انواع توالت فرنگی سیار و مزایای آن

همانطور که می دانید سن کشور رو به میان سالی می رود و سن تعویض مفصل و جراحی آن به جای ۸۰ سالگی، به حدود ۴۰ تا ۵۰ سالگی رسیده است!
متخصصین به افرادی که به بیماری های مفصلی، کمردرد، پا درد و دیسک کمر مبتلا هستند، تاکید می کنند که حتما از توالت های فرنگی استفاده کنند.
این توالت ها ضمن اینکه مانع نشستن در حالت مضر می گردند، از آسیب رسیدن به مفاصل نیز جلوگیری می کنند.
با توجه به اینکه اکثر خانه های ایرانی که قبلا ساخته شده اند، دارای توالت فرنگی نیستند ودر خانه های جدید نیز به دلیل کمبود فضا قادر به ساختن هردو نوع توالت به طور توام نمی باشند. توالت فرنگی دیواری انتخابی مناسب برای این نوع سرویس بهداشتی خواهد بود.
این مدل توالت فرنگی به دیوار نصب می شود و فضایی را اشغال نمی کند.
اگر همیشه به دنبال راهی برای تمیز ماندن همیشگی توالت و سرویس بهداشتی خود هستید، اما نیاز به یک توالت فرنگی نیز دارید، پیشنهاد نوع دیواری آن است که با داشتن فاصله ای بین زمین و خود، می تواند این نیاز شما را بهتر از سایر انواع این محصولات بر طرف نماید. 

توالت فرنگی سیار چیست؟

همانطور که بیان کردیم در بعضی از منازل که قدیمی تر هستند و توالت فرنگی وجود ندارد و یا اینکه به علت داشتن فضایی کوچک و زیاد بودن هزینه سنگ توالت فرنگی معمولی و یا حتی اجاره ای بودن منزل، امکان نصب توالت فرنگی فراهم نمی ‌باشد، بنابراین در این هنگام فرد می تواند از توالت فرنگی تاشو استفاده نماید.

این نوع توالت ها همانطور که از اسمشان مشخص است نوعی از توالت فرنگی هستند که از طرح اولیه توالت فرنگی ایده گرفته اند و دارای یک لگن هستند که کار کاسه توالت فرنگی را می ‌کند و هم چنین دارای دو پایه هستند که بر روی توالت ایرانی قرار می‌ گیرد.
می ‌توانید با توالت فرنگی تاشو، توالت ایرانی خود را به سادگی تبدیل به یک توالت فرنگی بکنید .

انواع مختلف توالت فرنگی تاشو

از زمانی که اولین طرح های این توالت به بازار آمد تا این زمان، این توالت ها هم به نسبت پیشرفت کردند و از نوع اولیه خود که دارای یک لگن بزرگ قیفی شکل بوده که بر روی یک چهار پایه تاشو قرار می‌ گرفته وجود دارند، تا مدل های امروزی آن که فضای کمتری اشغال می‌کنند و سبک تر هستند.

به طورکلی مدل ها و برندهای زیادی از توالت فرنگی تاشو و توالت فرنگی معمولی در بازار وجود دارد.

اگر بخواهیم انواع مختلف توالت فرنگی تاشو را نام ببریم می ‌توانیم به دو نوع آن که خیلی در بازار زیاد است اشاره کنیم:

  1. توالت فرنگی سیار تاشو

این مدل توالت تاشو که از نوع اولیه آن است، یک قیف بزرگ دارد که بر روی چهارپایه خود سوار می ‌شود و بعد روی توالت ایرانی یا هر جای مورد نظر می ‌شود آن را گذاشت و از آن استفاده کرد و از مزیت های این نوع توالت می‌شود به قابل حمل بودن آن اشاره کرد.

  1. توالت فرنگی تاشو دیواری 

این نوع توالت ها بر دیوار شرقی توالت یعنی بالای سر توالت و در زیر فلاش تانک در توالت های ایرانی نصب می‌شوند و هنگام باز کردن دو پایه دارند که بر روی سنگ توالت قرار می‌ گیرند و طرف عقب آن هم به دیوار متصل است و وزنی حدود 150 کیلو گرم را می‌توانند تحمل کنند.  

