خواص نارگیل

نارگیل در حدود سه هزار سال پیش در جنوب آسیا کشت می شده است . در حال حاضر درخت نارگیل در تمام مناطق استوائی وجود دارد.

مردم اقیانس آرام نارگیل را بعنوان یک غذای اصلی مصرف می کنند و از تمام قسمت های این درخت استفاده می برند . ضرب المثلی در این مناطق وجود دارد که می گوید هر کس که درخت نارگیل می کارد برای خودش و برای بچه هایش ،لباس ،ظرف ،نوشابه ،غذا و خانه درست می کند .

نارگیل معمولا از هندوراس ، پاناما و جمهوری دومینیکین به کانادا وارد می شود .مقدر بسیار کمی نارگیل در فلوریدا تولید می شود که به مصرف داخلی می رسد نارگیل درختی است که بطور قائم بالا می رود . ارتفاع آن به 30 متر و قطر تنه آن تا یک متر می رسد برگهای آن دراز و بطول 4 تا 5 متر و مرکب از چند برگچه باریک و دراز است .

طول برگچه ها حدود یک متر می باشد . رنگ ها سبز روشن است میوه نارگیل مانند خوشه ، شامل چندین نارگیل به اندازه های مختلف است .میوه نارگیل کروی شکل است که قسمت خارجی آن ضخیم و سفت و متشکل از الیاف نباتی و داخل آن نیز صاف و سخت می باشد .

در قاعده نارگیل سه سوراخ دیده می شود که چشم های نارگیل نامیده می شود . برای استفاده از مایع داخل نارگیل که شیر نارگیل نامیده می شود این سوراخها را باید با جسم نوک تیزی باز کرد و مایع دارون آنرا بیرون آورد . سپس با چکش آنرا بشکنید و از گوشت داخل آن استفاده کنید .

البته می توانید بعد از بیرون کشیدن شیر ، نارگیل را در داخل فر در درجه حرارت 350 درجه فارنهایت بمدت نیمساعت قرار دهید تا نارگیل خود را بشکند .درخت نارگیل در هر سال حدود پنجاه عد نارگیل می دهد . نارگیل هنگامیکه نارس است مقدار یبشتری شیر داردولی بتدریج میوه می رسد مقدار شیر آن کمتر می شود .

برای خرید نارگیل همیشه میوه ای را انتخاب کنید که سنگین باشد ضمنا آنرا تکان دهید که صدای شیر داخل آنرا بشنوید زیرا نارگیل اگر بدون شیر باشد حتما کهنه است و یا اینکه شیرش بیرون آمده و هوا کشیده و خراب شده است .

فهرست مطالب

ترکیبات شیمیایی نارگیل

گوشت نارگیل دارای آنزیم های مختلف مانند انورتین ، اکسیداز و کاتالاز می باشد . در شیر نارگیل اسید های آمینه مختلفی مانند هیستدین ، آرژینین ،لیزین ف تایروزین ،تریپتوفان ، پرولین ،لوسین و آلانین موجود است . در صد گرم گوشت تازه نارگیل مواد زیر موجود است:

  • انرژی     350 کالری
  • آب     50 کالری
  • پروتئین     3/5 گرم
  • چربی     35 گرم
  • مواد نشاسته ای     9 گرم
  • کلسیم     12 میلی گرم
  • پتاسیم     250 میلی گرم
  • سدیم     25 میلی گرم
  • فسفر     95 میلی گرم
  • آهن     1/8 میلی گرم
  • ویتامین ب 1     0/05 میلی گرم
  • ویتامین ب 2     0/02 میلی گرم
  • ویتامین ب 3     0/5 میلی گرم
  • ویتامین ث     3/2 میلی گرم

خواص داروئی نارگیل 

گوشت سفید نارگیل از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و شیر نارگیل کمی گرم و مرطوب است.

1. نارگیل بدلیل داشتن چربی زیاد و مواد مغذی چاق کننده است.
2. حرارت داخلی بدن را افزایش می دهد.
3. برای خوشبو کردن دهان مفید است.
4. ضعف کبد را درمان می کند.
5. برای برطرف کردن بواسیر مفید است.
6. ادرار را زیاد می کند.
7. درد مثانه را رفع می کند.
8. زخم های بدن را مداوا می کند.
9. کرم معده و روده ، مخصوصا کرم کدو را از بین می برد.
10. برای تقویت دستگاه هاضمه مفید است.
11. ریشه درخت نارگیل ضد تب و ادرار آور است.
12. ریشه درخت نارگیل برای ناراحتی های کبدی مانند یرقان مفید است.
13. دم کرده ریشه درخت نارگیل برای معالجه اسهال خونی مفید است.
14. برای دفع سنگ کلیه شیر نارگیل را با برگ سنا مخلوط کرده و بنوشید.

همانطور که گفته شد به مایعی که در داخل نارگیل وجود دارد شیر نارگیل گفته می شود . ولی باید اضافه کرد که با له کردن و چرخ کردن گوشت سفید نارگیل نیز شیری بدست می آید که بان شیر نارگیل گفته می شود . و در اکثر مورد منظور از شیر نارگیل شیر است که از گوش نارگیل گرفته می شود . شیر نارگیل یک غذای کامل است که می توان آن را با شیر مادر مقایسه کرد:

  • آب     65 گرم
  • پروتئین     3/2 گرم
  • چربی     25 گرم
  • مواد نشاسته ای     5 گرم
  • کلسیم     16 میلی گرم
  • فسفر     100 میلی گرم
  • آهن     1/5 میلی گرم
  • ویتامین ب 1     0/03 میلی گرم
  • ویتامین ب 2     0/01 میلی گرم
  • ویتامین ب 3     0/8 میلی گرم
  • ویتامین ث     2 میلی گرم

الف خواص نارگیل: خواص روغن نارگیل برای سلامتی و زیبایی

تحقیقات در نهایت اسرار این میوه‌ی شگفت‌انگیز را کشف کردند؛ یکی از این اسرار وجود چربی‌های سالم به نام اسیدهای چرب زنجیره متوسط (MCFAs) در روغن نارگیل است. این چربی‌های منحصر به فرد عبارتند از:

– کاپریلیک اسید
– لوریک اسید
– دکانوئیک اسید

و حدود ۶۲٪ از روغن‌های موجود در نارگیل از این ۳ اسید چرب سالم تشکیل شده‌اند و ۹۱٪ از چربی موجود در روغن نارگیل چربی اشباع سالم است.

بسیاری از چربی‌هایی که ما مصرف می‌کنیم زمان زیادی را برای هضم شدن نیاز دارند، اما MCFA‌های موجود در روغن نارگیل منبع کاملی از انرژی ارائه می‌دهند زیرا آنها تنها باید ۳ مرحله را پشت سر بگذارند تا به سوخت تبدیل شوند، در مقابل دیگر چربی‌ها که باید یک فرآیند ۲۶ مرحله‌ای را برای تبدیل شدن به سوخت طی کنند!

بر خلاف اسیدهای چرب زنجیره‌ بلند (LCFAها) که در روغن‌های گیاهی یافت می‌شوند، اسیدهای چرب زنجیره متوسط:

– راحت‌تر هضم می‌شوند.
– به آسانی به عنوان چربی ذخیره نمی‌شوند
– ضد میکروب و ضد قارچ هستند
– از آن‌جایی که به لحاظ سایز کوچک‌تر هستند آسان‌تر توسط سلول‌ها جذب می‌شوند و فورا تبدیل به انرژی می‌شوند
– توسط کبد پردازش می‌شوند، که یعنی بلافاصله به انرژی تبدیل می‌شوند به جای این که به عنوان چربی ذخیره شوند

۱. ثابت شده‌است که به طور طبیعی بیماری آلزایمر را درمان می‌کند

هضم MCFA توسط کبد کتون‌هایی که یک انرژی به آسانی قابل دسترس برای مغز هستند، ایجاد می‌کند. کتون‌ها برای مغز انرژی تامین می‌کنند بدون نیاز به این‌که انسولین گلوکز را پردازش کند و آن را به انرژی تبدیل کند.

تحقیقات اخیر نشان داده‌است که مغز در واقع انسولین خود را خودش برای پردازش گلوکز تولید می‌کند و به سلول‌های مغز نیرو می‌دهد. از آن‌جایی که مغز بیمار آلزایمری توانایی ایجاد انسولین را برای خود از دست داده‌است، کتون‌های روغن نارگیل می‌توانند منبع انرژی جایگزینی را برای کمک به تصلاح عملکرد مغز ایجاد کنند.

۲. از بیماری‌های قلبی و فشار خون بالا جلوگیری می‌کند.

از خواص روغن نارگیل کمک به بیماری های قلبی است. روغن نارگیل سرشار از چربی‌های طبیعی اشباع شده است. چربی‌های اشباع نه تنها کلسترول سالم (که با عنوان HDL شناخته می‌شوند) را در بدن شما افزایش می‌دهند، بلکه به تبدیل LDL یا کلسترول “بد” به کلسترول خوب کمک می‌کنند.

روغن نارگیل با افزایش HDL در بدن، و به سلامت قلب کمک می‌کند و خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

۳. عفونت ادراری و عفونت کلیه را درمان می‌کند و از کبد محافظت می‌کند.

معروف است که روغن نارگیل عفونت دستگاه ادراری (UTI) و کلیه را التیام می‌دهد و از بین می‌برد. اسیدهای چرب زنجیره متوسط موجود در روغن نارگیل به عنوان یک آنتی‌بیوتیک طبیعی عمل می‌کنند به این ترتیب که پوشش لیپیدی روی باکتری‌ها را برهم می‌زنند و آنها را از بین می‌برند. همچنین یک مطالعه وجود دارد که نشان می‌دهد روغن نارگیل به طور مستقیم کبد را از آسیب محافظت می‌کند.

آب نارگیل همچنین به هیدراته بودن بدن کمک می‌کند و به این ترتیب فرآیند بهبودی را پشتیبانی می‌کند. پزشکان حتی آب نارگیل را برای از بین بردن سنگ کلیه تزریق کرده‌اند. نارگیل یک ماده‌ی خوراکی فوق‌العاده قدرتمند است!

۴. التهاب و ورم مفاصل را کاهش می‌دهد.

از خواص روغن نارگیل کاهش التهاب و ورم مفاصل  است. در مطالعه‌ای که در هند انجام شد، سطوح بالای آنتی‌اکسیدان‌های موجود در روغن نارگیل التهاب را کاهش داد و آرتریت (ورم مفاصل) را موثر‌تر از داروهای مطرح این بیماری درمان کرد.

