دستگاه آبمیوه گیری چه مارکی بخریم؟

دستگاه آبمیوه گیری امروزه یکی از ضرورتهای خانه و آشپزخانه است و در تمامی خانه‌ها حضوری پر رنگ دارد. این دستگاه برای تهیه آبمیوه‌های طبیعی از انواع میوه‌های چهار فصل مورد استفاده قرار می‌گیرد و میتواند در مهمانی‌ها و مراسم به میز پذیرایی شما رنگ و بوی تازه‌ای ببخشد.

نکات کلیدی برای انتخاب آب میوه گیری خوب

دهانه آبمیوه گیری: یکی از نکات مهم انتخاب آبمیوه گیری  قطر دهانه‌ی آن است. چرا که در این نوع آبمیوه گیری‌ها دیگر نیاز کمتری به خرد کردن قطعات میوه خواهد بود. طبیعتا به هر میزانی که دهانه آبمیوه گیری کوچک تر باشد، کار شما هم سخت تر خواهد شد و باید میوه را قطعه قطعه کنید.

لرزش و صدای دستگاه آبمیوه گیری: لرزش و ایجاد سر و صدا همیشه یکی از موارد آزار دهنده در مورد دستگاه های آبمیوه گیری بوده. جنس و وزن بدنه در میزان لرزش و انتقال آن موثر است. در مورد صدا نیز با عایق کردن مناسب آن میتوان از بروز صدا های اضافی جلو گیری کرد.

قدرت دستگاه آبمیوه گیری: قدرت آبمیوه گیری شما می تواند بر اساس میزان استفاده شما متغیر باشد. به طور کلی می توان گفت که دستگاه های آبمیوه گیری از حداقل ۶۰۰ وات شروع می شوند و در مدل های قوی تر نیز به ۱۵۰۰ وات می رسند. حال در مورد خرید دستگاه های زیر ۶۰۰ وات باتوجه به عملکرد موتور احتمال داغ کردن موتور و خرابی زود رس آن زیاد است.

سرعت آبمیوه گیری: در رابطه با این مورد باید بگوییم که سرعت آبمیوه گیری به چرخش موتور و اصطلاحا دور موتور دستگاه مربوط می شود. سرعت چرخش به توان موتور بسنگی دارد و طبیعی است که هرچه توان دستگاه بیشتر باشد، سرعت چرخش یا همان دور موتور نیز بیشتر خواهد بود. در بیشتر آبمیوه گیری ها امکان تنظیم سرعت وجود دارد. به این صورت که برای میوه های آبدار سرعت پایین و میوه های گوشتی از سرعت بالا استفاده میشود. که علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی مانع داغ شدن دستگاه میگردد.

جنس تیغه: تیغه آبمیوه گیری شما در انتخاب این دستگاه اهمیت بسیار زیادی دارد. معمولا برای ساخت تیغه ها از اجناسی مثل فولاد، پلاستیک و یا تیتانیوم استفاده می شود. طبیعی است که تیغه هایی که از جنس پلاستیک هستند مقاومت کمتری داشته باشند و در مقابل، تیغه های تیتانیوم و فولادی  و استیل ضد زنگ حرف اول را میزنند.

جنس بدنه: یکی از مسائلی که در جنس بدنه دستگاه آبمیوه گیری شما نقش دارند وزن آن است. به طور کلی معمولا بدنه دستگاه های آبمیوه ساز را از جنس استیل و یا پلاستیک می سازند و گاهی از تلفیق این دو برای بدنه آبمیوه گیری بهره گرفته می شود. در نهایت می توان گفت که این دو جنس از نظر استحکام تفاوت زیادی با هم ندارند.

چند کاره بودن: چند کاره بودن آبمیوه گیری از آن دست امکاناتی است. شما را از خرید وسایل دیگر رها کند. با خرید آبمیوه گیری چند کاره علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها میتوانید در جا دادن وسیله ها نیز بهتر و جمع وجور تر عمل کرده و فضای کمتری اشغال نمایید.