برای انتخاب مناسب ترین توالت فرنگی، مقاله راهنمای خرید توالت فرنگی سیار را در سایت دکترمهندس مطالعه کنید.

مزایای توالت فرنگی تاشو:

1. مانع فشار آمدن بر روی زانو و کمر افرادی که در این نقاط بدن حس درد دارند، می شود.

2. نقش مثبتی در نگهداری از اعصاب کنترل مثانه و رحم دارد.

3. مانع از شل شدن عضلات مقعد می شود.

4. در زنان باردار مانع وارد آمدن فشار بر رحم می شود.

5. حمل و نقل آن آسان است.

6. جای کمی را اشغال می کند.

7. قابل استفاده در حمام ، مسافرت و.. است.

8. مدل مبله به دلیل داشتن دسته، بسیار راحت تر هستند. 

9. تاشو است و وزن کمی دارد.

10. نیاز به نصب شیر آلات و هزینه های جانبی ندارد.

بهترین نوع توالت فرنگی تاشو

اگر می ‌خواهید توالت فرنگی تاشو را در مکانی ثابت استفاده نمایید، می ‌توانید از نمونه دیواری آن استفاده کنید، چراکه علاوه برداشتن روش ساده در باز و بسته کردن آن، این قابلیت را دارد که در هنگام جمع شدن، کلا بیش از 30 سانتی متر از دیوار پشت سرتان را اشغال نمی ‌کند.

بقیه افرادی که می ‌خواهند از توالت ایرانی استفاده نمایند، فقط کافی است که این توالت را به سمت دیوار هل دهند تا جمع شود.
ولی باید توجه کرد که این نوع از توالت قابلیت جابه جایی ندارد و جالب تر اینکه برای این نوع توالت های تاشو یک قیف سلیکونی انعطاف پذیر هم در نظر گرفتند که استفاده از آن را بسیار ساده تر می کند.

شما می توانید انواع متنوع توالت فرنگی دیواری همانند توالت فرنگی سیار، توالت فرنگی تاشو دیواری، توالت فرنگی مسافرتی و توالت فرنگی برزنتی را از فروشگاه دکترمهندس خریداری کنید .
تمامی محصولات موجود در این فروشگاه از بهترین تولید کنندگان تامین می شوند که شما عزیزان می توانید با مراجعه به کارشناسان، محصول مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید، تا در سریع ترین زمان ممکن برای شما آماده و ارسال شود.

جنبه های مثبت توالت فرنگی دیواری

فضای زمینی و کف بیشتر:
توالت فرنگی دیواری همان طور که از نام آن پیداست، توالت فرنگی است که به دیوار متصل است.
از آنجا که این نوع توالت به جای اتصال روی زمین از دیوار آویزان است، هیچ یک از فضای کف سرویس بهداشتی شما را اشغال نخواهد کرد و این باعث می شود سرویس بهداشتی شما جلوه بهتر و جادار تری داشته باشد.

جای نشستن و نشیمنگاه راحت:
یکی از بزرگترین مزایای نصب توالت دیواری این است که می توانید آن را در ارتفاعی که برای شما راحت تر است، آویزان کنید.
چه بلند قد باشید، چه قد کوتاه و یا قدی متوسط داشته باشید، امکان شخصی سازی موقعیت توالت خود باعث می شود سرویس های توالت دیواری برای بسیاری از صاحبان خانه جذاب باشد.

تمیز کردن بدون فشار:
تمیز کردن محیط اطراف توالت دیواری به راحتی انجام می شود زیرا مجبور نیستید بدن خود را خم کنید یا خیلی تکان دهید.
از آنجا توالت شما روی زمین، کف سرویس نیست، شما می توانید به راحتی کف زمین را از زیر یک سرویس توالت دیواری پاک کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.