مطالعه‌ی دیگری که به تازگی انجام شده‌است، نشان داد روغن نارگیل که تنها با حرارت متوسط تهیه شود سلول‌های التهابی را سرکوب می‌کند. این روغن هم به عنوان ضد درد و هم به عنوان ضد التهاب عمل می‌کند.

۵. به پیشگیری و درمان سرطان کمک می‌کند.

روغن نارگیل دو خاصیت دارد که کمک می‌کنند با سرطان مبارزه کند. یکی به دلیل کتون تولید شده در هضم آن است. سلول‌های تومور قادر به دسترسی به انرژی موجود در کتون‌ها نیستند و وابسته به گلوکز هستند. اعتقاد بر این است که یک رژیم غذایی کتوژنیک می‌تواند یک بخش احتمالی از فرآیند‌ی درمان برای کمک به بهبودی بیماران مبتلا به سرطان باشد.

دوم این‌که MCFAها دیواره‌های چربی باکتری‌ها را هضم می‌کنند، آنها همچنین می‌توانند باکتری هلیکوباکتر پیلوری را بکشند. معروف است که این باکتری‌ها خطر ابتلا به سرطان معده را افزایش می‌دهند. حتی در مطالعاتی که در آنها سرطان، ناشی از مواد شیمیایی بوده‌است، استفاده از روغن نارگیل مانع از توسعه‌ی سرطان شده‌است! و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

۶. سیستم ایمنی را تقویت می‌کند (ضد باکتری، ضد قارچ، و ضد ویروس)

روغن نارگیل حاوی لوریک اسید است که برای کاهش قارچ کاندیدا، مبارزه با باکتری‌ها، و ایجاد یک محیط خصمانه برای ویروس‌ها شناخته شده‌است. بسیاری از بیماری‌های امروز دراثر رشد بیش از حد باکتری‌های بد، قارچ‌ها، ویروس‌ها و انگل در بدن ایجاد می‌شوند.

شما می‌توانید زمانی که بیمار هستید به جای دانه‌ها و شکر در رژیم غذایی‌تان از روغن نارگیل به عنوان منبع سوخت طبیعی استفاده کنید. شکر به رشد باکتری‌های بد کمک می‌کند. در عوض زمانی که بیمار هستید ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را سه بار در روز و مقدار زیادی سبزیجات و آبگوشت مصرف کنید.

۷. حافظه و عملکرد مغز را بهبود می‌دهد.

از خواص روغن نارگیل بهبود عملکرد مغز و حافظه  است. در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۴ در مجله نوروبیولوژی پیری منتشر شد، محققان دریافتند که MCFA‌های موجود در روغن نارگیل مشکلات حافظه را در افراد مسن‌تر بهبود می‌دهد.

در تمام بیماران پس از مصرف این اسید چرب، بهبود قابل‌توجهی در توانایی به یاد آوری وجود داشت. از آن‌جا که MCFA به راحتی در بدن جذب می‌شود و می‌تواند بدون استفاده از انسولین در دسترس مغز باشد، قادر است سلول‌های مغزی را به طور موثرتری بسوزاند. و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

۸. انرژی و استقامت را بهبود می‌دهد.

روغن نارگیل نه تنها به آسانی هضم می‌شود، بلکه یک انرژی پایدارتر نیز تولید می‌کند و سوخت و ساز بدن‌تان را افزایش می‌دهد. هنگامی که روغن نارگیل باکیفیت و غیر فرآوری شده مصرف کنید، می‌توانید بیش‌ترین سود را از آن ببرید چرا که MCFAها برای تبدیل شدن به انرژی به طور مستقیم به کبد فرستاده می‌شوند!

امروزه، بسیاری از ورزشکاران فعال در زمینه‌ی ورزش سه‌گانه روغن نارگیل را به عنوان منبع انرژی خود در طول آموزش و مسابقاتِ دو استقامت استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با مخلوط کردن روغن نارگیل، عسل خام و دانه‌ی چیا یک سوخت انرژی خانگی تهیه کنید. خیلی ساده ۱ قاشق غذاخوری از هر کدام را با هم مخلوط کنید و ۳۰ دقیقه قبل از تمرین ترکیب حاصل را مصرف کنید.

۹. هضم غذا را بهبود می‌دهد، زخم معده و کولیت اولسروز (کولیت زخمی) را کاهش می‌دهد.

از خواص روغن نارگیل کمک به هضم غذا  است. نارگیل همچنین باعث بهبود هضم غذا می‌شود چرا که به بدن در جذب ویتامین‌های محلول در چربی، کلسیم، و منیزیم کمک می‌کند.

اگر روغن نارگیل در عین حال به عنوان اسیدهای چرب امگا ۳ مصرف شود، تاثیر آن دو برابر می‌شود، چرا که آنها به راحتی برای هضم و استفاده شدن توسط بدن در دسترس هستند.

روغن نارگیل می‌تواند با از بین بردن باکتری‌های بد و قارچ کاندیدا به بهبود باکتری‌ها و سلامت روده کمک کند. عدم تعادل کاندیدا به ویژه می‌تواند اسید معده را کاهش دهد و به این ترتیب باعث التهاب و هضم نامناسب مواد غذایی شود.

۱۰. علائم بیماری‌های کیسه صفرا و پانکراتیت (التهاب لوزالمعده) را کاهش می‌دهد.

MCFAهای موجود در روغن نارگیل به تجزیه شدن آنزیم‌های پانکراس نیازی ندارند، به همین دلیل است که مصرف روغن نارگیل فشار بر روی لوزالمعده را کم می‌کند و در نتیجه علائم بیماری پانکراتیت را کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، هضم این چربی فوق‌العاده، بسیار آسان است و گفته می‌شود که علائم بیماری‌های کیسه صفرا را نیز بهبود می‌دهد. جهت بهبود کیسه صفرا و سلامت کل بدن، به جای سایر چربی‌های زنجیره بلند از روغن نارگیل استفاده کنید.

۱۱. مشکلات پوستی را بهبود می‌دهد (سوختگی، اگزما، شوره‌ی سر، درماتیت، و پسوریازیس)

از خواص روغن نارگیل بهبود مشکلات پوستی  است. روغن نارگیل نه تنها به عنوان یک پاک‌کننده‌ی پوست صورت، مرطوب‌کننده و کرم ضد آفتاب فوق‌العاده است، بلکه می‌تواند بسیاری از اختلالات پوستی را نیز درمان کند. اسیدهای چرب (اسید کاپریلیک و اسید لوریک) موجود در روغن نارگیل به صورت داخلی و خارجی التهاب را کاهش می‌دهد و پوست را مرطوب می‌کند. به همین دلیل روغن نارگیل یک راه‌حل عالی برای تمام انواع بیماری‌های پوستی است.

این روغن از پوست محافظت می‌کند و دارای آنتی‌اکسیدان‌های زیادی است و همین باعث می‌شود برای درمان پوست ایده‌آل باشد. علاوه بر این، خواص ضد میکروبی روغن نارگیل، کاندیدا یا منابع قارچی را که می‌توانند بیماری‌های پوستی زیادی را موجب شوند، از بین می‌برند. و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

۱۲. از بیماری لثه و پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند.

قرن‌ها است که گرداندن روغن نارگیل در دهان به عنوان راهی برای پاک کردن دهان از باکتری‌ها و کمک به التیام بیماری پیرادندانی استفاده می‌شود. روغن نارگیل یکی از روغن‌های موثر برای عمل چرخاندن روغن در دهان است به دلیل میزان فراوان اسیدهای چرب MCFA موجود در آن که ضد باکتری هستند.

با گرداندن روغن در دهان‌تان، روغن طبیعت باکتری‌ها را تغییر می‌دهد و به آنها می‌چسبد. از بین بردن باکتری‌های دهان تا حد زیادی خطر ابتلا به بیماری پیرادندانی را کاهش می‌دهد. اگر می‌خواهید لثه‌های‌تان را درمان کنید و اوضاع دندان‌های‌تان را بهبود بدهید، توصیه می‌کنم روغن نارگیل را سه بار در هفته و هر بار به مدت ۲۰ دقیقه در دهان‌تان بچرخانید.

۱۳. از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

استرس اکسیداتیو و رادیکال‌های آزاد دو مورد از بزرگ‌ترین عاملان ایجادکننده‌ی پوکی استخوان هستند. از آنجا که روغن نارگیل دارای میزان بالایی از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند، می‌تواند یک درمان طبیعی پیشرو برای پوکی استخوان باشد.از خواص روغن نارگیل  جلوگیری از پوکی استخوان است.

یکی دیگر از خواص روغن نارگیل این است که جذب کلسیم را در روده افزایش می‌دهد. تحقیقات صورت گرفته در رابطه با پوکی استخوان نشان داده‌اند که روغن نارگیل نه تنها باعث افزایش حجم و بهبود ساختار استخوان می‌شود، بلکه ضعیف شدن استخوان ناشی از پوکی استخوان را کاهش می‌دهد. و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

۱۴: به بهبود دیابت نوع اول و دوم کمک میکند

دیابت نوع ۲

هنگامی که سلول‌ها در برابر انسولین واکنشی نشان نمی‌دهند و دیگر گلوکز را برای تولید انرژی دریافت نمی‌کنند، در واقع “مقاوم به انسولین” شده‌اند. بنابراین لوزالمعده انسولین بیش‌تری برای جبران آزاد می‌کند و سبب ایجاد یک چرخه‌ی تولید بیش از حد می‌شود. مقاومت به انسولین پیش‌ماده‌ی دیابت نوع II است.

MCFA‌های موجود در روغن نارگیل به تعادل واکنش انسولین در سلول‌ها کمک می‌کند و فرآیند گوارش سالم را بهبود می‌دهد. آنها فشار روی لوزالمعده را کم می‌کنند و به بدن یک منبع انرژی پایدار می‌دهند که وابسته به واکنش گلوکز نیست و می‌تواند مانع مقاومت به انسولین و دیابت نوع دوم شود.

 دیابت نوع ۱

مطالعه‌ای روی موش‌های مبتلا به دیابت نوع ۱ انجام شد و سطح گلوکز خون ناشتای آنها از نوک دم‌شان اندازه‌گیری شد. چهار هفته پس از درمان با استفاده از روغن نارگیل، موش‌ها کاهش قابل‌توجهی را در سطح قند خون خود تجربه کردند.از خواص روغن نارگیل  بهبود دیابت نوع ۱ است.

رخ دادن این نتایج به دلیل اثری است که روغن نارگیل بر ترشح انسولین دارد، که باعث می‌شود سطح گلوکز خون به وسیله‌ی این هورمون بهتر تنظیم و متعادل شود.

۱۵. روغن نارگیل به کاهش وزن کمک می‌کند.

