شام چی درست کنیم؟ 20 ایده برتر غذای حاضری

اغلب ما دوست داریم تا برای وعده شام بیشتر از غذاهای حاضری استفاده کنیم. در وعده شام خوردن غذاهای سبک‌تر به تناسب اندام شما کمک کرده و باعث می‌شود تا خواب آرام‌تری داشته باشید. همانطور که از اسم آن‌ها مشخص است این غذاها سریع‌تر آماده می‌شوند؛ پس برای اوقاتی که پس از یک روز کاری سخت به خانه باز می‌گردید، انتخاب مناسب‌تری خواهند بود. اما کدام غذاهای حاضری را می‌توان برای وعده شام آماده کرد؟

۲۰ ایده غذای حاضری برای شام

گزینه‌های مختلفی برای غذاهای حاضری وعده شام وجود دارد که انتخاب آن‌ها به ذائقه شما بستگی دارد. روش تهیه اغلب این غذاها در بلاگ اسنپ فود آموزش داده شده است. در ادامه این بخش ۲۰ ایده غذاهای حاضری را معرفی کرده‌ایم.

۱. املت

اولین غذای ساده، سالم و حاضری، املت است که از ترکیب تخم مرغ و گوجه تهیه می‌شود. البته شما می‌توانید سبزیجات دیگر مانند فلفل دلمه‌ای و قارچ را نیز به املت خود اضافه کنید.

۲. کوکو سیب زمینی

برای تهیه کوکو سیب زمینی ابتدا باید سیب زمینی‌ها را بپزید و پوره کنید. در ادامه پس از ترکیب پوره، تخم مرغ و ادویه، کوکوها را شکل داده و در روغن سرخ کنید.

۳. سالاد مرغ

این غذا طعمی فوق‌العاده دارد و از ترکیب مرغ، سبزیجات مختلف مانند کاهو، فلفل دلمه‌ای و گوجه گیلاسی و سس ایجاد می‌شود. برای تهیه این سالاد مرغ را پخته و ریش ریش کرده و با سبزیجات و سس ترکیب کنید.

۴. قارچ سوخاری

طرفداران غذاهای سوخاری می‌توانند به عنوان یک غذای سریع و خوشمزه، قارچ سوخاری را انتخاب کنند. تهیه این غذا در خانه باعث می‌شود تا از سلامت آن مطمئن باشید.

۵. مرغ سوخاری

با تهیه مرغ سوخاری در خانه می‌توانید یک غذای سالم و سریع داشته باشید. برای تهیه این غذا ابتدا مرغ را کمی بپزید و پس از غلتاندن در پودر سوخاری، سرخ کنید.

۶. ساندویچ تخم مرغ و سبزیجات

این غذا مناسب کسانی است که رژیم پروتئینی دارند و با تخم مرغ پخته تهیه می‌شود. پس از پختن تخم مرغ می‌توانید آن را با سبزیجات موردنظر و نان تست، به شکل ساندویچ میل کنید.

۷. سالاد سزار

سالاد سزار از جمله سالادهای خوشمزه، مقوی و پرطرفدار بوده که یک ایده عالی برای وعده شام است. این سالاد از ترکیب سبزیجات، مرغ گریل یا سرخ شده، نان تست برشته شده و پنیر پارمزان تهیه می‌شود.

۸. شامی کباب

اگر دوست دارید در وعده شام گوشت میل کنید، شامی کباب گزینه خوبی است. برای تهیه این غذا، گوشت چرخ کرده را با سیب زمینی و پیاز رنده شده مخلوط کرده و به شکل شامی در روغن سرخ کنید.

۹. دمپختک

اگر برای شام هوس یه وعده غذای برنجی ساده کرده‌اید، دمپختک گزینه مناسبی است. در این غذا باید برنج را به‌همراه سیب زمینی، گوجه، پیاز داغ، رب گوجه فرنگی و ادویه‌ها دمی کنید.

۱۰. همبرگر خانگی

گوشت چرخ کرده را می‌توانید به شکل همبرگر خانگی نیز میل کنید. تهیه همبرگر زمان زیادی از شما نمی‌گیرد، اما یک وعده غذای سالم و خوشمزه است که در کنار کاهو، گوجه و خیار شور سرو می‌شود.

