بازار بلیط هواپیما مشهد سر و سامان گرفت

پس از افزایش 29 درصدی قیمت بلیط هواپیما شاهد بودیم که برخی از شرکت‌های هواپیمایی به دلیل مختلف با این مقدار افزایش قیمت اقداماتی را انجام دادند که منجر به این شد که بلیط هواپیما برای مقاصد پرترددی از جمله مشهد نایاب شود. اما با افزایش نظارت‌ها و مسدود نمودن برخی از سایت‌های متخلف بخشی از مشکلات فروش بلیط هواپیما رفع شد.

یکی از دلایل گران فروشی در بازار بلیط هواپیما عدم وجود تناسب میان میزان عرضه و تقاضا بود که منجر به ایجاد بازار سیاه و افزایش قیمت بلیط هواپیما شد. اما در حال حاضر با همکاری دستگاه قضایی اسامی برخی از شرکت‌های متخلف اعلام شد و پس از برخوردهای جدی و نظارت بر عملکرد آنها آرامش به بازار بلیط هواپیما مشهد بازگشت.

قیمت بلیط هواپیما مشهد

آخرین قیمت بلیط هواپیما مشهد در تابستان سال 1402 در سایت‌های داخلی بدین ترتیب اعلام شده است. این قیمت در مقایسه با سال 1400 در حدود 42 درصد افزایش داشته است. قیمت بلیط هواپیما تهران به مشهد در سال 1400 حدود یک میلیون تومان بوده و در تابستان 1402 چیزی در حدود یک میلیون و چهارصد هزار تومان اعلام شد. سایر مسیرهای منتهی به مشهد نیز طی این دو سال در حدود 40 الی 60 درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

مشکلات گذشته در خرید بلیط هواپیما

سالانه افراد بسیاری با استفاده از هواپیما به سفر می‌روند. در سال‌های گذشته صنعت هوایی کشور در زمینه عرضه بلیط هواپیما با مشکلاتی مواجه بود. از طرفی زیان دهی برخی از شرکت‌های هواپیمایی، کاهش عرضه بلیط به مسافران در مسیرهای مختلف، کمبود ناوگان هوایی فعال و افزایش قیمت بلیط هواپیما موجب شد تا بلیط هواپیما کمیاب شده و پروازها نیز با تاخیرهای زیادی انجام شوند. بسیاری از سایت های فروش آنلاین بلیط هواپیما از جمله وب سایت بلیط­کده تلاش کرده اند تا بر آرامش مسافران در این فضای غبار آلئد بیافزایند.

اما در سال جاری بسیاری از مشکلات ایرلاین‌ها حل شده و سازمان هواپیمایی کشور با افزایش 29 درصدی نرخ بلیط هواپیما توانست اوضاع را تحت کنترل قرار دهد. با توجه به بررسی ‌های انجام شده به نظر می‌رسد که وجود چنین مشکلاتی در صنعت هواپیمایی کشور به دلیل ثابت ماندن قیمت بلیط هواپیما، افزایش هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی و عدم تونایی در نوسازی ناوگان هوایی و کمبود بلیط هواپیما است که بایستی با تدبیر درست رفع شود.

بلیط هواپیما شیراز چطور؟

شیراز نیز از جمله مقاصد پروازی پرتردد محسوب می‌شود و مشکلاتی که برای بلیط هواپیما مشهد وجود داشت برای خطوط پروازی به مقصد شیراز نیز صادق است. البته در حال حاضر قیمت بلیط هواپیما شیراز نیز برابر با یک میلیون و چهارصد هزار تومان بوده و به دلیل طولانی بودن مسیر با قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد برابری می‌کند. امید است در سال‌های آینده در بازار بلیط هواپیما ثبات قیمتی بیشتری را شاهد باشیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.