به دلیل توانایی روغن نارگیل برای تولید انرژی، جای تعجبی نیست که به از دست دادن وزن کمک می‌کند. این روغن به سوزاندن چربی کمک می‌کند، اشتها را کاهش می‌دهد و مطابق با نتایج مطالعات به طور خاصی برای از دست دادن چربی شکم مفید است! از خواص روغن نارگیل کمک به کاهش وزن  است.

توانایی نارگیل برای سوزاندن چربی به خوبی اثبات شده‌است. در سال ۱۹۸۵ مطالعه‌ای که در مجله‌ی سم شناسی و بهداشت محیط منتشر شد، ثابت کرد که تنها یک تزریق دکانوئیک اسید منجر به “کاهش در ابتدا سریع، و سپس تدریجی در مصرف غذا و از دست دادن وزن بدن به موازات آن” در موش‌های نر شد.

شاید دور از عقل به نظر برسد این‌که تصور کنیم خوردن روغن نارگیل (چربی) به از دست دادن چربی کمک خواهد کرد، اما در واقع کاملا منطقی است. کلید فهم این پدیده به توانایی‌های چند بعدی MCFAها برای کنترل انواع فرآیندهای فیزیولوژیکی مربوط است.

برای مثال، در مطالعه‌ی سال ۱۹۸۵ که در بالا ذکر شد، کشف شد که دکانوئیک اسید پیشرفت‌های قابل‌توجهی در عملکرد تیروئید دارد، به پایین آمدن ضربان قلب در زمان استراحت کمک می‌کند، و به بدن‌تان کمک می‌کند که برای داشتن انرژی چربی بسوزاند.

اخیرا، مجله‌ی تحقیقات چاقی مطالعه‌ای منتشر کرد از دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه بوستون که به ما سرنخی می‌دهد در رابطه با این‌که چرا MCFA‌ها توانایی سوزاندن چربی را دارند.

با آزمودن اثراتی که MFCAها در تجزیه‌ی چربی دارند، سلول‌های چربی در موش‌ها با دکانوئیک اسید تحت درمان قرار گرفتند. آنها مشاهده کردند که تجزیه‌ی چربی در چنان سطح قابل‌توجهی رخ داد که به معنای واقعی کلمه‌ی ویژگی‌های گرسنه ماندن به مدت چند ساعت را مورد تقلید قرار داد.

گرسنگی، در این‌جا منفی در نظر گرفته نمی‌شود، بلکه مثبت است بدان جهت که بدن ذخایر انرژی خود را به طور موثر استفاده می‌کند و به تفکیک ذخایر چربی غیرضروری سرعت می‌دهد.

به گفته‌ی محققانی که این مطالعه را هدایت کردند، “این تغییرات می‌تواند تا حدی در کاهش وزن مربوط به اسیدهای چرب زنجیره متوسط موجود در رژیم غذایی در انسان و حیوان موثر باشد.”

۱۶. عضله‌سازی می‌کند و چربی بدن را از بین می‌برد.

MCFAها فقط برای سوزاندن چربی خوب نیستند؛ آنها برای ساخت عضله نیز عالی هستند. MCFAهای موجود در نارگیل همچنین در محصولات معروف عضله‌سازی استفاده می‌شوند.

با این حال اکثریت قریب به اتفاق مکمل‌هایی که به شدت تولید می‌شوند، از اشکال پردازش‌‌شده‌ی MCFA استفاده می‌کنند. اما شما با خوردن نارگیل واقعی، فواید واقعی این ماده‌ی خوراکی را به بدن‌تان می‌رسانید. من توصیه می‌کنم که ۳ قاشق غذاخوری روغن نارگیل به نوشیدنی عضله‌سازی که به طور روزانه می‌خورید، اضافه کنید.از خواص روغن نارگیل عضله سازی بدون دردسر  است. و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

۱۷. روغن نارگیل برای سلامتی مو نیز فوایدی دارد.

اگر سرتان شوره می‌زند یا موهای خشکی دارید، روغن نارگیل اسیدهای چربی دارد که برای کمک به بهبود این اختلالات مناسب هستند. شما می‌توانید شامپوی نارگیل و اسطوخودوس خانگی خودتان را به منظور بهبود سلامت موهای‌تان درست کنید و از روغن نارگیل مستقیما به عنوان یک نرم‌کننده‌ی کاملا طبیعی برای موهای‌تان استفاده کنید.

برای خلاص شدن از شوره‌ی سر و ضخیم شدن مو، ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با ۱۰ قطره روغن معطر رزماری مخلوط کنید و ترکیب حاصل را به مدت ۳ دقیقه روی پوست سرتان ماساژ بدهید. پس از گذشت ۳۰ دقیقه دوش بگیرید.

۱۸. کاندیدا و عفونت‌های قارچی را از بین می‌برد.

مطالعه‌ای که در ژورنال “عوامل ضد میکروبی و شیمی درمانی” منتشر شد، نشان داد که دکانوئیک اسید و لوریک اسید موجود در روغن نارگیل درمان طبیعی موثری برای قارچ کاندیدا آلبیکنس و عفونت‌های قارچی است.

برای کشتن قارچ کاندیدا به طور موثر و درمان عفونت قارچی، قندهای فرآوری شده و غلات تصفیه‌شده را از رژیم غذایی‌تان حذف کنید و مقدار زیادی از چربی‌های سالم مصرف کنید. سه بار در روز و هر بار ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل به عنوان یک مکمل مصرف کنید.از خواص روغن نارگیل از بین بردن تمام عفونت های قارچی  است. و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

۱۹. روغن نارگیل ضد پیری است.

با توجه به تحقیقات منتشر شده در مجله‌ی پزشکی Food and Function، روغن نارگیل سطح آنتی‌اکسیدان را بهبود می‌دهد و می‌تواند پیری را کند کنَد. روغن نارگیل با کاهش فشار در کبد و کاهش استرس اکسیداتیو تاثیر خود را می‌گذارد.

محققین این پژوهش همچنین پی بردند که روغن نارگیل ممکن است به دلیل تاثیری که روی کبد می‌گذارد، از روند سم‌زدایی حمایت کند. برای این‌که به طور طبیعی روند پیری را کند کنید ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با نوعی توت که غنی از آنتی‌اکسیدان است برای صبحانه میل کنید. شما همچنین می‌توانید آن را به طور مستقیم روی پوست‌تان استعمال کنید تا از فواید دیگر آن برای پوست و خواص صاف‌کنندگی آن استفاده کنید.از خواص روغن نارگیل کاهش روند پیری  است.

۲۰. روغن نارگیل به متعادل شدن هورمون‌ها کمک می‌کند.

استفاده از روغن نارگیل برای هورمونهای‌تان نیز فوایدی دارد! روغن نارگیل به طور طبیعی می‌تواند به تعادل هورمون‌ها کمک کند به دلیل این‌که یک منبع عالی از چربی‌های اشباع از جمله لوریک اسید است. مطالعات نشان داده‌اند که روغن نارگیل می‌تواند یک چربی بسیار عالی برای مصرف در دوران یائسگی باشد و همچنین ممکن است اثرات مثبتی روی سطح استروژن داشته باشد.

برای این‌که به طور طبیعی هورمونهای‌تان را متعادل کنید مصرف قند و غلات را‌ کاهش دهید و میزان فراوانی از چربی‌های سالم موجود در نارگیل، آووکادو، تخم کتان و روغن حیوانی استفاده کنید.از خواص روغن نارگیل تعادل هورمونی  است. و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

۲۱. آسیب رادیکال‌های آزاد را حذف می‌کند.

رادیکال‌های آزاد محصول جانبی تنفس سلولی هستند؛ این بدان معنی است که آنها زمانی تولید می‌شوند که شما ورزش می‌کنید. با این حال، اگر آنها بیش از اندازه‌ تولید شوند، ممکن است به راحتی باعث بروز استرس اکسیداتیو در بدن شوند، و در نتیجه به خستگی عضلانی و بیماری‌های دیگری منجر شوند که مطمئنا توانایی فرد را برای ورزش کردن و فعال بودن مهار می‌کند. با این وجود، ثابت شده است که روغن نارگیل به دلیل توانایی‌اش برای بهبود سیستم دفاع آنتی‌اکسیدانی شما، مانع استرس اکسیداتیو می‌شود. روغن نارگیل این رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد و آنها را از بدن حذف می‌کند.

۲۲. استرس را از بین می‌برد.

استرس یک ابزار بازخوردی است که توسط بدن‌مان به منظور تقویت حالت جسمی و روانی آدم‌ها استفاده می‌شود. با این حال، استرس شدید و / یا همیشگی اثرات مضر روی بدن دارد. بنابراین، از بین بردن استرس جزء حیاتی حفظ یک ذهنیت سالم است.

باز هم، میزان فراوان اسید چرب زنجیره متوسط موجود در روغن نارگیل کمک می‌کند که این ماده به طور خاصی برای کاهش استرس سودمند باشد.از خواص روغن نارگیل  کاهش استرس است. و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

۲۳. به عنوان کرم ضد آفتاب عمل می‌کند.

به تازگی، محققان کشف کرده‌اند که بسیاری از گیاهان و روغن‌های حاوی مواد طبیعی می‌توانند به به عنوان “کرم‌های ضد آفتاب” طبیعی عمل کنند.

یکی از این گیاهان نارگیل است و روغنی که از آن گرفته می‌شود. یک مطالعه که توسط ژورنال فارماکوگنوزی ریویو منتشر شد نشان داد که روغن نارگیل، و همین‌طور روغن بادام زمینی، پنبه دانه، و روغن زیتون، حدود ۲۰٪ از اشعه‌ی ماوراء بنفش خورشید را مهار می‌کنند. برای گسترش این ایده و حتی بیش‌تر، یک مطالعه واقعا مقدار SPF انواع روغن‌های مختلف را با استفاده از روش اسپکتروفتومتری (طیف‌سنجی نوری) محاسبه کرد.

محققان نتیجه گرفتند که روغن نارگیل در بین ۱۶ روغن به لحاظ مقدار SPF (۷.۱۱۹) رتبه‌ی دوم را دارد و درست بعد از روغن زیتون قرار می‌گیرد.

از آن‌جایی که اشعه‌ی UV خورشید می‌تواند بسیار خطرناک باشد، ضروری است که آدم‌ها از پوست خود به منظور جلوگیری از سرطان پوست، بیماری‌ها، و پدیدار شدن زودهنگام چین و چروک محافظت کنند.