فیلتر: فیلتر ها در آبمیوه گیری معمولا دایمی اند و وظیفه ی جدا کردن تفاله از آب میوه را برعهده دارند. طراحی فیلترها از نظر میزان نفوذ پذیری باید به نحوی باشد که اجازه ورود تفاله و تکه های پوست را ندهد و علاوه بر این دسترسی راحتی برای تعویض داشته باشد. از دیگر ویزگی های فیلتر ها باید به قیمت مناسب، در دسترس بودن و راحتی تعویض اشاره کرد.

 آب میوه گیری چی خوبه بخریم؟

آب میوه گیری مولینکس مدل ایزی فروت JU581

مولینکس ایزی فروت JU581
مولینکس ایزی فروت JU581

نقاط قوت مولینکس ایزی فروت JU581:

  • دهانه بزرگ ورودی
  • سیستم ضد چکه
  • پر قدرت

نقاط ضعف مولینکس ایزی فروت JU581:

  • نبود تنوع رنگ بندی
  • قیمت بالا
  • جنس بدنه نه چندان جالب

آب‌ میوه‌ گیری مدل «ایزی فروتJU581» دستگاهی جمع‌وجور از «مولینکس» است که گرفتن آب میوه را به‌راحتی و با دقت زیاد انجام می‌دهد. بدنه‌ی زیبای این محصول با رنگ سفید و ترکیب با قطعات قرمزرنگ، طراحی آن را مدرن و دوست‌داشتنی کرده است. تیغه‌های برنده و محکم این دستگاه و بهره‌گیری از سیستم دوسرعته، می‌تواند همه نوع میوه‌ای را آبگیری کند. مخزن تفاله‌ی مدل JU581 ذخیره‌ی تفاله‎‌‌ی میوه‌ها را امکان‌پذیر می‌کند و به کاربر این اجازه را می‌دهد تا مقدار میوه‌ی بیشتری را در یک وعده آبگیری کند. به همراه این دستگاه یک پارچ هم ارائه می‌شود که با ظرفیتی کمتر از ۱٫۵ لیتر، امکان نگهداری ۴ تا ۵ لیوان آب‌میوه‌ی تازه را دارد. این پارچ طوری طراحی ‌شده که مستقیما به آب‌میوه‌گیری متصل شود؛ به‌این‌ترتیب چکه و هدررفت آب‌میوه به صفر می‌رسد. پایه‌های ضدلغزش زیر دستگاه باعث می‌شوند حین فعالیت موتور، دستگاه آب‌میوه‌گیری سر جای خود ثابت و بدون لغزش باقی بماند. این مدل به دلیل عایق‌بندی خود، صدای کمی تولید می‌کند.

آب میوه گیری والنوت مدل sw-900

نقاط قوت والنوت sw-900:

  • سیستم ضد چکه
  • توان کافی
  • تیغه های ضد استیل
  • دارای حالت pulse

نقاط ضعف والنوت sw-900:

  • قیمت بالا

آبمیوه گیری والنوت مدل sw-900، محصولی با طراحی زیبا از این شرکت است. این دستگاه دارای دو مخزن آبمیوه و تفاله است، که هر کدام به گونه‌ای مجزا از دستگاه در کنار آن قرار گرفته است. بدنه پلاستیکی و استیل دستگاه در کنار سایر قطعات با رنگ تیره دستگاه را زیبا کرده است. تیغه اصلی از جنس استیل ضدزنگ است و دهانه دستگاه نیز از قطر مناسب برخوردار است. علاوه بر فیلتر دستگاه که به راحتی قابل شستشو می‌باشد، لوازم جانبی نیز قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را دارند. از جمله لوازم جانبی می‌توان به مخزن پلاستیکی آبمیوه که شفاف و دارای درجه بندی است، و همچنین مخزن تفاله آبمیوه گیری اشاره نمود که به راحتی می‌توان آن‌ها را پس از پرشدن از دستگاه جدا نموده و با توقفی کوتاه در عملکرد دستگاه، آنها را خالی و برای ادامه آبگیری روی دستگاه نصب کرد.

