سفارش سوپ؛ انتخاب محبوب فصل‌های سرد

این روزهای سرد و آلوده پاییزی، خیلی از ما را درگیر سرماخوردگی و ناراحتی‌های ریوی کرده است. از این رو، سفارش و مصرف غذاهایی که بتوانند سلامت ما را در حد مطلوبی نگه دارند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. یکی از بهترین توصیه‌های تغذیه‌ای برای این روزها، سفارش سوپ به عنوان پیش غذا است.

اگر عادت کنید که همیشه قبل از غذای اصلی، یک پیاله سوپ سبک سفارش بدهید، هم می‌توانید دستگاه گوارش‌تان را نرم و آماده پذیرش غذا کنید و هم می‌توانید با خوردن این پیش‌غذای سبک و مغذی، سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید. سوپ‌هایی که حاوی سبزیجات فراوان و کمی آب مرغ باشند، می‌توانند دریافت ویتامین‌های مختلف از جمله ویتامین C را در بدن افزایش بدهند و باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی و ویروسی فصلی مانند سرماخوردگی شوند.

حواس‌تان باشد که برای افزایش دریافت ویتامین C به منظور تقویت سیستم دفاعی بدن در این روزها، حتما از مسول رستوران بخواهید که مقداری لیموی تازه هم کنار سوپ شما سرو کند. اگر لاغر هستید و تمایل به اضافه وزن دارید، سفارش سوپ‌های خامه‌ای و غلیظ را به شما پیشنهاد می‌کنیم. سوپ‌هایی که داخل نان‌های گود و مخصوص سوپ سرو می‌شوند هم می‌توانند برای افراد لاغر یا کودکان بدغذا، گزینه مناسبی باشند. این در حالی است که اگر مبتلا به اضافه وزن هستید، باید سوپ‌های فاقد خامه و شیر که حجم بیشتری از آنها را سبزیجات تشکیل داده‌اند، انتخاب کنید. به افراد مبتلا به اضافه‌وزن توصیه می‌شود که از مسول رستوران بخواهند تا برای آنها نان مخصوص سوپ را همراه سوپ سرو نکند تا آنها وسوسه به خوردن نان و دریافت کالری اضافی نشوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.