۲۴. ماسک مو مناسبی است

روغن نارگیل در دمای اتاق حالت کرمی دارد، و زمانی که ۲۴ درجه حرارت ببیند مایع می‌شود. زمانی که زیر دوش هستید، با نگه داشتن بطری روغن زیر آب گرم، آن را ذوب کنید. سپس، بعد از شامپو کردن موهای‌تان، مقدار زیادی از روغن را به تارهای مرطوب موها‌یتان بمالید و موهای‌تان را بپیچید و پشت سرتان جمع کنید. برای این‌که درخشش و رطوبت را به آن تارهای مرده و کدر برگردانید، اجازه بدهید قبل از آبکشی، روغن حداقل ۵ دقیق روی موهای‌تان بماند.

۲۵. کرم زیر چشم خوبی است

پوست زیر چشم‌تان نازک و ظریف، و مستعد بروز خطوط ریز، پف و حلقه‌های سیاه است. اگر شما مخالف پرداخت پول هنگفت برای خریداری کرم‌های دور چشم هستید، پس از روغن نارگیل استفاده کنید. فقط کمی از آن را بین انگشتان دست‌تان مالش دهید تا گرم شود و سپس به آرامی آن را زیر چشم‌تان مالش بدهید.

خواص روغن نارگیل ۲۶: برطرف‌کننده‌ی وز مو است

به اندازه‌ی یک نخود از روغن نارگیل را بین انگشتان‌تان مالش دهید تا گرم شود، سپس آن را به ۵ سانت انتهایی موهای‌تان بمالید تا تمام روز از وز در امان باشند. اگر موهایی ضخیم‌تر و زبرتر دارید، روغن نارگیل را از وسط طول موهای‌تان تا پایین بمالید تا وز آن بیش‌تر کنترل شود. نکته‌ی مثبت این‌که با این روش موها‌ی‌تان براق‌تر و نرم‌تر نیز خواهند بود. و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

۲۷. درخشان‌کننده‌ی پوست است

پوست درخشان و شاداب مد روز است! اما اگر به طور طبیعی چنین پوستی ندارید، فقط کمی روغن نارگیل ذوب شده را روی استخوان‌های گونه‌های‌تان، گودی بالای لب بالایی‌تان و درست بالای ابروهای‌تان بمالید تا پوست مرطوبی داشته باشید که ازدرون روشن به نظر می‌رسد.

خواص روغن نارگیل ۲۸: اسکراب بدن است

نصف فنجان نمک دریایی یا شکر را با مقدار مساوی روغن نارگیل ذوب شده مخلوط کنید، و سپس با استفاده از دست‌های‌تان این ترکیب را روی قسمت‌های زبر پوست‌تان بمالید. این اسکراب در هنگامی این‌که سلول‌های مرده‌ی پوست را حذف می‌کند، به آن رطوبت می‌دهد. نتیجه: پوست مانند پوست بچه نرم می‌شود. برای قسمت‌های زبرتر پوست‌تان یعنی روی پاها و آرنج، نمک یا شکر ترکیب را کمی بیش‌تر کنید. اگر آن را به تنهایی استفاده کنید با رایحه‌ای گرمسیری از حمام خارج خواهید شد، اما می‌توانید کمی روغن اسطوخودوس نیز به آن اضافه کنید.

۲۹. هنگام آشپزی می‌تواند جایگزین چربی‌های ناسالم شود.

بله، شما می‌توانید با روغن نارگیل آشپزی کنید. از همان مقدار کره یا روغن سبزیجاتی که در دستور پخت خواسته شده است استفاده کنید. برای بیسکوییت‌ها، کیک‌های پای، و سایر ترکیب‌هایی که چربی قرار است سرد شود، روغن نارگیل را قبل از استفاده در یخچال فریز کنید. از روغن نارگیل برای چرب کردن سینی‌های فر و تابه‌های کیک استفاده کنید و آن وقت خوراکی‌های پخته شده‌تان خیلی راحت از ظرف جدا خواهند شد.

۳۰. قرص طبیعی مکیدنی گلو است.

به جای قرص‌های مکیدنی گلو درد و سرفه که معمولا از طعم و رنگ‌های مصنوعی ساخته می‌شوند از خواص روغن نارگیل برای این منظور بهره بگیرید. برای تسکین درد حاصل از گلو درد یا سرفه تا سه بار در روز یک دوم تا ۱ قاشق چایخوری روغن نارگیل را قورت بدهید، و دمنوش ریشه‌ی شیرین بیان را با روغن نارگیل ترکیب کنید تا یک مسکن طبیعی گلو درست کنید. برای داشتن یک ماده‌ی مقوی ایمنی فوق‌العاده در برابر ویروس‌ها و سرماخوردگی‌ها ریشه‌ی شیرین بیان، عسل، و لیمو را نیز به آن اضافه کنید.

۳۱. تازگی تخم مرغ‌ها را افزایش می‌دهد.

شما می‌توانید از روغن نارگیل برای مهر و موم کردن منافذ موجود در پوسته‌ی تخم مرغ استفاده کنید و عمر آن‌ها را در یخچال تان طولانی‌تر کنید. مقدار کمی روغن را بر روی پوست تخم‌مرغ بمالید و بگذارید جذب آن شود، این کار مانع نفوذ اکسیژن در تخم مرغ می‌شود. این روش می‌تواند عمر تخم‌مرغ‌های شما را ۱ تا ۲ هفته بیشتر کند. و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

۳۲. به عنوان خمیر دندان خانگی کاربرد دارد.

یکی دیگر از خواص روغن نارگیل این است که می‌توان از آن به‌عنوان خمیردندان استفاده کرد. قسمت‌های مساوی از روغن نارگیل را با جوش شیرین مخلوط کنید و بعد چند قطره روغن معطر نعناع را به آن اضافه کنید تا به یک خمیردندان خانگی دست پیدا کنید. می‌توانید دستورالعمل من برای خمیردندان پروبیوتیک خانگی با استفاده از روغن نارگیل، خاک رس، پروبیوتیک‌ها و روغن معطر نعناع را امتحان کنید.

۳۳. به عنوان دهانشویه‌ی طبیعی کاربرد دارد.

قسمت‌های مساوی از روغن نارگیل را با جوش شیرین مخلوط کنید و بعد چند قطره روغن معطر نعناع را به آن اضافه کنید. برای سفید کردن دندان‌ها، بهبود سلامت لثه‌ها، و تقویت سلامتی‌تان هر روز از این دهانشویه استفاده کنید. مطابق تحقیقات صورت گرفته در موسسه‌ی فناوری آتلون، خواص آنتی‌بیوتیکی روغن نارگیل باکتری‌هایی را که باعث فساد دندان می‌شوند نابود می‌کند. و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

۳۴. یک دئودورانت طبیعی است.

خواص ضد باکتری طبیعی روغن نارگیل به دور نگه‌داشتن بوی بد از بدن کمک می‌کند. این ماده به تنهایی یک دئودورانت بی‌نظیر است یا وقتی با خمیر ساخته شده از جوش شیرین و روغن‌های معطر ترکیب می‌شود.

۳۵. به صورت محلول سلولیت استفاده می‌شود.

برای مبارزه با آفتاب سوختگی و سلولیت ناخوشایند، ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با ۱۰ قطره روغن معطر گریپ فروت مخلوط کنید و آن را در یک حرکت دایره‌ای روی ناحیه‌ی آسیب دیده ماساژ دهید. بعد آن را شستشوی خشک دهید تا به تحریک جریان خون و سم زدایی سلولی کمک کنید.

۳۶. دافع حشرات است.

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با یکی دو قطره نعناع، رزماری، و روغن درخت چای مخلوط کنید تا باعث دفع مگس‌ها، پشه‌ها، و زنبورها را از خود برانید. این جایگزین امنی برای دی‌ای‌ای‌تی است و می‌توان آن را با اطمینان خاطر در همه‌ جای بدن استفاده کرد.

۳۷. یک کرم ضد قارچ محسوب می‌شود.

به خاطر قابلیت‌های آنتی بیوتیکش، روغن نارگیل می‌تواند عموما برای درمان پای ورزشکاران و قارچ‌های پوستی استفاده شود. کمی از آن را به ناحیه‌ی مبتلا شده بمالید و یا آن را به حال خود رها کنید یا بعد از آن که مدت زمان لازم برای جذب شدنش سپری شد با یک حوله‌ی کاغذی پاک کنید. و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

خواص روغن نارگیل ۳۸: به داشتن خواب راحت کمک می‌کند.

روغن نارگیل وقتی با استفاده از روغن‌های معطری مانند اسطوخدوس یا روغن بابونه‌ی رومی ترکیب می‌شود یک روغن حامل بی‌نقص تشکیل می‌دهد که می‌تواند به کاهش اضطراب کمک کند و باعث داشتن یک خواب خوب و راحت شبانه بشود.

۳۹. با جوش‌های پوستی مبارزه می‌کند.

علاوه بر نوجوانان برای بزرگسالان نیز جوش مسئله‌ای جدی به شمار می‌رود و عموما به خاطر رشد بیش از حد باکتری‌ها یا یک عدم تعادل در چربی پوست به وجود می‌آیند. روغن نارگیل به عنوان یک آنتی‌بیوتیک طبیعی عمل می‌کند، باکتری‌های مضری را که باعث بروز جدی جوش‌ها می‌شوند از بین می‌برد. روغن نارگیل را با روغن درخت چای و عسل خام ترکیب کنید تا فایده‌ها و کارایی آن را افزایش دهید.

۴۰. درمانی برای معالجه‌ی اگزما و پسوریازیس به شمار می‌رود.

از روغن نارگیل می‌توان به عنوان کرم برای درمان طبیعی پوست خشک و پوسته پوسته شده‌ی افراد مبتلا به اگزما و پسوریازیس استفاده کرد. روغن نارگیل، کره‌ی شی و روغن گوشت ترکیب کنید تا به بهترین نتایج دست یابید. این هم یکی دیگر از خواص روغن نارگیل که فوق‌العاده است.

عوارض جانبی و مضرات روغن نارگیل

روغن نارگیل به ندرت دارای عوارض جانبی است. گاهی ممکن است حساسیت تماسی برای برخی افراد که به نارگیل حساسیت دارند رخ بدهد. همچنین گفته می‌شود که برخی از محصولات تمیز کننده‌ی تولیدشده از روغن نارگیل نیز آلرژی تماسی ایجاد می‌کنند اما چنین چیزی شایع نیست. در واقع، روغن نارگیل به کاهش دادن عوارض جانبی بسیاری از داروها شناخته شده‌است. و در مطالعات، روغن نارگیل علائم و عوارض جانبی درمان‌های سرطان را کاهش داده‌است!