آبمیوه گیری والنوت مدل sw-900 دستگاهی تک کاره محسوب می شود و در ۲ سرعت کار می کند. پایه های ضد لغزش زیر دستگاه مانع از لرزش و جابجایی حین فعالیت می شود. لوله خروجی دستگاه و پارچ آبمیوه طوری طراحی شده اند تا آبمیوه مستقیم وارد پارچ شده و چکه ای ایجاد نشود. ظرفیت پارچ در حدی است که ۳ تا ۴ لیوان کوچک یا متوسط آبمیوه را در خود جای می دهد.

آبمیوه گیری متئو مدل MPJ-50

متئو مدل MPJ-50
متئو مدل MPJ-50

نقاط قوت متئو MPJ-50:

  • سیستم ضد چکه
  • کاربری راحت

نقاط ضعف متئو MPJ-50:

  • موتور نسبتا ضعیف
  • تمیز کردن دشوار صافی
  • بدنه ضعیف
  • دهانه ورودی بزرگ

آبمیوه‌گیری «متئو» مدل «MPJ-50» یکی از آبمیوه‌گیری‌های تک‌کاره‌ی کاربردی و خوش‌ساخت این شرکت است که با تنوع رنگی خوبی تولید و به بازار عرضه شده است. بدنه‌ی آبمیوه‌گیری از پلاستیک مرغوب و باکیفیت ساخته شده و قسمت بالایی آن طراحی نیمه‌شفاف دارد. به این ترتیب می‌توانید بدون نیاز به بازکردن در آبمیوه‌گیری بر روند کارکرد دستگاه نظارت داشته باشید. قسمت درپوش به کمک سوئیچ‌های ایمنی در دو طرف به قسمت اصلی بدنه قفل می‌شود. این مدل از قابلیت تنظیم سرعت برخوردار است. سرعت کم مناسب برای آب‌گیری میوه‌های نرم مانند هندوانه، انگور، گوجه‌فرنگی و خیار می‌باشد و سرعت زیاد برای آب‌گیری میوه‌های سفت مانند سیب، هویج و چغندر است.

علاوه بر قابلیت کارکرد در دو سطح، دستگاه مدل MPJ-50 دارای عملکرد پالس یا لحظه‌ای هم هست. قطر دهانه‌ی آبمیوه‌گیری به ۸٫۴ سانتی‌متر می‌رسد که امکان ورود میوه‌ی درسته (مثل یک سیب کامل) را بدون نیاز به خرد کردن آن فراهم می‌کند. پس از قراردادن میوه در دهانه، با استفاده از فشاری همراه دستگاه می‌توان میوه را به داخل دهانه هدایت کرد. گفتنی است فیلتر آبمیوه‌گیری از جنس استیل ضدزنگ ساخته شده که در اثر استفاده و به مرور زمان زنگ نزده و فرسوده نمی‌گردد. برخورداری از سیستم ضدچکه در قسمت خروجی آبمیوه و همچنین مخزن تفاله‌ی بزرگ ۱٫۷ لیتری از دیگر مزایای این مدل است که به بهره‌وری بیشتر دستگاه منجر شده است.

آب میوه گیری پارس خزر مدل JBG-610P

نقاط قوت پارس خزر JBG-610P:

  • داشتن مخلوط کن و آسیاب کن
  • قیمت مناسب با توجه به امکانات

نقاط ضعف پارس خزر JBG-610P:

  • موتور ضعیف ۳۰۰ واتی
  • نداشتن سیستم ضد چکه
  • بلند بودن تقریبی صدا

آب‌ میوه‌گیری پارس خزر مدل JBG-610P از دستگاه‌های چندکاره‌ی پارس خزر بوده که طرفداران زیادی دارد. این دستگاه از یک موتور اصلی باقدرتی مناسب تشکیل‌شده است که تجهیزات و ادوات مختلف روی آن نصب‌شده و کارآیی آن را افزایش می‌دهند. جنس بدنه اصلی پلاستیک است و وزن دستگاه را کاهش می‌دهد. پارچ مخلوط‌کن پلاستیکی و با گنجایش زیاد، برای تهیه ۴ تا ۵ لیوان آب‌میوه بسیار کارآمد خواهد بود. جنس تیغه‌ها از استیل ضدزنگ است، که تقریبا هر چیزی را خرد و مخلوط می‌کند.

