جاهای دیدنی ارزان قیمت در جزیره زیبای کیش

اگر تا به حال به جزیره کیش سفر نکرده اید اما در آرزوی رفتن به این جزیره زیبا هستید و فقط به خاطر هزینه های بالای تفریح در این جزیره هنوز اقدام نکرده اید باید بگویم که هنوز آشنایی با جزیره کیش را کسب نکرده اید! 

درست است که برخی بر این باورند که هزینه های سفر به کیش بیشتر از هزینه های سفر به ترکیه می شود، اما اسمونی راهکارها و جاهای دیدنی بسیاری را در جزیره کیش به شما معرفی می کند که با هزینه کم هم بتوانید به این جزیره زیبا سفر کنید و اوقات زیبایی را رقم بزنید.

بیشتر افرادی که به جزیره کیش می روند فقط به فکر مراکز خرید و جاهای دیدنی و تفریحی مصنوعی و گران قیمتی هستند اما در بخش زیر جاهای دیدنی کمتر دیده شده و ارزان قیمت کیش را به شما معرفی می کنیم.

شهر زیرزمینی 

در کیش، شهری زیرزمینی وجود دارد که به آن شهر زیرزمینی کاریز می گویند. درواقع نام کاریز به معنای قنات است. این کاریز بیشتر از 2500 سال قدمت دارد! و تنها مرکز آب شیرین در کیش محسوب می شده است. اما بعد از مدتی این قنات به یک شهر زیر زمینی تبدیل شد. البته باید بگویم که این شهر زیرزمینی قدمت زیادی ندارد بلکه فقط کاریز یا همان قنات آن قدمت بسیاری دارد. شهر زیر زمینی کاریز حدود 16 متر در زیر زمین است و در آن رستوران های سنتی، موزه و همچنین غرفه های صنایع دستی کیش وجود دارد.

قلعه جنی کیش، مخصوص افراد ماجراجو

روایت های ترسناکی درباره قلعه جنی کیش وجود دارد. مردم بر این باورند که 4 سرباز به طرز عجیبی در آن مرده اند. در اوایل دهه 40 خورشیدی، این قلعه پاسگاه کیش بوده است. در آن موقع، هنگام شب صداهای عجیبی در داخل و پیرامون قلعه به گوش سربازان به می رسد و فکر می کنند که این قلعه تسخیر شده و از آن فرار می کنند. در آن زمان 4 سرباز که در پاسگاه در حال کشیک بودند بدنی بی جان را با چشمانی باز و وحشت زده و صورتی کبود می بینند و همین اتفاق باعث تخلیه این پاسگاه می شود. همین ماجرا باعث نامگذاری آن بعنوان قلعه جنی کیش می شود.

قلعه جنی همچنان متروکه است اما همه روزه گردشگران ماجراجوی زیادی علاقه به دیدن آن دارند. از همه مهم تر اینکه در کل 24 ساعت باز است و هیچ هزینه ای ندارد. اما بهتر است هنگام تاریکی هوا به آنجا نروید چون بخاطر داستان های ترسناک ممکن است دچار توهم شوید.

شهر باستانی حریره

شهر حریره شهری تاریخی و باستانی بوده است. این شهر پس از ویرانی بندر سیراف در حادثه سونامی سال 356 در استان بوشهر، بنا شد. پس از آن، تاجران سرتاسر دنیا به جای سیراف، به شهر حریره می رفتند. در این شهر، حمام ها و اقامتگاه هایی برای بازرگانان سرتاسر دنیا ایجاد شد تا بتوانند برای خرید و فروش کالاهای خود با ایران، مکان راحتی برای استراحت و اقامت داشته باشند. شهر باستانی حریره دارای تاریخ شهرنشینی کهن در ایران است. وسعت و بزرگی خانه ها و همچنین کاشی های بر جا مانده از دوران قدیم نشان می دهد وضع مالی افراد آنجا بسیار خوب بوده است. قدمت شهر حریره به زمان ساسانیان باز می گردد.

روستای باغو کیش

این روستا یکی از قدیمی ترین روستاهای کیش است. نام روستای باغو برگرفته از اسم پیرزن 100 ساله است که حین تصرف جزیره کیش توسط پرتغالی ها در آنجا زندگی می کرده است. رفتن به چنین جاهای بکر در کیش حس خوب آرامش و نشاط را به گردشگران می دهد. روستای باغو جایی برای فرار از شلوغی شهر، تماشای درختان قدیمی و کهنسال، ساختمان های سنتی و قدیمی و مسجد تاریخی است. این مسجد با نام مسجدالنبی در سال 981 ساخته شده و می توان عکس های خاصی از آنجا گرفت. همچنین به دلیل دوری از شلوغی شهر، آهوهای زیادی در این روستا رفت و آمد دارند و گردشگران می توانند آنها را از نزدیک ببینند.

درخت سبز کیش، کهنسال ترین درخت کیش

درخت سبز کیش، یک گونه بومی از کشور چین و هند است. درخت سبز کیش، یک درخت بسیار کهنسال لور یا همان انجیر معابد است. قدمت این درخت حدود 600 سال است. اگر به قشم هم سفر کرده باشید با این گونه درخت آشنایی دارید اما درخت سبز کیش بسیار کهنسال است و از کمیاب ترین درخت های جهان به شمار می رود. افراد بومی بر این باورند که این درخت، انرژی های مثبتی دارد و از آن به خوبی محافظت می کنند. از جمله ویژگی منحصر به فرد این درخت اینست که ریشه هایش از بالا به سمت پایین آویزان می شود.

ساحل مرجان کیش، زلال ترین ساحل کیش

ساحل مرجان کیش آنقدر شفاف و زلال است که می توان آبزیان درون آب ازجمله عروس دریایی، حلزون، شقایق دریایی و انواع صدف ها را به راحتی دید! این ساحل در پارک ساحلی مرجان قرار دارد. در کنار آن، بازار مرجان هم قرار دارد. در این ساحل، همه جا پوشیده از صخره است و امکان شنا وجود ندارد اما جایی بسیار زیبا برای عکاسی و تفریحات آبی و استراحت است.

ساحل درختان نارگیل، با غروبی دل انگیز

در ایران خودمان هم ساحل درخت نارگیل وجود دارد! اما کمتر کسی از آن باخبر است. در این ساحل، چندین هزار درخت نارگیل کاشته شده است و در زمان طلوع و فروب خورشید بهترین فرصت برای عکاسی و استفاده از منظره آن است. این ساحل نیز محیطی آرام و به دور از شلوغی شهر را برای گردشگران ایجاد کرده است. اگر عکاس هستید یا به دنبال گرفتن عکس های خاص در اینجا هستید پیشنهاد می کنم از این ساحل دیدن کنید.

جزیره هندورابی

جزیره هندورابی یک جزیره بسیار کم جمعیت (حدود کمتر از 200 نفر) به شمار می رود. خانه های افراد بومی این جزیره بسیار سنتی و قدیمی هستند. در زمان اشغال کیش توسط پرتغالی ها، جزیره هندورابی، پایگاه جنگی پرتغالی ها بوده است. در این جزیره قبرستانی بسیار قدیمی از ایرانیان و پرتغالی ها وجود دارد که هیچ نامی از آنها روی سنگ وجود ندارد و فقط جنسیت آنها مشخص است. کسانی که به دنبال آرامش و جای بکر هستند بهتر است از این جزیره کمتر شناخته شده دیدن کنند؛ چراکه ساحل آن بسیار پاک و بکر است.

منبع: گردشگری اسمونی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.