عاشقان پنیر در هلند به کجاها باید سر بزنند؟

از خوشمزه‌ترین خوردنی‌هایی که در سفرتان به هلند نمی‌توانید از آن غافل شوید پنیر است. شهرهایی در هلند هستند که به بازار پنیر معروف‌اند. پیشنهاد می‌کنیم یک روز از سفرتان ر ابرای خرید پنیرهای‌ هلندی‌ در این بازارها اختصاص دهید.

قدیمی‌ترین بازار پنیر در هلند بازار پنیر وُردن است. البته امروزه بازارهای جدیدی در هلند ایجاد شدند که هدف‌شان در کنار فروش پنیر، جذب توریست است.
در این شهرها هلندی‌ها پنیرشان را به روش سنتی به فروش می‌رسانند. در این بازارها خبری از مغازه‌های پر زرق و برق نیست. خیلی از فروشندگان پنیرهای‌شان را با چرخ دستی (گاری) می‌آورند چون گاهی وزن پنیرها به 160 کیلو گرم هم می‌رسد.

⇐ این نکته را فراموش نکنید که اگر از طعم و مزه‌ی پنیری خوش‌تان آمد و قصد خرید داشتید، چانه‌زنی را فراموش نکنید.

Ξ پنیر فروشی آلکمار
شهر آلکمار در شمال آمستردام قرار دارد و از محبوب‌ترین جاهایی‌ست که عاشقان پنیر در هلند حتما به سراغش می‌روند. آلکمار فقط به پنیر خلاصه نمی‌شود بلکه برای فروش شاه‌ماهی هم مناسب است بسیاری از فروشندگان روزهای جمعه گرد هم می‌آیند تا پنیرهای خوشمزه‌شان را به کل دنیا معرفی کنند. آلکمار را همه به عنوان شهر پنیر می‌شناسند اما اگر وقت داشتید حتما به موزه محلی‌اش هم سر بزنید تا شهرگردی‌تان در آلکمار کامل شود.

خرید هم نکردید به بازار پنیرفروشی بروید؛ هم فال است هم تماشا.

رسیدن به آلکمار کار سختی نیست چون قطار از مرکز آمستردام عبور می‌کند و شما به راحتی می‌توانید به این مرکز خرید برسید. فقط حواس‌تان باشد این قطار چهار بار در روز به مرکز آلکمار می‌آید و هزینه‌ای حدود 8 یورو دارد.
Ξ پنیرفروشی وُردن
قدیمی‌ترین بازاری که قدمت پنیرهایش به 100 سال هم می‌رسد شهر کوچک وُردن است. نکته جالب این بازار این است که قیمت پنیرها در کل هلند توسط پنیر فروشی وُردن تعیین می‌شود که چه پنیری چه قیمتی داشته باشد.
اگر تابستان مسافر هلند هستید باید بگوییم بهترین زمانی‌ست که شما می‌توانید به شهر کوچک وُردن بروید و پنیرهای خوشمزه‌ای تهیه کنید.
برنامه‌تان را تنظیم کنید و سوم ژوئن به وُردن سر بزنید چون آن روز را به اسم روز پنیر علف می‌شناسند. اما سوالی که شاید برای‌تان پیش بیاید این است که پنیر علف چیست؟ این نوع پنیر از شیر گاوهایی تهیه شده که فقط علف خورده‌اند و از هیچ چیز دیگری تغذیه نکردند، به طبع این نوع پنیر طعم متفاوت و خوشمزه‌تری خواهد داشت.

خوشمزه‌ترین نوع پنیری که حتما در هلند باید آن را بخورید، گودا است.

برای رسیدن به وُردن سوار قطاری شوید که از ایستگاه مرکزی آمستردام عبور می‌کند، 40 دقیقه زمان می‌برد تا شما به ایستگاه راه‌آهن اوترخت برسید و از آنجا تا شهر وردن فقط 15 دقیقه قطارسواری دارید.
Ξ پنیرفروشی گودا
شاید خوشمزه‌ترین و معروف‌ترین پنیری که همه‌ی ما آن را می‌شناسیم پنیر گودا باشد؛ اما نام این پنیر از شهر گودا که در نزدیکی لاهه‌ست گرفته شده. برای بازدید از این بازار از 6 آوریل تا 31 اوت هر پنج‌شنبه فرصت دارید تا به گودا سر بزنید. پس اگر در این تاریخ‌هایی که گفته شد هلند بودید بد نیست به گودا هم سر بزنید تا با فرهنگ مردم هلند بیشتر آشنا شوید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.