روغن نارگیل را چگونه استفاده کنیم

من از روغن نارگیل برای پخت و پز استفاده می‌کنم، و اغلب یک قاشق غذاخوری از آن را در اسموتی صبح‌گاهم می‌ریزم. شما هم می‌توانید آن را به طور مستقیم به پوست‌تان بمالید یا از آن به عنوان یک روغن حامل برای تهیه‌ی روغن‌های معطر یا دیگر ترکیبات استفاده کنید.

* هشدار – روغن نارگیل تصفیه شده یا پردازش شده ممکن است سفیده شده باشد، بیش از حد گرم شده باشد، و به لحاظ شیمیایی برای افزایش ماندگاری پردازش شده باشد. پردازش روغن ساختار شیمیایی را تغییر می‌دهد و این چربی‌ها دیگر فایده‌ای برای شما ندارند.

نکته: روغن نارگیل بکر تهیه کنید تا از خواص روغن نارگیل بیش‌ترین فایده‌ی ممکن را از آن ببرید.

قبل از اینکه داستان بی‌پایان خواص آب نارگیل را شروع کنیم، بیایید به جنبه‌های زیستی این میوه، نگاه سریعی بیندازیم.  واسکو دو گاما این نام را بر نارگیل گذاشت. ساکنان، به دلیل چهره ترسناک نارگیل(چشمان ترسناک نارگیل) نام آن را “کوکو” گذاشتند. وقتی این “کوکو” به انگلستان رسید، پسوند” نات” به آن اضافه‌شد و آن را به “کوکونات” (نارگیل) تبدیل‌کرد. جالب است نه؟

ولی نارگیل، آنگونه که خیلی از ما فکرمی‌کنیم، جزء مغزها نیست. درواقع، نارگیل میوه‌ای سخت است که بر درختان نخل محیط‌های استوایی ساحلی رشدمی‌کند. این درخت معمولا بسته به نوع و منطقه، در هر فصل صدها میوه می‌دهد.

آب نارگیل در واقع، عصاره موجود در آندوسپرم (حفره داخلی) در نارگیل جوان (حدود ۵-۷ ماهه) است. این مایع شفاف، شیرین و استریل است و ترکیبات ضروری متعدد مانند ویتامین‌ها، موادمعدنی، قند، الکترولیت‌ها، اسیدهای آمینه، فیتوهورمون‌ها و سیتوکین را داراست.

هر نارگیل ممکن است، بسته به اندازه و نوع، حدود ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌لیتر آب داشته‌باشد. هر میوه‌ای که سنش کمتر از پنج ماه باشد تلخ است و مواد مغذی ندارد. به‌عبارت دیگر، نارگیل‌های بالغ آب کمتری دارند زیرا اندوسپرم آنها ضخیم است و هسته سفید خوراکی دارد.

خواص نارگیل: خواص آب نارگیل برای سلامتی و زیبایی

آیا می‌دانستید آب نارگیل قادر به نجات جان افراد زیادی در جنگ جهانی دوم شد؟

ممکن است شما این را بعید بدانید اما مستندات زیادی وجوددارد که اهمیت آب نارگیل را به عنوان یک مایع اضطراری داخل وریدی در سال‌های ۴۰ و ۵۰ اثبات‌می‌کند.

۱. سلامت قلبی‌عروقی را افزایش‌می‌دهد

برای یک قلب سالم، باید غذاهای مغذی بخورید و منظم ورزش‌کنید. و حالا، می‌توانید نوشیدن آب‌نارگیل را به فهرست اضافه‌کنید.

مطالعات نشان‌داده‌اند که آب نارگیل می‌تواند خطر حملات قلبی را کاهش‌داده، فشار خون و فشارخون بالا را پایین ‌آورد.

آب نارگیل، ترجیحا تازه، می‌تواند برای افزایش سلامت قلبی‌عروقی، یکبار در روز مصرف‌شود.

ملاحظه– آب نارگیل ممکن است کالری کمی داشته‌باشد اما آب یک نارگیل می‌تواند پنج گرم قند داشته‌ باشد. بنابراین، خوردن زیاد آب نارگیل توصیه‌نمی‌شود.

۲. سوخت‌وساز را افزایش‌می‌دهد

احتمالا می‌دانید سوخت‌وساز بالا به این معناست که شما کالری بیشتری بسوزانید. در حالی‌که خیلی چیزها ممکن است سوخت‌وساز شما را کند کند، آب نارگیل از آنها نیست. درواقع، آب نارگیل می‌تواند سوخت‌وسازتان را افزایش‌دهد.

یکی از مواد ضروری برای سوخت‌وساز مناسب کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها و تبدیل آنها به انرژی، منگنز است. به همین دلیل آب نارگیل به افزایش سوخت‌وساز کمک‌می‌کند. و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

۳. از سنگ کلیه جلوگیری می‌کند.

جلوگیری از سنگ کلیه یکی از موثرترین خواص آب نارگیل است. سنگ کلیه می‌تواند باعث درد زیاد و مشکلات سلامتی جدی شود. نوشیدن آب نارگیل می‌تواند به جلوگیری از سنگ کلیه کمک‌کند.

سنگ کلیه زمانی اتفاق‌می‌افتد که در کلیه‌های شما تجمعی از کریستال‌ شکل‌بگیرد که باید از طریق ادرار دفع‌شود. تحقیقات نشان‌داده‌است آب نارگیل، میزان کریستال‌های جمع‌شده در کلیه را کاهش‌می‌دهد و همین امر ایجاد سنگ کلیه را به شکل قابل‌توجهی کاهش‌می‌دهد.

۴. به گوارش کمک‌می‌کند

همه می‌دانند مصرف فیبر برای عملکرد درست سیستم گوارشی شما ضروری است. آب‌نارگیل سرشار از فیبر است و به‌همین دلیل به سیستم گوارشی شما کمک‌می‌کند.

آب یک نارگیل حاوی ۹ درصد فیبر موردنیاز روزانه شماست. و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

۵. از کم‌آبی بدن جلوگیری‌کرده و آن را درمان‌می‌کند

کم‌آبی زمانی اتفاق‌می‌افتد که میزان آب بدن شما کاهش‌یابد. این اتفاق معمولا نتیجه ننوشیدن آب کافی یا از دست‌دادن آب از طریق دفع است. آب نارگیل، بدن شما را هیدراته نگه‌می‌دارد، و به همین دلیل بسیاری از ورزشکاران از آن به‌عنوان یک نوشیدنی بعد از تمرین استفاده‌می‌کنند.

هنگامی که بدن‌تان کم‌آب شده است، فقط آب از دست نمی‌دهید؛ املاح ضروری و مواد مغذی را نیز ازدست‌می‌دهید. آب‌نارگیل، که میزان آب بالایی دارد و سرشار از مواد مغذی است، به جبران کم‌آبی بدن‌تان کمک‌می‌کند.

۶. به گرفتگی عضلانی کمک‌می‌کند

گرفتگی عضلانی می‌تواند به دلایل زیادی اتفاق‌بیفتد و آب نارگیل به کاهش این ناراحتی کمک‌می‌کند.

با استناد به مطالعات، کمبود پتاسیم می‌تواند باعث اسپاسم عضلانی شود. یک رژیم غذایی سرشار از پتاسیم، تضمین‌می‌کند که عضلات شما در شرایط عالی بمانند.

تمرین‌کردن بیش ازحد نیز می‌تواند باعث گرفتگی عضله شود که می‌تواند با مصرف الکترولیت‌ها بهترشود. آب نارگیل که آب و پتاسیم از دست‌رفته را جبران‌می‌کند، می‌تواند جایگزین مناسبی برای هر نوع نوشیدنی انرژی‌زا باشد.

۷. استخوان‌ها را قوی‌می‌کند

اگرچه استخوان‌های ما بیشتر از کلسیم تشکیل‌شده‌اند، اما برای حفظ قدرت و تراکم استخوان به بعضی مواد مغذی نیز نیازداریم.

مطالعات زیادی درمورد تاثیر آب‌نارگیل بر استخوان‌ها انجام‌شده‌است. نتایج این مطالعات مطلوب بوده است.آب‌نارگیل مقدار قابل‌توجهی کلسیم دارد که برای استخوان‌های سالم ضروری است. همچنین آب نارگیل حاوی منیزیم نیز هست که قدرت استخوان را می‌سازد.

۸. نفخ را کاهش‌می‌دهد

نفخ معمولا به گاز مربوط است. اما می‌تواند به‌دلیل مصرف زیاد سدیم نیز باشد که آب‌نارگیل می‌تواند آن را کاهش‌دهد.

نارگیل حاوی مقدار زیادی پتاسیم است که به خنثی‌شدن اثر سدیم کمک‌می‌کند. و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

۹. به کاهش وزن کمک‌می‌کند

کاهش وزن یکی از خواص شگفت‌انگیز نوشیدن آب نارگیل است. مصرف مواد کالری‌ خالی (موادی که تنها پرکالری هستند و مواد مغذی ندارند) یکی از دلایل اصلی افزایش وزن شما است. نوشیدنی‌های گازدار و دیگر نوشیدنی‌های قندی می‌توانند کالری‌های زیادی را به شما بدهند و باعث شوند احساس گرسنگی کنید. اگر به دنبال یک جایگزین هستید، آب‌نارگیل یک جایگزین عالی است.

آب نارگیل منبع خوبی از فیبررژیمی است. بدن شما فیبر را هضم نمی‌کند، بنابراین مدت بیشتری در بدن‌تان مانده و باعث‌می‌شود احساس سیری کنید. به همین دلیل‌است که احساس گرسنگی کمتری دارید و کمتر می‌خورید.

۱۰. به افراد دیابتی کمک‌می‌کند.

آیا افراد دیابتی می‌توانند این نوشیدنی شیرین و خوشمزه را بنوشند؟ تحقیقات نشان‌می‌دهد که بله!

مطالعات خاصی دریافتند که آب نارگیل های رسیده می‌تواند اثرات ضد دیابت داشته‌باشد. افراد دیابتی در برابر لخته‌شدن‌خون آسیب‌پذیر هستند و این مسئله جان‌شان را به خطر می‌اندازد. آب نارگیل نه تنها قندخون را کاهش‌می‌دهد بلکه از لخته‌شدن خون نیز جلوگیری‌می‌کند. و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

ملاحظه– افراد دیابتی باید برای مصرف آب نارگیل، برای بررسی علائم هیپوگلیسمی، قندخون خود را چک‌کنند.

۱۱. فشارخون را پایین‌می‌آورد

آب‌نارگیل تاثیر مستقیمی بر فشارخون دارد. مطالعات نشان‌می‌دهند آب‌نارگیل می‌تواند به پایین‌آوردن فشار خون و فشارخون بالا کمک‌کند. همچنین آب نارگیل، کلسترول را پایین‌آورده و از لخته‌شدن خون جلوگیری‌می‌کند.

