در تابستان با کدام تور ساحلی به ترکیه برویم؟

تور ترکیه مقصدی جذاب و متنوع با جاهای گردشی است که از جنگل‌های سبز و رودخانه‌های خنک تا شهرهای کوهستانی و ساحلی را در برمی‌گیرد. اما همه اتفاق نظر داریم که سفر به شهری ساحلی در تابستان حال و هوای دیگری دارد. حالا با وجود چندین مقصد ساحلی پررونق به کجا سفر کنیم بهتر است؟ جواب این سوال را در این مقاله داده‌ایم.

تور استانبول، بهترین انتخاب برای چهارفصل

تور استانبول به حق شهری هزار چهره است که پکیجی کامل از زیبایی، تاریخ و تمدن و زندگی مدرن را در خود جای داده است و هر توریستی با هر انتظاری که به این شهر سفر کند می‌تواند به مراد خودش برسد و استانبول هم به حق که سنگ تمام می‌گذارد حتی برای مسافران تابستانی!

استانبول به واسطه تنگه بسفر نه تنها به دو نیم اروپایی و آسیایی تقسیم شده بلکه با چند ساحل زیبا برای آخرهفته‌ها میزبان مردم شهر می‌شود. شما در این تور می‌توانید کارهای هیجان انگیزی انجام دهید، در سواحل استراحت کنید، شنا و قایق رانی انجام دهید و برخی فعالیت‌های هیجانی‌تر مثل جت اسکی سواری، اسکی روی آن، شوتینگ و ازین قبیل کارها انجام دهید. ساحل بورک با چترهای آفتابی یکی از این سواحل محبوب است. همچنین ساحل ترو بلو، ساحل دالیا و ساحل گلدن با امکانات تفریحی از مقاصد ساحلی استانبول است.

اگر سواحل استانبول آنطور که دوست داشتید نبودند می‌توانید شانس‌تان را در پارک‌های آبی امتحان کنید که به روز با تفریحاتی متنوع هستند و از هر سنی بدون محدودیت پذیرایی می‌کنند. پارک آبی دلفین استانبول به عنوان یکی از پرطرفدارترین پارک‌های آبی استانبول با سرسره‌های بلند و 7 استخر جذاب و مختلف و سرسره سونامی و همچنین بازی‌های مخصوص کودکان روزی شاد و خانوادگی برای شما رقم می‌زند. همچنین پارک آبی توزلا، پارک آبی ویالند و پارک آبی آکوا مارین از دیگر انتخاب‌های شما هستند.

استانبول صرفا شهری یک بعدی و ساحلی نیست به همین دلیل در اینجا می‌توانید از جاذبه‌های بی‌نظیری مثل ایاصوفیه، مسجد آبی، کاخ توپکاپی، برج گالاتا و آب انبار ریحانا دیدن کنید، در کافه‌های دنج و صمیمی قهوه ترک و باقلوا بخورید و در خیابان استقلال غرق بین فروشگاه‌های بوتیک شوید. یا برای تجربه فرهنگی و تاریخی از بازار بزرگ استانبول دیدن کنید که بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده تاریخی دنیاست. در واقع استانبول اساسا به جاذبه‌های تاریخی و تفریحات شهری‌اش شناخته می‌شود و سواحلش تنها بخشی از ویژگی‌هایش را تشکیل می‌دهند بنابراین اگر صرفا به دنبال مقصدی ساحلی با بهترین امکانات هستید شاید باید نگاهی به دو مقصد بعدی ما بیاندازید.

تور آنتالیا، شهری در سواحل دریای مدیترانه

تور آنتالیا از قدیمی‌ترین مقاصد ساحلی ترکیه است که سال‌هاست مورد بازدید توریست‌های داخلی و خارجی قرار دارد. این شهر که در حاشیه دریای مدیترانه قرار گرفته دارای آب و هوایی مدیترانه است یعنی تابستان‌ها گرم و خشک و زمستان‌های معتدلی دارد. بهترین زمان سفر به آنتالیا در تابستان از 11 خرداد تا 9 شهریور درست زمانی که دمای هوا در اوج قرار داد و بساط تفریحات آبی داغ، است. در این زمان شما هم می‌توانید به سواحل بروید و هم به تورهای تابستانی ملحق شوید.