۱۱. ناگت مرغ

ناگت مرغ را می‌توان از جمله ساده‌ترین غذاها دانست که خیلی سریع و راحت آماده می‌شود. برای تهیه این غذا کافی است تا ناگت‌ها را سرخ کرده و به همراه سبزیجات و سس موردعلاقه خود میل کنید.

۱۲. پوره سیب زمینی

پوره سیب زمینی روش پخت آسان و مواد اولیه در دسترسی دارد که شامل خامه، کره و سیب زمینی است. برای تهیه این غذا پس از پختن و پوره کردن سیب زمینی، باید آن را با دیگر مواد اولیه و ادویه‌ها مخلوط کنید.

۱۳. سوسیس بندری

سوسیس بندری غذایی سالم و خوشمزه است، به شرط آن که با سوسیس‌ها سالم خانگی تهیه شود. اگر به غذاهای تند علاقه دارید، می‌توان با اضافه کردن فلفل قرمز یک سوسیس بندری تند داشته باشید.

۱۴. ساندویچ تن ماهی

برای درست کردن این غذا پس از پختن تن ماهی، باید روغن آن را جدا کنید و با سبزیجات و سس دلخواه، داخل نان قرار داده و ساندویج را آماده کنید. این غذا برای کسانی که به تن ماهی علاقه دارند، بهترین گزینه است.

۱۵. سالاد اولیه

از ترکیب سیب زمینی و تخم مرغ پخته و رنده شده، سس مایونز، خیارشور، ذرت و نخود فرنگی پخته شده و آبلیمو و ادویه‌ها می‌توان یک سالاد الویه خوشمزه و البته سریع و ساده برای شام تهیه کرد.

۱۶. آب دوغ خیار

در تابستان و پس از یک روز گرم، آب دوغ خیار نیز می‌تواند یک شام حاضری و البته خوشمزه باشد. برای تهیه این غذا به دوغ، خیار، کشمش، گردو، ادویه و گل محمدی نیاز دارید.

۱۷. استیک مرغ

اگر رژیم پروتئینی دارید، استیک مرغ شام مناسب شماست. برای تهیه این استیک تنها به فیله مرغ نیاز دارید که پس از گریل کردن می‌توان در کنار سبزیجات سرو کرد. 

۱۸. اسپاگتی

انتخاب سس اسپاگتی و مواد اولیه تهیه سس، به ذائقه شما بستگی دارد که می‌توانید برای درست کردن سس از مرغ یا گوشت استفاده کنید. مابقی مراحل آسان است؛ اسپاگتی را پس از پخت آبکش کرده و با سس میل کنید.

۱۹. ماهی سرخ شده

برای درست کردن این غذا، ماهی را با پیاز، آبلیمو و ادویه‌ها مزه‌دار کرده و در روغن سرخ کنید. البته ماهی را می‌توان به صورت سوخاری نیز آماده کرد.

۲۰. سالاد ماکارونی

سالاد ماکارونی از ترکیب ماکارونی، ذرت و نخود فرنگی پخته شده، در کنار خیار شور، سس مایونز و مرغ تهیه می‌شود. البته به‌جای مرغ می‌توان از کالباس هم استفاده کرد.

با سفارش آنلاین اسنپ فود کار تهیه غذا آسان می‌شود

برای تهیه غذاهای حاضری معرفی شده در این مطلب به زمان زیادی نیاز ندارید، اما تهیه غذا همیشه آسان نیست، به‌ویژه اگر مهمان داشته باشید و یا به هر دلیلی از آشپزی فرار کنید. در این شرایط شاید حتی خروج از منزل و رفتن به رستوران نیز کار سختی باشد که اسنپ فود مشکل را برطرف کرده است! سفارش آنلاین غذای اسنپ فود آسان‌ترین روش برای سفارش غذا است. در این روش می‌توانید از سایت یا اپلیکیشن اسنپ فود استفاده کنید.

برگرفته از مجله اینترنتی اسنپ فود

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.