آب نارگیل دارای خواص آنتی‌ترومبوتیک است، یعنی به جلوگیری از لخته‌شدن خون کمک‌می‌کند. همچنین کلسترول را که با انسداد عروق قلبی بر فشار خون‌تان اثرمی‌گذارد، پایین می‌آورد.

۱۲. اسهال را درمان‌می‌کند

آب‌نارگیل، مایعی ضروری برای افراد مبتلا به اسهال است. آب نارگیل با جایگزین‌کردن مایع از دست‌رفته دستگاه گوارش، از بستری‌شدن جلوگیری‌می‌کند.

جالب است که این مایع ساده، اسمولاریته بالاتری نسبت به محلول ORS  تجویزی سازمان سلامت جهانی دارند و این به‌دلیل وجود ترکیبات شیمیایی ضروری مانند اسیدهای آمینه، مواد معدنی، آنزیم‌ها و اسیدهای چرب است. آب نارگیل به‌دلیل داشتن سدیم و کلرید پایین و قند و اسیدهای آمینه بالا، یک جایگزین مایع متعادل برای اسهال است. و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

۱۳. جایگزین الکترولیت است

آب نارگیل، یک جایگزین کوتاه‌مدت موثر برای پلاسمای خون انسان نیز هست. ۱۰۰ میلی‌لیتر آب‌نارگیل حاوی ۲۵۰ میلی‌گرم پتاسیم و ۱۰۵ میلی‌گرم سدیم است که کمبود الکترولیت را در بدن جبران‌می‌کند.

این تنها دلیل محبوب بودن نارگیل در جنگ جهانی دوم است.

۱۴. یک سم‌زداست

همه ما می‌دانیم سم‌زدایی یک فرآیند مهم برای عملکرد درست بدن است. این فرآیند به بیرون‌رفتن مواد مضر از اندام‌های ما کمک‌کرده و ما را از درون و بیرون سالم‌می‌کند.

اما می‌دانستید کم‌آبی بدن نیز در ایجاد سم در بدن نقش‌دارد؟

بله، نقش‌دارد، زیرا آبرسانی ناکافی مانع عملکرد اندام‌های سم‌زدا- کلیه‌ها و کبد- شده و باعث تجمع سموم در بدن ما می‌شود.

چه کاری می‌توانیم انجام‌دهیم؟

راه‌حل آسان است. هیدراته بمانید. و چه چیزی بهتر از آب‌نارگیل محبوب‌مان می‌تواند جایگزینی برای آبرسانی باشد؟

بدن ما، در صورت داشتن همه مواد مغذی و آبرسانی لازم، قادر به پاکسازی و سم‌زدایی خود است، و آب نارگیل دارای همه مواد مغذی لازم مانند سدیم و پتاسیم است.

۱۵. برای بعد از یک جلسه تمرین طولانی مفید است

جای نوشیدنی‌های انرژی‌زای خود را به آب‌نارگیل بدهید تا حتی بعد از یک جلسه تمرینی طولانی، هیدراته بمانید.

آب‌نارگیل سرشار از پتاسیم، سدیم، منیزیم و کلسیم ضروری است که به جبران الکترولیت‌های ازدست‌رفته در بدن کمک‌می‌کند. همچنین، به حفظ تعادل مناسب مایع کمک‌می‌کند.

۱۶. سطح pH را متعادل‌می‌کند

خیلی از سموم و ترکیبات شیمیایی موجود در محیط و غذاها، pH  بدن‌تان را به شدت اسیدی می‌کنند که می‌تواند باعث درد مفاصل، حساسیت شیمیایی، سوزش معده، افزایش وزن، دیابت و ضعف سیستم ایمنی شود.

اینجاست که آب‌نارگیل واردمی‌شود.

آب نارگیل خاصیت قلیایی دارد که به ذخیره pH سالم در بدن کمک‌می‌کند. بنابراین، دفعه بعدی که با اسیدیته آزاردهنده و سوزش معده مواجه‌شدید، در خوردن این نوشیدنی خوشمزه شک نکنید.

۱۷. انرژی‌زایی فوری است

آیا هنوزهم بعد از یک روز آفتابی به نوشیدن نوشیدنی انرژی‌زا اعتماد می‌کنید؟ این کار را نکنید. زیرا حالا دلیل بهتری برای روی آوردن به آب‌نارگیل دارید.

یک لیوان آب نارگیل تازه دارای ۵ میلی‌گرم قند طبیعی است که تاثیرات انرژی‌زایی بهتری نسبت به نوشیدنی‌های انرژی‌زا دارد و ارزان‌تر هم هست. همان لیوان، حدود ۲۹۴ میلی‌گرم پتاسیم نیز دارد که برای تولید انرژی در سلول‌ها ضروری است.

۱۸. خماری را برطرف‌می‌کند

دفعه بعدی که با الکل فرارمی‌کنبد، آب نارگیل بخورید.

خوردن آب نارگیل به آرامش معده، کاهش ادرار زیاد و تهوع کمک‌می‌کند. همچنین آب‌نارگیل ، آب و مواد معدنی لازم که به‌خاطر الکل از دست رفته‌اند را تامین می‌کند.

همچنین آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این نوشیدنی احیاکننده با استرس اکسیداتیو که به دلیل وجود زیاد الکل در بدن اتفاق می‌افتد مبارزه‌می‌کند. و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

با استفاده از آب‌نارگیل انبه رسیده، آبلیمو و نعناع، نوشیدنی خماری خود را درست‌کنید. دستورش در اینجا آمده است:

مواد موردنیاز

۲ فنجان آب نارگیل تازه

۲ فنجان انبه رسیده رنده‌شده

۲ ساقه نعناع تازه

نصف فنجان یخ

کاری که باید انجام‌دهید

با ترکیب همه مواد بالا یک اسموتی درست‌کنید و آن را تازه مصرف‌کنید تا از خماری آزاردهنده خلاص‌شوید.

۱۹. سردرد را تسکین می‌دهد

کم‌آبی یکی از دلایل ایجاد سردرد است و آب نارگیل یکی از بهترین درمان‌های طبیعی برای آبرسانی فوری است.

بیماران میگرنی سطح پایینی از منیزیم دارند و آب نارگیل با سطح بالای منیزیم به کاهش دفعات حملات میگرنی کمک‌می‌کند.

۲۰. آلزایمر را درمان‌می‌کند

آب نارگیل یکی از درمان‌های ممکن جدید برای بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر است.

در یک مطالعه، چنین یافت‌شد که ترنس-زیتین، یک سیتوکینین موجود در آب نارگیل، دربرابر آسیب سلول‌های مغزی، قدرت پیشگیری بالایی دارد. همچنین به اختلالات حافظه نیز کمک‌می‌کند.

۲۱. جایگزینی سالم برای نوشیدنی‌های کافئین‌دار است

خوردن آب نارگیل تازه به جای چای صبح و بعدازظهر انتخاب مناسبی است.

آب‌نارگیل شما را بدون تغییر ذائقه، در طول روز پرانرژی نگه‌می‌دارد. آب نارگیل در هر ۱۰۰ گرم فقط ۱۹ کالری دارد. آب نارگیل همچنین سرشار مواد مغذی مانند آهن، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و ویتامین C است.

پس منتظر چه هستید؟

۲۲. خواص ضدمیکروبی دارد

آب نارگیل دارای خواص ضدمیکروبی است که در مبارزه با باکتری‌هایی مانند ای‌کولای، اس اورئوس، بی‌سوبتیلیس و پی آئروژینوزا موثر است.

در حالی که ای‌کولای، که در برابر خیلی از داروها مقاوم است، ساکن دستگاه گوارش انسان است، اس اورئوس و بی‌سوبتیلیس باعث مسمومیت غذایی می‌شوند. از طرف دیگر، پی آئروژینوزا یک عامل بیماری انسانی قوی است که در شیر، محصولات لبنی، میوه‌ها و سبزیجات یافت‌می‌شود.

۲۳. سیستم ایمنی را تقویت‌می‌کند

برای داشتن یک سیستم ایمنی فعال به آب نارگیل اعتمادکنید.

هر ۱۰۰ گرم آب نارگیل دارای ۲.۴ میلای‌گرم ویتامین C است که برای تولید پادتن برای مبارزه با هجوم خارجی لازم است. آب نارگیل همچنین به شما در پاکسازی بدن از سموم و میکروب‌ها کمک‌کرده و شما را از درون و بیرون سالم‌می‌کند. آب نارگیل ویروس‌های سرماخوردگی را با موفقیت شکست‌می‌دهد. و این از منحصر به فردترین خواص نارگیل است.

۲۴. دارای خواص ضد تومور است

بسیاری از محققان دریافتند که مصرف منظم آب‌نارگیل می‌تواند به درمان تومور کمک‌کند.

آب نارگیل دارای سیتوکینین جیبرلین (از هورمون‌های گیاهی) ضروری است که خواص ضد تومور دارد.

۲۵. به سلامت چشم کمک میکند

آب نارگیل می‌تواند بهترین راه برای تضمین بینایی خوب باشد و این از بهترین خواص نارگیل است.

بدن ما برای سلامت مغز و چشم، به مقدار قابل‌توجهی ویتامین B۱ نیازدارد. آب‌نارگیل ماهیچه‌های چشم و دید در شب را قوی‌می‌کند. هر فنجان آب نارگیل حدودا ۰.۷ میلی‌گرم تیامین (ویتامین B۱) دارد، بنابراین برای تامین ۱.۴ نیاز مجاز روزانه تیامین، باید دو فنجان آب نارگیل بنوشید.

۲۶. استرس را کاهش‌می‌دهد

اداره، سفر، مشکلات خانوادگی- دلایل زیادی می‌توانند باعث استرس شوند. نوشیدن یک فنجان آب‌نارگیل تازه، یک روش خیلی خوب برای ازبین بردن سطوح بالای تنش است.

آب نارگیل حاوی مقدار مناسبی ویتامین B۵، B۶ و فولات است که سطوح استرس را کاهش‌می‌دهد. فولات (ویتامین B۹) به آزادشدن سروتونین- هورمون بهبود خلق‌وخو نیز کمک‌می‌کند.

۲۷. بی‌خوابی را درمان‌می‌کند.

از جنگیدن با بی‌خوابی خسته‌اید؟ خوردن آب نارگیل قبل از رفتن به رخت‌خواب را امتحان‌کنید و خودتان را در حال خواب‌رفتن ببینید.

این ماده طبیعی حاوی GABA، یک پیام‌رسان عصبی است که تاثیر آرام‌بخش، ضدتشنج و ضداضطراب بر بدن دارد و به خواب خوب کمک‌می‌کند.

