رستوران های معروف وین کدام ها هستند؟

سری به رستوران های معروف وین بزنید

سبک غذایی و آشپزی در کشور اتریش و به ویژه شهر وین، پایتخت مشهور آن از نظر فرهنگی بسیار غنی بوده و رستوران های این شهر، رونق و پیشرفت خود را از سبک غذایی اتریشی و تاثیرات سبک های غذایی بین المللی به دست آورده اند. غذاهای ارائه شده در رستوران های وین ، شامل غذاهای سنتی، غذاهای خاصی که تهیه کردن آن ها در خانه امکان پذیر نبوده و یا به سختی ممکن است؛ هستند که از آن جمله می توان به شنسیل های کلاسیک وین Wiener Schnitzel، کیک های شکلاتی تورته زاخا  وینی  Sachertorte، غذایی به نام  Frittatensuppe که در اصل غذایی از جنوب آلمان محسوب می شود یا غذای ملی اتریش  به نام Tafelspitz که از گوشت گاو تهیه می شود، اشاره کرد.

vienna

رستوران Reinthaler’s Beisl

وقتی از بیرون به این رستوران نگاه کنید، همانند دیگر رستوران های عادی وین به نظر می رسد. در واقع این رستوران از نظر ظاهری به عنوان رستورانی برتر، نامعلوم و نامشخص بوده و همانند گوهری پنهان در این شهر قرار گرفته است. با این حال اگر از یک فردی از اهالی وین که حداقل دو نکته مهم را در مورد شهر خود بداند، سوال کنید، حتما رستوران Reinthaler’s Beisl را به عنوان رستورانی که غذاهای لذیذ داشته و دارای یک محیط شاد بوده، به شما معرفی خواهد کرد.

این رستوران در سطح اتریش به عنوان یک رستوران ساده و راحت با غذاهای سنتی وینی- اتریشی شناخته می شود. به طور کلی می توان گفت که این رستوران یک محل کوچک، دنج و راحتی بوده که با استفاده از دستوراالعمل های فوق العاده ساده؛ غذاهای سنتی اتریشی با قیمت های مناسب ارائه می دهد و به همین دلیل شهرت بسیار زیادی پیدا کرده است.

رستوران Reinthaler’s Beisl در قلب اولین منطقه وین و در خیابانی باریک قرار گرفته که تنها چندین قدم با میدان استفانس پلاتز Stephansplatz فاصله دارد.

آدرس . شماره تماس : اتریش، وین، گرابن Graben، دوروتریرگس ۴ Dorotheergasse. تلفن: ۴۳۱۵۱۳۱۲۴۹ +

رستوران Glacis Beisl

این رستوران همانند رستوران Reinthaler’s Beisl بوده و بیشتر به جهت داشتن فضای آزاد پشت آن مشهور است. دو عامل طراحی فضای رستوران و منوی خاصش بر امتیازات این رستوران افزوده است. منوی غذایی این رستوران از غذاهای سنتی اتریشی به همراه سبک های غذایی کلاسیک و غذاهای ابتکاری تشکیل شده است. یکی از بهترین ویژگی های رستوران Glacis Beisl، فضای باز دوست داشتنی یا همان باغ پشت رستوران است که لذت خوردن غذا را برای مشتری دوچندان می کند.

رستوران Glacis Beisl در موزه Quartier در مرکز فرهنگی وین قرار گرفته و بخش عمده ای از مشتری های این رستوران را دوستداران فرهنگ تشکیل می دهد.

آدرس . شماره تماس: اتریش، وین، میوریماسپلیتز ۱ Museumsplatz، Zugang Breitegasse 4. تلفن: ۵۲۶۵۶۶۰ ۴۳۱ +

رستوران وین 1

رستوران Steirereck

غذاها و محیط این رستوران تقریبا می توانند پاسخگوی هر نوع سلیقه ای باشد. این مجموعه موفق به تصاحب دو ستاره از رتبه بندی میشلین شده است که همین موضوع آن را تبدیل به یکی از بهترین رستوران ها در سطح جهان می کند. سرآشپز مشهور این رستوران یعنی هاینس ریتبوئر Heinz Reitbauer با بهره گیری از مواد اولیه محلی و فصلی، انواع غذاهای ملی اتریشی را با ایجاد تغییرات و نواوری های خاص خود تهیه و ارائه می کند. گفتنی است در تهیه و پخت غذاهای این رستوران از مواد اولیه بسیار مرغوب استفاده شده و دستور پخت آن ها به عنوان یک موضوع مخفیانه نگهداری شده و هیچگاه اعلام نمی شود. از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این رستوران می توان به تنوع بسیار زیاد نان های خانگی و پنیر های دست ساز آن اشاره کرد که موجب پر طرفدار شدن هر چه بیشتر این رستوران شده است. در حقیقت این رستوران را می توان یک جواهر بی نظیر و واقعی در قلب شهر وین محسوب کرد که برای هر طرفدار واقعی غذاهای اتریشی یک موهبت محسوب می شود.