برای آبگیری سایر میوه‌ها می‌توان از بخش آبمیوه گیری که شامل تیغه‌ها و توری است استفاده کرد. به‌ این‌ترتیب میوه‌های دارای تفاله مانند سیب و گلابی به‌راحتی آبگیری می‌شوند. آسیاب همراه مدل JBG-610P نیز با دارا بودن تیغه‌های قدرتمند می‌تواند هر چیزی را خردکرده و پودرهای متنوعی تهیه کند مانند پودر زعفران، گردو، هل و … برای هرکدام از این عملکردها دکمه‌ای مجزا در نظر گرفته‌شده است و در جلوی دستگاه در دسترس است. پایه‌های ضد لغزش زیر دستگاه مانع از هرگونه جابجایی و لرزش شده و خطری را متوجه کاربر یا دستگاه نمی‌کند.

آب میوه گیری پارس خزر مدل Avocado

پارس خزر مدل Avocado
پارس خزر مدل Avocado

نقاط قوت پارس خزر Avocado:

  • شستشوی آسان
  • صدای کم موتور
  • عملکرد مناسب تیغه‌ها

نقاط ضعف پارس خزر Avocado:

  • موتور نه چندان قدرتمند
  • دهانه ورودی تقریبا کوچک
  • نداشتن سیستم ضد چکه

آبمیوه گیری «پارس خزر» (Pars Khazar) مدل Avocado، با طراحی متفاوت، توان مصرفی پایین به همراه جنس تیغه‌ی مقاوم و قابلیت‌های ویژه ساخته‌شده است. این آبمیوه گیری برقی تک‌کاره، با توان مصرفی ۴۳۵ وات، جنس تیغه‌ی استیل و مخزن آب‌میوه‌گیری تولیدشده است. ظرفیت پارچ  حددود ۰۷ لیتر  و ظرفیت ظرف تفاله ۱٫۳ لیتر است. همچنین این محصول به مخزن تفاله‌ هم مجهز است. از دیگر مشخصات کلی مدل Avocado می‌توان به قابلیت تنظیم سرعت به دو حالت، فیلتر قابل شستشو، ظرف تفاله بزرگ برای داشتن آبمیوه بیشتر در هر بار استفاده، پارچ آبمیوه مدرج، پایه‌های لاستیکی برای ایستایی بیشتر و سیم‌جمع‌کن در قسمت زیرین دستگاه اشاره کرد.

آب میوه گیری پارس خزر مدل JC-700P

نقاط قوت پارس خزر JC-700P:

  • قیمت مناسب
  • استفاده‌ی آسان

نقاط ضعف پارس خزر JC-700P:

  • ضعف موتور
  • لرزش زیاد

 آب‌میوه‌گیری پارس خزر مدل JC-700P، یک محصول با طراحی ساده، قیمت مناسب همراه با کاربرد‌های بسیار زیاد است. وزن این آبمیوه گیری ۱٫۷ کیلوگرم بوده و بسیار سبک است. توان خروجی پارس خزر ۳۰۰ وات است، از مشخصات کلی این آب‌میوه‌گیری می‌توان به محافظ حرارتی موتور جهت جلوگیری از سوختن موتور، میزان آبدهی ۵۵ درصد وزنی میوه، قابلیت آبگیری ۱ کیلوگرم میوه در هر مرتبه آبگیری، فیلتر میکرو مش با قابلیت جداسازی حداکثری آب‌میوه از تفاله، دارای لیوان مخصوص آبمیوه، دارای علامت استاندارد ایمنی ایران ( ایمنی )، دارای نشان استاندارد اروپا CE و عایق‌کاری دوبل موتور اشاره کرد. درنهایت باید به طول ۱٫۱ متری کابل سیم اشاره کرد که دسترسی قابل قبولی ارایه میدهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.