کدام کشور را در سال 2023 برای مهاجرت از طریق کار انتخاب کنیم؟ (موسسه مهاجرتی اصطهباناتی)

کار کردن یکی از اصلی ترین اهداف افرادی است که مهاجرت می کنند. حتی افرادی که از طریق تحصیل وارد یک کشور دیگر می شوند معمولاً تمایل دارند تا بعد از پایان تحصیلات خود در کشور مورد نظر مشغول به کار شوند. از این رو مهاجرت کاری، هدف عمده بسیاری از مهاجران محسوب می شود. 

کار کردن در یک کشور توسعه یافته مزایای بسیار زیادی برای متقاضی و خانواده وی به همراه دارد؛ اما موضوع مهم انتخاب یک کشور مناسب برای مهاجرت کاری است. بهترین کشور برای مهاجرت کاری کدام کشور است؟ ما در این نوشته سعی داریم بهترین کشورها برای مهاجرت کاری به شما معرفی کنیم.

شرایط مهاجرت کاری در سال 2023

افرادی که تمایل دارند برای کار به یک کشور دیگر مهاجرت کنند باید با شرایط مهاجرت کاری آشنایی داشته باشند. به طور کلی کشورهای مختلف شرایط متفاوتی را برای ورود افراد و دریافت ویزای کاری تعیین کرده اند. برخی کشورها شرایط راحت تری برای جذب نیروی کار دارند و برخی دیگر نیز ملاک ها و معیارهای سخت گیرانه ای را برای جذب نیروی کار در نظر گرفتند. به عنوان مثال متقاضیان برای ورود به آلمان و کار کردن در این کشور در اغلب موارد نیازی به ارائه مدرک زبان آلمانی ندارند و تنها تسلط بر زبان آلمانی کفایت می کند. 

این در حالی است که کشور کانادا برای جذب نیروی کار خارجی شرط داشتن مدرک زبان انگلیسی را الزامی کرده است. برخی کشورها محدودیت سنی خاصی برای جذب نیروی کار خارجی تعیین نکرده اند و برخی دیگر در این زمینه سخت گیری های را اعمال می کنند. بنابراین انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت از طریق کار، تا حدودی تحت تاثیر قوانین و مقررات هر کشور می باشد. در جدول زیر مهم ترین شرایط مهاجرت کاری را در سال ۲۰۲۳ مشاهده می کنید.

Column1
داشتن جاب آفر از سوی کارفرما در کشور مورد نظر 
دریافت نمره حد نصاب در سیستم امتیازبندی کشور مورد نظر
سابقه کار کافی مرتبط با شغل مورد نظر
تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان کشور مقصد 
سوابق تحصیلی مرتبط با شغل مورد نظر
تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های اولیه زندگی در کشور مقصد

البته به طور کلی شرایط مهاجرت کاری به هر کشور متفاوت می باشد. به عنوان مثال برخی از کشورها مثل کانادا و استرالیا از یک سیستم امتیاز بندی برای جذب نیروی کار خارجی استفاده می کنند و برخی دیگر نیز از طریق ویزای جاب آفر نیروی کار خارجی را وارد کشور می کنند.

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کاری، باید فاکتورهای مختلفی را بررسی کنیم. به عنوان مثال نرخ بیکاری در کشور مورد نظر باید در حد قابل قبولی باشد زیرا اگر نرخ بیکاری در کشور مقصد بالا باشد طبیعتاً مهاجران نیز نمی توانند شغل مناسبی پیدا کنند. 

از دیگر فاکتورهایی که برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کاری باید در نظر بگیریم می توان به مواردی همچون حداقل حقوق و دستمزد ها، امنیت شغلی، رضایت از زندگی، نسبت هزینه ملک به درآمد و تعادل بین کار و زندگی اشاره کرد. بهترین کشورها برای مهاجرت کاری عبارت اند از:

آلمان

در حال حاضر یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری ایرانیان آلمان می باشد. از جمله شرایط جذب نیروی کار خارجی این کشور می توان به داشتن سن زیر ۵۰ سال و آشنایی نسبی با زبان آلمانی اشاره کرد. افراد در صورت داشتن سابقه کار کافی می توانند از طریق جاب آفر یا دعوتنامه کاری ویزای کاری آلمان را دریافت کنند. 

کانادا

مهاجرت به کانادا یکی از بهترین مقاصد برای شما می‌تواند باشد. سطح رفاه و کیفیت تحصیل آموزش و درمان در این کشور بسیار بالا می باشد. ایرانیان نیز در حال حاضر می توانند برای مهاجرت به کانادا از طریق کار اقدام کنند. این کشور یکی از بهترین گزینه های مهاجرت کاری در سال ۲۰۲۳ است که حدود ۲۶ درصد از جمعیت نیروی کار آن را مهاجران تشکیل میدهند.

استرالیا 

استرالیا نیز در سال های گذشته شرایط مناسبی برای نیروی کار خارجی فراهم کرده است. در حال حاضر افراد می توانند از طریق جاب آفر و یا سیستم امتیاز بندی ویزای کاری استرالیا را دریافت کرده و وارد این کشور شوند. نرخ اشتغال در این کشور بالا بوده و میزان دستمزد ها نیز بسیار مناسب میباشد.

علاوه بر سه کشور گفته شده، کشورهای دیگری همچون دانمارک، آمریکا، امارات، عمان، قطر، سوئیس، لوکزامبورگ، ایسلند، انگلیس، ژاپن و بلژیک نیز شرایط کاری خوبی برای ایرانیان دارند.

میزان حقوق و دستمزدها در کشورهای مختلف

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که برای انتخاب یک کشور جهت مهاجرت کاری باید بررسی کنید موضوع میزان حقوق و دستمزدها می باشد. میزان حقوق و دستمزد در هر کشور متفاوت است؛ اما آنچه که باید به آن توجه کنید تناسب حداقل حقوق با مخارج ماهانه و سالانه زندگی در کشور مورد نظر است. 

به عنوان مثال حداقل حقوق در کشور کانادا ۲۳۶۰ دلار در ماه می باشد. حداقل حقوق و دستمزدها برای کشور آلمان ۱۵۸۵ یورو در ماه و برای کشور استرالیا سه هزار دلار استرالیا در ماه می باشد. بسیاری از افراد حقوق های بالاتر از این مبلغ را دریافت می کنند و می توانند هزینه های زندگی خود را در ماه و سال پوشش دهند.

سخن آخر

مهاجرت کاری یکی از روش های ارزان برای ورود به کشور دیگر محسوب می شود. با این حال حساسیت ها و پیچیدگی های خاص خود را دارد. به همین دلیل توصیه می کنیم در این زمینه از وکلای با تجربه کمک بگیرید. مشاورین و وکلای با تجربه موسسه مهاجرتی اصطهباناتی در تمامی مراحل دریافت ویزای سرمایه گذاری کانادا و ویزای کاری این کشور و دیگر کشورها در کنار شما هستند. شما می توانید برای رسیدن به پاسخ سوالات خود با کارشناسان این موسسه تماس حاصل فرمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.