در سواحل آنتالیا می‌توانید به شنا بپردازید، حمام آفتاب بگیرید و استراحت کنید. یا برای تفریحات جذابی مثل قایق سواری، اسکی روی آب و جت اسکی سواری آدرنالین به خونتان بریزید. اما یکی از کارهایی که واقعا باید در اینجا انجام دهید تجربه غواصی و دیدن دنیای زیر آب از نزدیک است. شما می‌توانید به اپراتورهای غواصی ملحق شوید و از ماهی‌های رنگارنگ و جذاب دیدن کنید و تجربه‌ای کم نظیر داشته باشید. اگر در سفری خانوادگی هستید یکی از بهترین جاهایی که می‌توانید بچه‌ها را ببرید تا در امنیت سرگرم شوند پارک‌های آبی آنتالیا هستند. سرسره‌های آبی، استخرهای مناسب کودکان و بازی‌های مناسب هر سن موهبتی است که این قبیل پارک‌ها ارائه می‌دهند. همچنین می‌توانید از آکواریوم عظیم و چشمگیر آنتالیا که محل زندگی هزاران ماهی کوچک و بزرگ و رنگی است هم دیدن کنید و با هرکسی با هر سنی سرگرم شوید و از ساعات جذابی لذت ببرید.

در کنار تمام این فعالیت‌های جذاب و سرگرم‌کننده حتما در رستوران‌های غذای دریایی، از غذاهای صید روز امتحان کنید و از شهر تاریخی، بازار محلی و بخش‌های تاریخی هم دیدن کنید تا سفری همه چیز تمام داشته باشید.

تور بدروم، سفر به حاشیه دریای اژه

تور بدروم یکی از مقاصد ساحلی ترکیه در حاشیه دریای اژه است که به تازگی و در سال‌های اخیر اسمی در کرده و بین ساحل دوستان مورد توجه قرار گرفته است. تابستان که بهترین زمان لذت بردن از تفریحات ساحلی است بدروم میزبان ساحل دوستان می‌شود با این همه این شهر به شلوغی آنتالیا نمی‌شود و حتما درک می‌کنید که آن همه امکاناتی که در آنتالیا جمع شده هم در اینجا کم‌تر دیده می‌شود. با این همه قرار است در این سفر کلی خوش بگذرانید بدون این که کم و کسری حس کنید.

در بدروم هم مانند آنتالیا می‌توانید در کنار سواحل استراحت کنید به شنا بروید و از تماشای غروبی رنگی و به شدت دیدنی لذت ببرید. اما یکی از تفریحات به شدت رایج و جذاب بین توریست‌ها کروز کشتی‌های چوبی است که به داخل دریا می‌روند و معمولا توقف‌هایی برای شنا دارند و با ناهار یا عصرانه از مهمانان خود پذیرایی می‌کنند. شما می‌توانید در این کروزها خودتان را در مناظر زیبایی غرق کنید که احتمالا فقط در پست‌های اینستاگرامی دیده بودید.

اگر به ماهیگیری علاقه دارید حتما به روستای تورباکو بروید. در این روستا شما می‌توانید ماهیگیری کنید و اگر تجهیزات نداشتید کرایه کنید و همچنین غذاهای دریایی عجیبی را امتحان کنید که قبلا اصلا نخورده بودید. یکی دیگر از روستاهای معروف بدروم گومبت است که به خاطر طبیعت زیبا و دریای مواجش شناخته می‌شود برای رسیدن به این روستا باید حدودا 2 کیلومتر از بدروم خارج شوید. همچنین برخی فعالیت‌های رایج دیگر شامل سافاری آفرود و باگی به داخل جنگل و مسیرهای ناهموار، موج سواری، و تورهای تاریخی هم می‌شود که شما را به بعد دیگری از این شهر می‌برد و زیبایی‌های دیگری را نمایش می‌گذارد. از موزه زیر آب شهر و دروازه میندوس، آرامگاه هالیکارناسوس دیدن کنید و برای خرید به مراکز خرید و بازارهای محلی و سنتی بروید تا سفرتان با تور بدروم تکمیل شود!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.