۲ طرز تهیه سوپ رشته یا ورمیشل و نودل که باید امتحان کنید

سوپ رشته فرنگی یا سوپ ورمیشل یکی از سوپ های بسیار پرطرفدار در ایران است که طرز تهیه بسیار آسانی نیز دارد و به سرعت هم آماده می شود. ما در این مقاله علاوه بر دستور تهیه سوپ ورمیشل ساده یک دستور برای طرز تهیه سوپ رشته آسیایی که بسیار جدید و مقوی و خوشمزه است را نیز برایتان آماده کرده ایم که حتما خوشتان می آید. با ما همراه باشید.

۱. سوپ رشته یا ورمیشل ساده

مواد لازم

– رشته یا ورمیشل  یک فنجان

– سینه مرغ ریز شده یک عدد

-سبزی جعفری یا گشنیز نصف فنجان

-هویج ریز شده ۲ عدد کوچک

-رب یا آب گوجه فرنگی ۲ عدد

-پیاز ۱ عدد متوسط

-نمک و فلفل و لیمو

طرز تهیه سوپ رشته

ابتدا پیاز را خلالی یا نگینی بسیار ریز و باریک می کنیم و سپس به همراه سینه مرغ میپزیم و پس از ۱۵ دقیقه هویج های رنده شده را نیز اضافه می کنیم. پس از نیم ساعت که مرغ و هویج کاملا پختند و نرم شدند رب یا آب گوجه فرنگی را هم اضافه میکنیم و جعفری و گشنیز خرد شده را روی سوپ میریزم. حواستان باشد که سبزی سوپ رشته زیاد نپزد و طراوت و عطر و طعم خود را از دست ندهد. پس از ۲ دقیقه ورمیشل یا همان رشته فرنگی را نیز اضافه کنید و زمانی که اندکی نرم شد نمک و فلفل را به آن اضافه کنید. سوپ رشته فرنگی را در ظرف مناسب سرو کنید و با یک برگ جعفری و مقداری آبلیمو آن را تزیین و مزه دار کنید.

۲۲. سوپ آسیایی نودل و گوشت گاو

مواد لازم:

– روغن کانولا – نصف قاشق غذاخوری

–  رازیانه‌ی ستاره‌ای شکل

– نودل یا فوتوچینی،‌۳۴۰ گرم

– زنجبیل (تازه) – دو و نیم سانت (پوست کنده و خرد شده)

– گوشت گوساله – ۷۰۰ گرم (خرد شده به صورت یک و نیم سانتی)

– آب 6 فنجان

– پیاز (متوسط) – ۲ عدد (خرد شده)

– آب گوشت گاو کم نمک – ۴ فنجان

– سیر – ۴ حبه (پوست کنده)

– سویا سس کم سدیم – ۱/۴ فنجان

– گشنیز و / یا برگ تازه‌ی ریحان برای سرو

– فلفل سیاه و نمک برای بهبود طعم و مزه

طرز تهیه سوپ نودل

روغن را در یک قابلمه‌ی بزرگ بریزید و آن را روی شعله بالا گرم کنید. فلفل و نمک را روی گوشت بریزید. گوشت را به مدت ۴ دقیقه تفت بدهید تا قهوه‌ای شود. آن را به یک آرام‌پز منتقل کنید و سس سویا، سیر، آب، زنجبیل، پیاز و رازیانه را به آن اضافه کنید. حالا، این ترکیب را به مدت ۶ ساعت طبخ کنید تا گوشت خوب نرم شود. همچنین می‌توانید تمام مواد تشکیل‌دهنده را در یک ظرف بزرگ روی شعله‌ی خیلی پایین به مدت ۳ ساعت بجوشانید. وقتی گوشت گاو آماده شد، رشته‌ها را طبق دستورالعمل درج شده روی بسته آماده کنید. نمک و فلفل سیاه را به سوپ اضافه کنید. رشته‌ها را در ۸ کاسه بزرگ تقسیم کنید. بعد گوشت و آب گوشت را وسط رشته‌ها بریزید. سوپ را با تزئین مورد علاقه‌تان سرو کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.