معرفی تمام جاذبه ها و تفریحات طالقان

طالقان شهر تاریخی و زیبایی است که در فاصله بسیار نزدیکی از شهر تهران قرار گرفته است. قرار گرفتن آن در کوهپایه‌های البرز و وجود چشمه‌ها و آبشارها این منطقه ییلاقی را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر به خصوص برای تهرانی‌ها تبدیل می‌کند. البته نباید فراموش کرد که اهمیت و جذابیت این شهر نه تنها به خاطر طبیعت زیبا و آب و هوای مطلوب آن، بلکه به دلیل سابقه کهن و جاذبه های تاریخی آن است. همه اینها سبب شده تا مسافران بسیاری برای گشت و گذار در طبیعت طالقان و دیدن آثار تاریخی آن، در یکی از هتل های طالقان اقامت کرده و مدتی را دور از شلوغی و آلودگی شهر سپری کنند. در این مطلب قصد داریم شما را با جاذبه های طالقان آشنا کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

آبشار اورازان

در فاصله 12 کیلومتری شمال طالقان، روستایی به نام اورازان قرار دارد که با طبیعت زیبا، درختان گردو و چشمه ها و آبشارها شما را مبهوت خود می‌کند. به این روستا که می‌روید، می‌توانید بسیاری از آبشارهای زیبای طالقان شامل آبشار حیاط، آبشار سرخ بند، آبشار خشکه چال و آبشار وری ید را ببینید. جالب است بدانید که این روستا زادگاه جلال آل احمد نیز بوده است.

آبشار سوهان

همانطور که گفتیم، طالقان پر از آبشار است. یکی از این آبشارهای بلند و دیدنی، آبشار سوهان یا چره نام دارد که در 25 کیلومتری طالقان قرار گرفته و برای بازدید از آن باید مسیر پرپیچ و خمی را برای دیدن آن طی کرد.

آبشار کرکبود

در 14 کیلومتری طالقان در میان کوه‌هایی به رنگ کبود، آبشار پرآبی قرار دارد که 5 متر ارتفاع دارد. این آبشار زیبا را برای لذت بردن از طبیعت در هوایی مطلوب از دست ندهید.

روستای میر

منطقه ییلاقی طالقان با روستاها و توابع زیبایش، دیدنی‌های زیادی برای گردشگران فراهم کرده است. علت آن هم تنوع گیاهی و جانوری است که در هر نقطه از این شهر می‌توان دید. روستای میر در 40 کیلومتری جنوب طالقان یکی از روستاهایی است که تنوع گیاهی و جانوری آن شما را بهت زده خواهد کرد.

ارژنگ قلعه

ارژنگ قلعه، قلعه زیبایی در روستای میناوند است که در زمان اسماعیلیون به منظور جلوگیری از حمله دشمن ساخته شده است. قدمت این مکان به قرن ششم هجری برمی‌گردد، گرچه اکنون تنها بخشی از این بنا به جا مانده است، اما یکی از دیدنی‌های جذاب طالقان محسوب می‌شود.

خانه آیت الله طالقانی

بزرگان و مشاهیر بسیاری در طالقان زندگی می‌کرده‌اند. از جمله آیت الله طالقانی که از مبارزان دوران پهلوی بوده است و شما می‌توانید خانه ایشان را که ساخته شده از خشت و گل است و قدمت آن به دوران قاجار می‌رسد را در روستای گیلرد طالقان ببینید.

آبشار شله بن

اگر اهل طبیعت گردی هستید و از دیدن آبشارها لذت می‌برید، به 10 کیلومتری شمال طالقان رفته و از آبشار شله بن دیدن کنید. این آبشار سه طبقه است و برای دیدن بالاترین قسمت آبشار باید از کوچه باغ های روستایی عبور کنید.

غار پنجعلی

غار سه هزار ساله پنجعلی در شمال روستای میناوند قرار گرفته و عمق آن حدود 6 متر است. این غار که دو ورودی بزرگ دارد، جزء آثار تاریخی کشور محسوب می‌شود.

دریاچه و سد طالقان

شاید معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین جاذبه طالقان که بسیاری به منظور دیدن آن به طالقان سفر می‌کنند، سد طالقان است. اطراف این سد به واسطه آب و هوای منطقه، بسیار سرسبز و مناسب پیک نیک است و انواع کپور، زردپر و قرل آلا را می‌توان در دریاچه آن صید کرد. روستای دیزان و کنیبه گردنه عسلک هم از دیگر جاذبه های گردشگری طالقان است که در سفر خود باید از آنها دیدن کنید.

رزرو هتل های طالقان در فلای تودی

رفتن به طالقان و دیدن زیبایی‌های آن به خصوص برای تهرانی‌ها کار بسیار ساده‌ای است. طالقان، انتخاب خوبی است برای کسانی که می‌خواهند در همین نزدیکی آرامش در دل طبیعت و هوای خوب را تجربه کنند. در مراتع و طبیعت دراز بکشند، به صدای پرندگان و آب گوش دهند و هوای سالم تنفس کنند.

گوشه و کنار طالقان پر از زیبایی و دیدنی هاست. این شهر خوش آب و هوا به خصوص برای فرار از گرمای تابستان بسیار مناسب است. همیشه هوای منطقه خنک است و انواع باغ‌های میوه مانند گیلاس، گلابی، سیب و گیاهانی چون ریواس، تره کوهی، کاسنی و آویشن در آن دیده می‌شود.

برای اینکه بتوانید چند روزی را در طالقان با هزینه مناسب و خیالی راحت سپری کنید، رزرو هتل طالقان را در فلای تودی انجام دهید. فلای تودی اقامتگاه ها و هتل های طالقان را با بهترین قیمت در اختیار شما قرار می‌دهد. تنها با چند کلیک در این سایت رزرو آنلاین هتل را انجام داده و واچر هتل را دریافت کنید. همچنین پشتیبانی 24 ساعته فلای تودی کمک می‌کند تا مشکلات و سوالات خود را بلافاصله برطرف کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.