آدرس و شماره تماس : Am Heumarkt 2A / im Stadtpark, Vienna, Austria,

+۴۳ ۱ ۷۱۳۳۱۶۸

کافه لانتمان Café Landtmann

کافه های شهر وین به عنوان بخشی از فرهنگ مردم این شهر شناخته شده و جزئی تفکیک ناپذیر از شهرهای این کشور به شمار می روند. به همین دلیل در سال های اخیر این کافه ها به عنوان میراث غیر ملموس و فرهنگی کشور اتریش به ثبت رسید. در بین کافه های شهر وین؛ کافه لانتمان بهترین گزینه پیشنهادی برای کسانی است که می خواهند تجربه سپری کردن زمان و خوردن میان وعده و نوشیدن یک فنجان قهوه داغ در یکی از کافه های اتریشی را داشته باشند. طراحی این کافه بسیار جذاب بوده و محیطی دلنشین و فریبنده دارد. این کافه در طول حیات خود پذیرای بسیاری از شخصیت های مشهور جهان از جمله زیگوند فروید Sigmund Freud، مارلین دیتریش Marlene Dietrich، بارت لانکستر Burt Lancaster، پل مک کارتنی Paul McCartney و بسیاری از دیگر افراد مشهور دنیای علم، ادب و هنر بوده است.

در این کافه تنوع بسیار زیادی از انواع شیرینی جات و کیک های اتریشی وجود داشته و همچنین مشتریان می توانند انواع چای، قهوه و شکلات را نیز سفارش دهند. به اعتقاد منتقدین، Apfelstrudel mit Vanillesoße  یا  اشترودل سیب به همراه سس وانیل و اسپرسو همراه با شیر بهترین انتخاب در کافه لانتمان محسوب می شود.

آدرس و شماره تماس: Universitätsring 4, Vienna, Austria, +۴۳ ۱ ۲۴۱۰۰۱۰۰

Fotografie e.U. Stoß im Himmel 1 1010 Wien

رستوران فابیوس      

این رستوران دارای شهرت بسیار زیادی در شهر وین است و با یک نگاه اجمالی به منوی غذای آن می توان دریافت که در این محل انواع غذاهای ایتالیائی ارائه می شود. کیفیت و تنوع مواد غذائی و منوی این رستوران برای راضی کردن سختگیرانه ترین ذائقه ها و سلایق کفایت می کند و علاوه بر غذای ویژه سرآشپز به نام primi e secondi ؛ طراحی داخلی اغراق شده و بسیار زیبای داخلی این رستوران نیز در نوع خود جالب توجه است.

روکش های چرمی اعلا، نمای چوبی تیره و نورپردازی ملایم موجود در این رستوران، آن را تبدیل به یکی از عجیب ترین رستوران های شهر کرده است. در این رستوران انواع غذاها و نوشیدنی های مختلف به مشتریان ارائه شده و به همین دلیل رستوران فابیو دارای شهرتی بسیار زیاد در شهر وین بوده و برای مردم این شهر و گردشگران شناخته شده است.

آدرس و شماره تماس:  Tuchlauben 4-6, Vienna, Austria, +۴۳ ۱ ۵۳۲۲۲۲۲

رستوران پلاچوتا Plachutta

تاس کباب یا Stews از جمله محبوب ترین غذاها بین مردم اتریش به شمار می رود و مشهور ترین تاس کباب اتریشی تافلشزپیتز Tafelspitz نام دارد که در آن قطعات گوشت آبدار گوساله در مخلوطی از آب و سبزیجات پخته شده و به عنوان غذای ملی اتریش شناخته می شود. در رستوران پلاچوتا که برای نخستین بار در سال ۱۹۸۷ میلادی افتتاح شد، بهترین تاس کباب های وین به مشتریان ارائه می شود. تافلشزپیتز یکی از انواع تاس کباب موجود در منوی این رستوران بوده و امتحان کردن آن به همه کسانی که دوست دارند تجربه خوردن غذاهای اتریشی را داشته باشند، توصیه می شود. این رستوران ممکن است کمی شلوغ باشد و بهتر است قبل از رفتن به این محل نسبت به رزرو میز اقدام کنید. تاس کباب های این رستوران با استفاده از مواد اولیه و گوشت بسیار مرغوب و نرمی تهیه می شوند که به طور مستقیم از روستاهای اطراف خریداری می شوند.

آدرس و شماره تماس:  Auhofstraße 1, Vienna, Austria, +۴۳ ۱ ۸۷۷۷۰۸۷

plachutta

رستوران کنستانتین فیلیپو Konstantin Filippou

سرآشپز مشهور این رستوران یعنی کنستانتین فیلیپوس از مادری اتریشی و پدری یونانی متولد شده و توانسته است با هنر و سلیقه خود دو سبک آشپزی یونانی و اتریشی را پیوند زده و غذاهای خوشمزه ای به مشتریان خود ارائه دهد. اگر چه این رستوران در ماه مارچ گذشته افتتاح شده و جز رستوران های جدید شهر محسوب می شود اما در همین مدت کوتاه توانست نام خود را به عنوان یکی از بهترین رستوران های شهر وین مطرح کرده و شهرت زیادی به دست آورد. این رستوران به مشتریان خود اجازه بازدید از آشپزخانه و تماشای نحوه آماده کردن غذاها را می دهد. گفته می شود این سرآشپز مشهور مانند یک رهبر ارکستر می تواند طعم های مختلف را با یکدیگر ترکیب کرده و هارمونی دوست داشتنی و با کیفیتی از آن ایجاد کند. این موضوع سبب شده است تا مشتریان کنستانتین فیلیپو پس از یک بار صرف غذا در آن تبدیل به مشتریان دائمی شده و به آن جا بازگردند. شعار این رستوران نیز عبارتی جالب با این مضمون است: غافلگیری در هر لقمه انتظار شما را می کشد.

