راهنمای کامل سفر به شهر توریستی شیراز

ما در این مقاله قصد داریم نکاتی را درباره‌ی سفر به شهر تاریخی و توریستی شیراز به شما بگوییم و در نهایت شما را راهنمایی کنیم که سفر خود به این شهر را برنامه‌ریزی کنید. پس تا انتها همراه ما باشید. 

سوغاتی‌های معروف شیراز

اگر به شهر زیبای شیراز سفر کنید، حتما دوستان و خانواده از شما خواهند خواست که از آنجا برای‌شان سوغاتی‌ ببرید. شیراز سوغاتی‌های فراوانی دارد که تعدادی از آنها خوراکی‌های خوشمزه هستند و تعداد دیگری، صنایع دستی معروف این شهر. اگر دوست داشتید از سوغاتی‌های خوراکی این شهر خریداری کنید، می‌توانید سری به بازار یا مغازه‌ها بزنید و مسقطی، یوخه یا عرقیجات معروف این شهر مانند بهارنارنج را خریداری کنید. اگر هم به صنایع دستی علاقه داشتید، می‌توانید به فروشگاه صنایع دستی این شهر بروید و محصولات منبت کاری و خاتم کاری را خریداری کنید. این محصولات برای دکور بسیار مناسب هستند. 

برای خرید بلیط پرواز تهران شیراز با قیمت مناسب، اینجا کلیک کنید. 

دیدنی‌های تاریخی و فرهنگی شیراز

خیلی از گردشگران داخلی و توریست‌های خارجی از سراسر دنیا، به شیراز سفر می‌کنند تا از دیدنی‌های تاریخی آن بازدید کنند و با آنها عکس یادگاری بگیرند. اگر علاقمند به تماشای آثار باستانی مربوط به دوران هخامنشیان باشید، بازدید از آثاری مانند نقش رستم، مجموعه پاسارگاد و همچنین شهر تاریخی تخت جمشید، بسیار توصیه می‌شود. اگر علاقمند به فرهنگ و ادب باشید، بازدید از آرامگاه حضرت حافظ و همچنین سعدیه شیراز، برای شما حس و حال متفاوتی خواهد داشت.

البته که بازدید از باغ‌های شیرازی را نیز نباید از یاد ببرید. این شهر باغ‌های فراوانی دارد که خصوصا در فصل بهار، بسیار زیبا و باصفا می‌شوند. از این میان باغ‌های این شهر می‌توان به باغ ارم، باغ عفیف‌آباد، باغ دلگشا و همچنین باغ نارنجستان قوام اشاره کرد. 

بهترین زمان سفر به شیراز

شهر شیراز با توجه به اینکه در نیمه‌ی جنوبی کشور قرار دارد، از اوایل خرداد ماه تا پایان تابستان، معمولا آب و هوای گرمی دارد و اگر در این زمان به شیراز سفر کنید، احتمالا گرمای هوا به شما اجازه نخواهد داد که به راحتی همه شهر را بگردید. فصل زمستان نیز معمولا شیراز سرد است و باران و برف جلوی گردش شما را خواهد گرفت. بهترین زمان سفر به این شهر خوش آب و هوا، از ابتدای فروردین تا اواسط اردیبهشت و همچنین نیمه اول فصل پاییز است. 

سفر به شیراز

برای سفر به شهر شیراز، می‌توانید به سایت https://snapptrip.com مراجعه نموده و هم هتل خود را رزرو کنید و هم بلیط اتوبوس یا هواپیمای خود را با قیمت مناسب خریداری کنید. اگر کد تخفیفی از اسنپ تریپ داشتید، می‌توانید آن را پیش از مرحله پرداخت وارد نموده و هزینه کمتری را برای سفر خود بپردازید. 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.