تلویزیون سونی و علی الخصوص این مدل بسیار بالاتر از سایر برند ها است و نمی‌تواند یک تلویزیون اقتصادی باشد اما دارای امکانات و قابلیت‌هایی است که کاربر را راضی نگه می دارد. همچنین باید به این موضوع اشاره کرد که کمپانی سونی در این مدل تلویزیون از پردازنده تصویر Cognitive XR استفاده کرده که سرعت پردازش تلویزیون را بسیار بالا می برد و علاوه بر این، پردازنده می‌تواند موجب افزایش کیفیت تصاویر و صحنه‌های بی کیفیت می شود. در رابطه با صدای این محصول باید گفت که صدا  در این مدل از تلویزیون در توان 30 وات با بالاترین کیفیت و بدون کوچک‌ترین نویز و کاملا همگام با تصویر پخش شده ارائه می شود.

  • تلویزیون ال جی G1

تلویزیون ال جی مدل G1 را می‌توان یکی از بهترین تلویزیون های گیمینگ موجود در بازار شناخت. کمپانی ال جی در این تلویزیون از پردازنده تصویر α9 Gen4 AI 4K پشتیبانی کرده است که یکی از جدیدترین پردازنده های تولید شده محسوب می شود. به کمک این پردازنده در این تلویزیون می توان بهترین تصاویر با کیفیت  4K را با ریزترین جزئیات تماشا کرد. همچنین کمپامی ال جی برای افزایش سرعت صحنه های سریع و اکشن از تکنولوژی OLED Motion Pro استفاده کرده است. 

کمپانی ال جی برای بالابردن نسبت کنتراست و زاویه دید گسترده از پنل WRGB و برای درخشنده تر کردن رنگ‌ها در تصاویر تاریک از تکنولوژی Ultra Luminance Pro پشتیبانی کرده است. در رابطه با صدای این مدل از تلویزیون باید گفت که صدا در این تلویزیون با قدرت ۶۰ وات ارائه می‌شود و در بالاترین کیفیت و بدون کوچک‌ترین نویزی کل محیط را از چهار کانل صوتی ۱۵ واتی پوشش می‌دهد. 

  • تلویزیون ال جی C1 

تلویزیون ال جی C1 یکی از بهترین تلویزیون های ۵۵ اینچ موجود در بازار ایران است. تلویزیون اولد C1 دارای پردازشگر α9 Gen4 است که تصاویر بسیار با کیفیتی را خلق می کند.  این  مدل از تلویزیون ال جی مجهز به سیستم صوتی ۲.۲ کاناله با توان ۴۰ وات است که همراه با تکنولوژی‌های AC4 ،Dolby Digital ،Dolby Digital Plus و Dolby Atmos صدایی فراگیر و فوق‌العاده را رائه می‌دهد. 

  • تلویزیون ال جی B1

تلویزیون ال جی مدل B1 دارای کیفیت تصویر 4K بوده و مجهز به پرداشگر α7 Gen4 Processor 4K می باشد. در رابطه با کیفیت تصویر تلویزیون اولد B1 باید به نسبت کنتراست بالا و یکنواختی سطح مشکی آن اشاره کرد. علاوه بر این ها، این مدل تلویزیون ال جی از زاویه دید گسترده‌ای برخوردار است که تصاویر را در زاویه‌های غیر مستقیم همچنان دقیق و واضح نمایش می‌دهد. لازم به ذکر است که قیمت تلویزیون ال جی در این مدل قیمتی بسیار متناسب با امکانات این مدل تلویزیون است.

این تلویزیون مدل از تلویزیون ال جی با پشتیبانی از حالت HGIG، بازی‌های HDR را با کیفیت فوق العاده ای به نمایش در می آورد. اولد B1 با بهره بردن از توان صوتی ۴۰ وات در کنار تکنولوژی‌هایی همچون Dolby Digital ،Dolby Digital Plus و Dolby Atmos کیفیت صدای فوق العاده ای را به ارمغان می آورد.

  • تلویزیون سامسونگ QN800A

تلویزیون سامسونگ مدلQN800A  جزء تلویزیون‌های بسیار با کیفیت سامسونگ می باشد که شرکت سامسونگ آن را با کیفیت تصویر 8K  را تولید کرده است. سامسونگ در این تلویزیون  از جدیدترین فناوری‌های خودش یعنی Neo QLED استفاده نموده که این تکنولوژی روشنایی فوق العاده ای را در تلویزیون ایجاد کرده و موجب افزایش کنتراست رنگی دستگاه شده است و توانایی این را دارد که در تاریک ترین فضاها،با کیفیت ترین تصاویر را ارائه کند. 

سامنسونگ با ارائه پردازنده بسیار قدرتمندی برای ارائه تصاویر از نوع Neo Quantum 8K امکانی را ایجاد کرده تا دسترسی به برنامه‌های سیستم عامل موجود در آن بسیار راحت ‌تر امکان پذیر باشد. این پردازنده امکانی را ایجاد می‌کند تا برنامه‌های موجود و نصب شده بر روی تلویزیون بدون کوچک ‌ترین تأخیری اجرا می‌شوند. 

  • تلویزیون سونی A80J

تلویزیون سونی مدلA80J یکی از محصولات میان ‌رده سونی است که در آن امکانات فوق العاده ای تعبیه شده است. این مدل از تلویزیون سونی دارای صفحه نمایش OLED است که بر روی آن از پنل WRGB استفاده شده، پنل‌های WRGB دارای زاویه دید گسترده‌ای 118 درجه می باشند. همچنین نسبت کنتراست تصویر بسیار بالا و روشنایی بی نهایت HDR می‌تواند نمایشگر را متناسب با هر محیط سازد. سونی برای این تلویزیون از پردازنده چهار هسته‌ای Cognitive XR پشتیبانی کرده، این پردازنده از نسل جدید پردازنده‌های سونی است که سرعت اجرایی آن برای سیستم عامل عالی است و شما در اجرای برنامه‌های هیچ مشکلی نخواهید داشت. همچنین از یک سمت دیگر در این تلویزیون قابلیت Dolby Vision به کار رفته که می‌تواند تصاویر 4K را در بهترین حالت خودش ارائه کند و طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را در اختیار مخاطب قرار دهد. 

سخن پایانی:

همه ی ما این را می دانیم که تلویزیون های نسل جدید تفاوت زیادی با تلویزیون های نسل گذشته دارند و برای تبدیل شدن به بهترین تلویزیون و رقابت با سایر تلویزیون ها، باید از فیلتر‌های متفاوتی عبور کند. کیفیت تصویر، طراحی ظاهری، قدرت صدا، قابلیت‌ها و فناوری‌های گوناگون، سیستم عامل، قیمت به صرفه و سطح رضایت کاربران، مهم‌ترین معیارها برای انتخاب تلویزیون برتر است. فروشگاه انتخاب سنتر یکی از بهترین فروشگاه های آنلاین لوازم خانگی است که بهترین برندهای تلویزیون را با بهترین قیمت برند های مختلف مانند بهترین قیمت تلویزیون سام الکتریک و ضمانت نامه معتبر ارائه می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.