آدرس و شماره تماس: Dominikanerbastei 17, Vienna, Austria, +۴۳ ۱ ۵۱۲۲۲۲۹

رستوران کیم کوخت Kim Kocht

به نظر می رسد که وین جای مناسبی برای تاسیس رستوران آسیایی معتبر و ممتاز نباشد اما رستوران کیم کوخت این مساله را تکذیب کرده و حتی نظر شکاک ترین ذهن ها را نیز در این رابطه تغییر می دهد. کیم (Kim) سر آشپز مشهوری از کره جنوبی، اولین زن آشپزی است که به عنوان یک آشپز ماهر در تهیه سوشی در اتریش شناخته می شود. او بسیار علاقه مند است که شخصا در انتخاب غذای مشتریان خود پیشنهادهای مفید و قابل توجه ارائه دهد. همان طور که مشخص است، این پیشنهادات در نوع سرو غذا نیز تاثیر داشته و همین موضوع باعث می شود تا این سرآشپز شرقی برای ارائه غذاهایی با کیفیت و لذیذ به بهترین نحو عمل کند. قابل ذکر است که تمامی غذاهای این آشپز کره ای از محصولات ارگانیک تهیه می شوند. نمایش فضای داخلی آشپزخانه به همراه پنل های چوبی استفاده شده در سراسر محیط داخلی و صندلی های سفید به کار رفته در رستوران، فضائی دنج و صمیمی را برای مشتری فراهم کرده تا بتواند از صرف غذای خود لذت ببرد.

تاثیر غذاهای اتریشی و دیگر غذاهای بین المللی بر منوی غذایی کیم کوخت باعث شده تا غذاهایی خاص و خلاقانه از نوع آسیایی ارائه شود که هیچگاه مشتری را نا امید نخواهد کرد.

آدرس و شماره تماس: وین، اوستکاندلگس ۴ Lustkandlgasse، کیم کوچت. تلفن: ۴۳۱۳۱۹۰۲۴۲ +

kim-kocht-gerhard-krejci

رستوران Pürstner

رستوران Pürstner در میان رستوران های دوست داشتنی این شهر شناخته شده است. این رستوران با ارائه یک فضای شاد و غذاهای سنتی اتریشی که برای مشتری و بودجه وی نیز اهمیت بسیاری قائل است، مکان بسیار خوب و مناسبی برای صرف غذا به حساب می آید.

دکور و تزئینات گوشه گوشه این رستوران ارائه دهنده فرهنگ Tyrolean وین است که از چوب های تیره، درختان میوه مصنوعی، شومینه و سر مصنوعی حیواناتی که روی دیوار قرار گرفته اند، تشکیل شده و فضایی روستایی را ایجاد کرده است. به طور کلی می توان گفت که رستوران Pürstner یک انتخاب مناسب برای صرف غذای ملی اتریشی و به دست آوردن احساس مردم اتریش محسوب می شود.

آدرسو شماره تماس: وین، ریمرگس ۱۰ Riemergasse. تلفن:  ۴۳۱۵۱۲۶۳۵۷ +

کافه مرکزی Café Central

کافه مرکزی را نمی توان در بخش فرهنگی شهر وین نادیده گرفت. این کافه یا قهوه خانه، شیرینی ها و خوراکی های بسیار لذیذی ارائه می دهد که البته بیشتر فضای خاص آن با تزئینات منحصر به فرد و جذاب و بی نظیرش، آن را از دیگر کافه ها متمایز کرده است.

قابل ذکر است که این کافه در سال ۱۸۷۶ میلادی افتتاح شد و در حال حاضر از یک فضای بزرگ با گذشته ای پر زرق و برق و با شکوه برخوردار است. تاق زیبا، ستون های مرمری، لوستر بزرگ نفیس آویزان شده از سقف به همراه وسایل و مبلمان سلطنتی و طراحی پیچیده از دوران امپریالیستی احساس خاصی و لذت بخشی در مشتری ایجاد می کند. این کافه، قهوه خوشمزه، شکلات داغ، شربت الدرفراور elderflower و نوشیدنی های خاص و منحصر به فردی را ارائه می دهد.

آدرس و شماره تماس: وین، استروچگس  Strauchgasse/ کورنر هرنگس Corner Herrengasse. تلفن: ۴۳۱۵۳۳۳۷۶۴ +

caf-central-at-palais-ferstel-vienna

منبع: www.thec

منبع: www.theculturetrip.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.