چرا صفحه نمایش یخچال روشن نمی شود؟

گاهی اوقات ممکن است به یخچال خود نزدیک شده و درب آن را باز کنید اما متوجه روشن نشدن صفحه نمایش یخچال و کار نکردن این قسمت مطابق معمول می شوید، اما یخچال کار نموده و فریزر یخ می زند و محفظه یخچال نیز خنک می شود. چه اتفاقی افتاده است و چرا چرا صفحه نمایش یخچال روشن نمی شود ، در این مقاله خواهیم فهمید.

 عملکرد یخچال چگونه است؟

 اصل فیزیکی یخچال این است که در فرآیند تبخیر و متراکم شدن مبرد، هوای گرم با هوای سرد جایگزین می شود.  مبرد چیست؟ مبرد ماده است که هم در کولرگازی و هم در یخچال استفاده می شوند. آنها اغلب در حالت مایع یا گاز هستند و در یخچال آشپزخانه شما استفاده می شوند تا دمای پایینی ایجاد کند تا مواد غذایی تازه بمانند.
یخچال از اجزای اصلی تشکیل شده است:

– کمپرسور

کمپرسور  قلب  یخچال است. این قسمت  مبرد را در سراسر سیستم به گردش در می آورد، فشار را در قسمت گرم مدار افزایش می دهد و مبرد را گرم می کند.

– کندانسور

کندانسور، در پشت یخچال قرار داشته و در داخل آن ، مبرد ، سرد و متراکم می شود، یعنی از گاز دوباره به مایع تبدیل می شود.

– اواپراتور

اواپراتور،  در داخل یخچال قرار دارد و قسمتی است که وسایل داخل یخچال را خنک می کند. هنگامی که مبرد از طریق تبخیر از مایع به گاز تبدیل می شود، اطراف خود را خنک می کند و محیط مناسبی برای نگهداری مواد غذایی ایجاد می کند.

– دریچه انبساط / لوله مویرگی

لوله مویرگی ، یک قطعه لوله نازک است که به عنوان یک دستگاه انبساط عمل می کند. مبرد مایع از طریق لوله مویین هدایت می شود و به محیط کم فشار اواپراتور اسپری می شود .

– سنسور دما / ترموستات

ترموستات ،  فرآیند تبرید را با نظارت بر دما و سپس روشن و خاموش کردن کمپرسور کنترل می کند. وقتی سنسور تشخیص داد که یخچال به اندازه کافی سرد است، کمپرسور را خاموش می کند. اگر گرمای بیش از حد را تشخیص دهد، کمپرسور را روشن می کند و دوباره فرآیند خنک سازی را آغاز می کند.

سایر اجزای یخچال عبارتند از:

– فیلتر خشک کن
– دیگ بخار
– رله راه اندازی محافظ
– صفحه نمایش عملکرد و اطلاعات یخچال

چه زمانی می توانید مشکل روشن نشدن صفحه نمایش یخچال را به تنهایی مدیریت کنید؟

 گاهی اوقات، نمایشگر یخچال ممکن است به دلیل اختلال موقت برد کنترل کار نکند. برای حل مشکل، سعی کنید یخچال را به مدت 10 الی 15 دقیقه از برق جدا کنید. اگر پس از آن صفحه نمایش روشن شد، پس شما خوش شانس هستید و با این کار مشکل برطرف شد.

 نقص های احتمالی که نیاز به تعمیر دارند ، کدامند؟

 متأسفانه اختلال موقت برد کنترل یک مورد نادر است که باعث روشن نشدن صفحه نمایش یخچال می شود. بیشتر اوقات، دلیل روشن نشدن نمایشگر دستگاه ، موارد زیر است:

 1 . ساییدگی کابل یا سیم

 یکی از رایج ترین دلایلی که باعث روشن نشدن صفحه نمایش یخچال می شود ساییدگی کابل یا سیم است . سیم‌های نمایشگر از لولای در عبور می‌کنند، به همین دلیل سیم ها اغلب ساییده یا پاره می شوند.
در این صورت یخچال به طور معمول کار می کند، اما صفحه نمایش روشن نمی شود.
برای رفع این مشکل ، تعمیرکار سیم کشی را بازیابی می کند. بدین منظور کل حلقه سیم را با یک حلقه جدید تعویض می کند.

2 . خرابی صفحه نمایش دستگاه

یخچال ، سیگنال ها را از برد کنترل دریافت کرده و روی صفحه نمایش می دهد. بیشتر اوقات ، دلیل خرابی برد افزایش برق است که باعث می شود عناصر ، مسیرها یا کنتاکت ها جداگانه بسوزند. در نتیجه صفحه نمایش روشن نمی شود، در حالی که یخچال به طور معمول خنک می شود و کار می کند.
در این گونه موارد برد صفحه نمایش نیاز به تعمیر یا تعویض دارد. تعمیرکار ، مشکل ترا شخیص داده و بر اساس داده های دریافتی:
– مسیرهای معیوب را با موارد جدید جایگزین می کند.
– کنتاکت های  سوخته یا اکسید شده را لحیم می کند.
– در صورت آسیب شدید به برد ، صفحه نمایش با صفحه جدید جایگزین می شود

3 . از کار افتادن برخی از ال ای دی ها باعث روشن نشدن صفحه نمایش یخچال می شود.

به همین دلیل، بخشی از صفحه نمایش روشن نشده و همه کاراکترها روی نمایشگر قابل مشاهده نیستند. این خرابی در یخچال هایی که بیش از 5 سال است استفاده شده اند ، معمول است و باعث می شود که صفحه نمایش یخچال فقط تا حدی روشن شود .  به عنوان مثال، بخش هایی از اعداد یا حروف از بین می روند.
برای رفع مشکل ، نمایشگر باید با یک نمایشگر جدید تعویض شود.

4 . خرابی برد کنترل یخچال

صفحه نمایش به دلیل سوختن کنتاکت ها یا فرسودگی عناصر رادیویی منفرد روی برد کنترل، برق را از برد کنترل دریافت نمی کند.
در نتیجه نمایشگر الکترونیکی کار نمی کند، اگرچه یخچال خنک است .
برای حل این مشکل در یخچال ، تعمیرکار برد کنترل را بررسی می کند و بر اساس نتایج:
– لحیم کاری کنتاکت ها را انجام می دهد.
– عناصر رادیویی خراب را تعویض می کند.
– برد کنترل را در صورت آسیب یا خرابی زیاد ، تعویض می کند.

 دلایل فوق ، محتمل ترین علل روشن نشدن صفحه نمایش یخچال هستند . لیکن عیب یابی دقیق و حل مشکل روشن نشدن صفحه نمایش یخچال ، لازم است از تعمیرکاران مجاز یخچال کمک بخواهید.
برای تعمیر یخچال بوش در مشهد ، می توانید با سامان سرویس تماس گرفته تا با اعزام تعمیرکار به محل ، مشکل صفحه نمایش یخچال را بررسی و رفع کند. ۰۹۱۵۲۰۶۶۱۶۸

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.