۲۸. حافظه را تقویت‌می‌کند

فرآیند یادگیری کودکان‌تان را به کمک آب نارگیل تسریع‌کنید.

مطالعات زیادی به این نتیجه دست‌یافتند که آب نارگیل به دلیل داشتن اسید گلوتامیک، یک اسید آمینه که برای حفظ حافظه و یادآوری مهم است، به افزایش حافظه کمک‌می‌کند.

۲۹. سنگ صفرا را درمان‌می‌کند

برای خارج‌کردن سنگ‌های صفرای جمع‌شده در بدن‌تان،آب‌نارگیل بنوشید.

آب نارگیل سرشار از اسید مالیک است که به کمک منیزیم به شکستن سنگ صفرا کمک‌می‌کند و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

۳۰. با افسردگی مبارزه‌می‌کند

ممکن است عجیب به‌نظربرسد، اما آب‌نارگیل برای درمان افسردگی مفید است.

آب نارگیل میزان زیادی منیزیم دارد (۶۰ میلی‌گرم در هر فنجان) که به‌صورت بالینی ثابت‌شده با علائم افسردگی مبارزه‌می‌کند. مصرف روزانه این نوشیدنی باعث افزایش سلامت ذهنی و بهبود خلق‌وخو می‌شود.

۳۱. نوشیدنی سالم برای زنان باردار و شیرده است

آب نارگیل نقش مهمی در سلامت کلی و بهبود سلامت بدن در دوران بارداری ایفامی‌کند.

مصرف منظم آب نارگیل به حل مشکلات معمول بارداری مانند خستگی، کم‌آبی، اسپاسم عضلانی، گرفتگی، گردش خون ضعیف و فشارخون کمک‌می‌کند. ماهیت آرام‌بخش آب نارگیل به آرام‌شدن دستگاه گوارش، رفع تهوع صبحگاهی، حالت تهوع، بازگشت اسید معده و یبوست کمک‌می‌کند.

آب نارگیل اثری از اسید لوریک- یک ترکیب تقویت‌کننده سیستم ایمنی- دارد که در شیر مادر نیز یافت‌می‌شود. به همین دلیل به مادران شیرده، مصرف مقدار مناسب آب نارگیل توصیه‌می‌شود.

۳۲. به مبارزه با آسیب رادیکال‌های آزاد کمک‌می‌کند

این نوشیدنی نشاط‌آور، دارای آنتی‌اکسیدان نیز هست که به شکستن رادیکال‌های آزاد عامل آسیب در اندام‌های بدن، کمک‌می‌کند و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

اگر این رادیکال‌ها آزاد باقی بمانند، می‌توانند از طریق بردن الکترون‌ها باعث واکنش‌های زنجیره‌ای در بدن شوند که در نهایت منجر به مرگ سلول می‌شود.

۳۳. برای نوزادان مفید است

بدون صرف هزینه زیاد، به نوزادان خود ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری مانند کلسیم، ویتامین C، ریبوفلاوین، پتاسیم، منیزیم، آهن و منگنز بدهید.

خواص دارویی بی‌شمار آب‌نارگیل با میکروب‌ها مبارزه‌ وکودک شما را از مشکلات گوارشی مانند زخم معده، سوء‌هاضمه، اسهال، نفخ و استفراغ خلاص‌می‌کنند. این آب طبیعی همچنین به درمان عفونت‌های مجاری ادراری و تب بیضه نیز کمک‌می‌کند.

می‌توانید به محض دادن غذاهای جامد به نوزاد، دادن آب نارگیل را نیز شروع‌کنید، یعنی حدود ۶-۸ ماهگی.

ملاحظه– آب‌نارگیل برای نوزادان زیر شش ماه، به دلیل خطر واکنش‌های حساسیتی، توصیه‌نمی‌شود.

۳۴. آسیب‌های شیمی‌درمانی را متوقف‌می‌کند.

آب نارگیل به بهبود سریع آسیب شیمی‌درمانی کمک‌می‌کند و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

این آب طبیعی سرشار از الکترولیت است که به اکسیژن‌دار کردن خون و در نتیجه به ذخیره تعداد سلول‌های سفید خون، تعداد نوتروفیل‌ها، هموگلوبین و پلاکت‌ها کمک‌می‌کند.

خواص ضدمیکروبی آب نارگیل می‌تواند میکروب‌های درون سلول‌های سرطانی را بکشد و آنها را به سلول طبیعی تبدیل‌کند.

۳۵. یبوست را درمان‌می‌کند

آب نارگیل، که یک ملین طبیعی است، برای درمان یبوست بسیار مناسب است. آب‌نارگیل حاوی مقدار فراوانی فیبر رژیمی است که باعث تشکیل مدفوع می‌شود.

همچنین، خاصیت پاک‌کنندگی این آب، حرکت روده را در بدن تنظیم‌می‌کند.

۳۶. بیماری کرون را درمان‌می‌کند

بیماران مبتلا به بیماری کرون به دلیل اسهال شدید، مایعات زیادی را ازدست‌می‌دهند. بنابراین، فراهم‌کردن دوز سالمی از الکترولیت‌های اضافه‌شده انتخاب خوبی است. و چه چیزی می‌تواند بهتر از یک لیوان آب نارگیل باشد؟

آب نارگیل یک منبع طبیعی الکترولیت با مزایای فراوانی مانند قندهای طبیعی و اسیدهای آمینه بدون رنگ آمیزی مصنوعی است.

۳۷. کولیت زخمی را تسکین‌می‌دهد

آب نارگیل با خواص درمانی خود در درمان اختلالات گوارشی مانند کولیت زخمی بسیار موثر است و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

مصرف منظم آب‌نارگیل، غشای مخاطی روده بزرگ و راست‌روده را تسکین‌داده و تورم را در آنها کاهش‌می‌دهد. نحوه مصرف آب نارگیل برای تسکین زخم معده، در اینجا آمده‌است:

مواد موردنیاز

۳-۴ گز روغنی

یک لیوان آب نارگیل

یک قاشق چایخوری عسل

کاری که باید انجام‌دهید

۱. گز روغنی را حدود ۱۰ دقیقه در آب بجوشانید وعصاره آن را بگیرید

۲. عصاره را به آب نارگیل اضافه‌کرده و عسل را با آن مخلوط‌کنید.

۳. برای کسب نتیجه بهتر، این عصاره را روزی یک بار بخورید.

۳۸. نشت روده را درمان‌می‌کند

برای خلاص‌شدن از نشت روده، آب‌نارگیل بنوشید.

آب نارگیل دارای مقدار مناسبی اسید لوریک است که به درمان دستگاه گوارش کمک‌کرده، شما را از گاز روده خلاص‌ و سندروم نشت روده را درمان‌می‌کند. آب‌نارگیل به‌دلیل ضدنفخ بودن، به توانایی دستگاه گوارش در جذب مواد مغذی نیز کمک‌می‌کند.

۳۹. تب را کاهش‌می‌دهد

فرد می‌تواند از خاصیت آرام‌بخش و خنک‌کننده آب نارگیل برای تسکین احساس سوزش ناشی از تب بالا استفاده‌کند و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

آب نارگیل همچنین به متعادل‌کردن دمای بدن که در اثر تب بالا‌می‌رود، کمک‌می‌کند.

۴۰. وبا را درمان‌می‌کند

آب نارگیل، به‌دلیل داشتن مقادیر زیاد پتاسیم و منیزیم، برای افراد مبتلا به وبا خوب است. آب‌نارگیل به بازگرداندن تعادل الکترولیت موردنیاز بدن کمک‌می‌کند.

برای نتایج بهتر، آب یک‌چهارم یک لیمو را بگیرید و در یک لیوان آب نارگیل بریزید و تا زمان کم شدن علائم، روزی دوبار بنوشید.

انتخاب و نگهداری آب نارگیل

نارگیل در کشورهای گرمسیری، در طول سال، از جایی که معمولا وارد می‌شوند، در دسترس هستند. برای داشتن باکیفیت‌ترین آب‌نارگیل، تکنیک‌های زیر را دنبال‌کنید:

۱. اگر می‌خواهید نارگیل را از فروشگاه بخرید، همیشه دقت‌کنید تازه باشند. باید قبل از خرید نارگیل، آن را تکان‌دهید. هرچه نارگیل تازه‌ترباشد، آب بیشتری دارد.

۲. آب کمتر معمولا نشان دهنده این است که نارگیل جوان نیست. یا اینکه می‌تواند نشانه خراب‌بودن نارگیل باشد.

۳. نارگیل ممکن‌است ترک‌هایی داشته‌باشد که باعث نشت آنها شود. این به آن معناست که نه تنها نارگیل خشک است بلکه ممکن است کپک هم زده باشد.

۴. بعضی نارگیل‌ها ممکن است اینقدر آب داشته‌باشند که در زمان تکان‌دادن هیچ صدایی ندهند. این یعنی نارگیل‌ها خیلی جوان هستند و ممکن است آب‌شان شیرین یا خوش‌طعم نباشد.

۵. آب نارگیل بسته‌بندی‌شده نیز در فروشگاه‌ها یا سوپرمارکت‌ها در دسترس است. به‌هرحال، ارزش غذایی آن ممکن است مانند نارگیل طبیعی نبوده و دارای مواد افزودنی باشد. اگر می‌خواهید آب نارگیل بسته‌بندی را انتخاب‌کنید، به جدول واقعیت‌های تغذیه‌ای آن نگاه‌کنید. از خرید آن‌هایی که دارای قند اضافی یا مواد نگه‌دارنده هستند خودداری کنید.

عوارض و مضرات

اگرچه آب نارگیل، کاملا طبیعی و بی‌خطر است اما بازهم خطرات کمی وجوددارد که باید قبل از مصرف درنظر گرفت. نگاهی بیندازیم:

اگرچه آب نارگیل بی‌خطر است، اما بهتر است قبل از اضافه‌کردن آن در برنامه روزانه به‌ویژه برای بچه‌های کوچک و زنان باردار، با پزشک مشورت‌شود.

آب نارگیل فشارخون را پایین‌می‌آورد و ممکن است با بعضی داروها تداخل داشته‌باشد. افرادی که داروی فشارخون مصرف‌می‌کنند باید درباره مصرف آب نارگیل با پزشک مشورت‌کنند و آن‌هایی که برنامه عمل جراحی دارند باید از مصرف آن خودداری‌کنند.

مصرف زیاد آب نارگیل می‌تواند باعث نفخ یا ناراحتی معده شود. بنابراین در مصرف این نوشیدنی افراط‌نکنید.

افراد مبتلا به نارسایی کلیوی باید قبل از گنجاندن آب نارگیل در برنامه غذایی خود با پزشک مشورت‌کنند

ممکن است نامعقول به‌نظربیاید، اما ممکن است افراد زیادی به آب نارگیل حساسیت داشته باشند. بنابراین پیشنهادمی‌کنم قبل از مصرف این نوشیدنی خوشمزه طبیعی، به دنبال حساسیت‌ها بگردید

ج خواص نارگیل: خواص گوشت نارگیل برای سلامتی و زیبایی

گوشت نارگیل هم مانند شیره و روغن آن خواص فوق العاده ای برای سلامتی دارد و آن را به طور رنده شده تازه یا پودر و خشک شده در سراسر جهان استفاده میکنند. در هر ۸۰ گرم گوشت تازه نارگیل که به اندازه یک فنجان نارگیل تازه است مواد مغذی زیر موجود است.

جدول ارزش تغذیه ای گوشت نارگیل

انرژی                     ۲۸۳ کیلو کالری

پروتئین                   ۲.۹ گرم

ویتامین سی           ۲.۶ میلی گرم

ویتامین ای             ۲.۰ میلی گرم

ویتامین کا               ۰.۲ میکروگرم

تیامین                  ۰.۱ میلیگرم

نیاسین                ۰.۴ میلی گرم

فولات                   ۲۰.۸ میکروگرم

پانتوتنیک اسید       ۰.۲ میلی گرم

کلسیم                 ۱۱.۲ میلی گرم

آهن                      ۱.۹ میلی گرم

منیزیم                 ۲۵.۶ میلی گرم

فسفر                 ۹۰.۴ میلی گرم

پتاسیم               ۲۸۵ میلی گرم

سدیم                ۱۶.۰ میلی گرم

روی                   ۰.۹ میلی گرم

مس                ۰.۳ میلی گرم

منیزیوم           ۱، ۲ میلی گرم

سلنیوم           ۸.۱ میکروگرم

آب                  ۵۰ کالری

چربی              ۳۰ گرم

نشاسته‌           ۹ گرم

در ادامه خواص گوشت نارگیل برای زیبایی و جوانی و سلامتی آمده است

۱. چربی های اشباع شده طبیعی و سالم دارد

خوراکی هایی که به طور طبیعی سرشار از چربی اشباع شده هستند معمولا سالم و مغذی‌اند، البته به شرط آن‌که آن‌ها را با کیفیت و بدون فرآوری مصرف کنید. از جمله این خوراکی ها نارگیل است که در فصلنامه کادیولوژی از آن با عنوان یک خوراکی بسیار سالم که اصلا موجب بالا رفتن کلسترول نمی‌شود یاد شده است.

همانطور که گفتیم در هر فنجان گوشت نارگیل ۲۸۳ کیلو کالری است و حجم آن ۲۶.۸ گرم چربی دارد که به دلیل اینکه چربی های شکسته شده است برای سلامتی مفید و باعث بیماری چربی خون نمی شود. البته توصیه بهتر این است که افراد مبتلا به کلسترول خیلی بالا یا ناراحتی های قلبی قبل از مصرف زیاد نارگیل با پزشک خود مشورت کنند.

خواص نارگیل ۲: گوشت نارگیل سرشار از فیبر طبیعی است

مصرف مقدار بسیار کمی از گوشت نارگیل میزان فیبر مورد نیاز روزانه شما را تامین میکند. این به این دلیل است که در ۷.۲ گرم گوشت نارگیل، ۲۰ درصد از نیاز روزانه فیبر بدن یک انسان بالغ مهیا است. فیبر موجود در نارگیل به هضم بهتر غذا و کاهش وزن نیز کمک می‌کند. و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

۳. منیزیوم موجود در گوشت نارگیل به بهبود متابولیسم بدن کمک می‌کند

شاید برای برخی از افراد عجیب باشد که چرا منیزیوم نارگیل مهم است. باید بگوییم که منیزیوم یکی از منابع معدنی مورد نیاز متابولیسم بدن است. سالم نگه داشتن سیستم ایمنی بدن و اعصاب بخشی از خواص گوشت نارگیل به واسطه همین ماده معدنی منیزیوم است. در یک فنجان نارگیل، حداقل ۶۷ درصد از نیاز روزانه بدن ما به منیزیوم تامینمی‌شود.

۴. منبع غنی از تمام مواد معدنی مورد نیاز سلامت بدن است

علاوه بر ماده معدنی منیزیوم مواد دیگری نظیر پتاسیم و مس هم در گوشت نارگیل به وفور یافت می شود. که اگر روزانه یک فنجان نارگیل مصرف کنید ۱۴ درصد از نیاز روزانه پتاسیم بدن تان و ۳۹ درصد از مس مورد نیازتان را تامین کرده اید. وجود ماده معدنی مس برای تولید گلبول های قرمز بدن بسیار ضروری است. میوه نارگیل به عنوان میوه ای شناخته می‌ؤود که حتی آب مورد نیاز بدن را هم تامین می‌کند. زیرا در گوشت نارگیل علاوه بر مقدار آب کافی مواد معدنی مورد نیاز بدن هم وجود دارد و می تواند نقش تامین کننده آب مورد نیاز بدن را بازی کند.

۵: سرشار از ویتامین B است

همانطور که گفتیم مواد معدنی و ویتامین های موجود در گوشت نارگیل برای سلامت و زیبایی بدن بسیار ضروری هستند. ویتامین بی باعث ایجاد انرژی مورد نیاز بدن برای فعالیت های روزانه و تشکیل و ساخت گلبول های قرمز می‌شود. و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

۶. پتاسیم و انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند

درست است که نارگیل میوه چربی است اما این خطا برایتان پیش نیاید که برای لاغر شدن تان مناسب نیست. میزان کالری مناسب آن باعث احساس سیری در شما و همینطور آماده شدن بدن تان برای یک رژیم سالم و طولانی مدت می شود. علاوه بر اینکه کلسترول تان را هم بالا نمی برد. میزان پتاسیم مورد نیاز شما برای کاهش وزن به خوبی توسط گوشت نارگیل فراهم می شود. شاید برایتان جالب باشد بدانید که پتاسیم موجود در ۴ عدد موز متوسط توسط فقط یک فنجان نارگیل تامین می‌شود.

۷. به تولید گلبول های قرمز کمک می‌کند

خیلی از افراد علاقه دارند که قطعات تازه و خوشمزه نارگیل را روی سالادشان خرد یا رنده کنند. مطمئنا این کار علاوه بر طعم عالی که به سالاد شما می‌دهد باعث افزایش تولید گلبول های قرمز خونتان نیز می‌شود.  همچنین گوشت نارگیل حاوی سدیم، پتاسیم، فیبر و ویتامین B است که همه اینها برای تولید گلبول های قرمز لازم هستند.

۸: باعث لاغری سریع می‌شود

قبلا اشاره کردیم که گوشت نارگیل بدن تان را برای یک رژیم خوب آماده می‌کند و حالا اضافه می‌کنیم که برای اینکه به سرعت لاغر و خوش اندام شوید گوشت نارگیل را به رژیم غذایی روزانه تان اضافه کنید. مصرف این میوه خوشمزه برای تمام سنین مناسب است و هم کودکان و هم بزرگسالان می‌توانند از مزایای سلامتی و فیبر عالی آن برای هر منظوری مخصوصا لاغر شدن استفاده کنند. و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

۹. گوشت نارگیل باعث سلامت استخوان ها می‌شود

آیا می دانستید که چربی های اشباع شده نارگیل برای سلامت بدن تان، به خصوص استخوان سازی شما مفید است. بله، یکی از عملکردهای چربی های اشباع شده حفظ سلامت و استحکام استخوان های شما است. هنگامی که سطوح چربی اشباع شده در بدن به میزان کافی برسد اسکلت بدنی شما به طور کامل شکل می‌گیرد. البته ذکر این نکته ضروری است که این چریی های اشباع باید طبیعی باشند که یک منبع طبیعی آن همین گوشت نارگیل است. چرا که اگر از مواد فراوری شده با چربی های اشباع استفاده کنید نه تنها به سلامت استخوان هایتان کمک نکرده اید بلکه سلامت عمومی بدن تان را هم به خطر انداخته اید.

۱۰. گوشت نارگیل باعث بهبود سیستم ایمنی بدن می شود

حتما تا به حال بسیار شنیده اید که افراد ساکن در نقاط سر کره زمین مانند قطب جنوب یا سیبری سعی می‌کنند از مواد خوراکی گوشتی بیشتر استفاده کنند تا بدن شان را برای مدت بیشتری گرم نگه دارند. درواقع گوشت نارگیل هم همین کار را برای بدن انجام می دهد و به دلیل وجود چربی خوبی که دارد باعث گرم نگه داشتن بدن می‌شود. این موضوع را تجربه ساکنان قطب جنوب تایید می‌کنند. در کنار این خاصیت گوشت نارگیل به افزایش بهبود سیستم ایمنی بدن نیز کمک می‌کند به طوری که به راحتی بیمار نمی شوید و بدن تان در برابر بیماری ها و مشکلات مقاوم می‌شود.

۱۱. از اندام های حیاتی مانند کبد محافظت می‌کند

گوشت نارگیل برای سلامت کبد بسیلر خوب است. مخصوصا برای افرادی که نوشیدنی های ناسالم مانند نوشیدنی های الکلی مصرف کرده اند و کبدشان در معرض الکلی شدن و بیماری قرار دارد. هنگامی که افراد به طور دائمی و بسیار زیاد از نوشیدنی های الکلی استفاده میکنند بیشترین آسیب را به کبد خود می‌زنند و دچار برخی اختلالات کبدی می شوند. اما گنجاندن چند تکه گوشت نارگیل تازه می‌تواند این مشکل را برایشان درمان کند.

۱۲. گوشت نارگیل حاوی آنتی اکسیدان زیادی است

آنتی اکسیدان ها از مواد بسیار مورد نیاز بدن هستند، زیرا در بدن نقش مهمی ایفا می‌کنند که می توانند از اثرات مضر رادیکال های آزاد محافظت کنند.گوشت نارگیل غنی از آنتی اکسیدان ها است. مصرف گوشت نارگیل می تواند بر نفخ شکم، جلوگیری از افزایش وزن و پاک کردن سموم در بدن موثر باشد. و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

مضرات نارگیل 

نارگیل دیر هضم است و در بدن خلط تولید می کند بنابراین بهتر است با شکر خورده شود چون نارگیل گرم است ممکن است در گرم مزاجان اشکالاتی تولید کند از این نظر اینگونه افراد باید آنرا با میوه های ترش ، لیمو و یا هندوانه بخورند . خوردن آن برای سردمزاجان و سالمندان بسیار مفید است و اشکالی تولید نمی کند.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.